Rv 8 enää haalea plussa, keskenmeno?
Onko lähes täysin selvää, että olen saanut keskenmenon kun nyt viikoilla 7+4 sain vain todella haalean plussan raskaustestiin? Oireeni olivat voimakkaimmillaan viikko sitten, nyt olo on ollut huomattavasti parempi (luulin että johtuu pahoinvointirannekkeista). Testasin kyllä iltapissasta, mutta näillä viikoilla pitäisi kai silti saada vahva plussa. "Pissan noustessa" tikkua pitkin luulin, että tulee vahva plussa, koska testiviiva piirtyi heti pissan siihen noustessa ennen kuin pissaa oli kai edes ehtinyt kontrolliviivan kohdalle. Viiva vain jäi tosiaan hyvin vaaleaksi, kontrolliviiva kyllä on voimakkaan tummanpunainen. Viikolla 4+ sain huomattavasti selkeämmän plussan testiin. Olin ajatellut etten mene varhaisultraan, mutta nyt pelottaa enkä tiedä voiko tätä missään viikonloppuna selvittää. Veristä vuotoa ei ole ollut, valkovuotoa kyllä. Kellään tietoa tai kokemusta aiheesta?
Kommentit (30)
Pregcheck oli se ensimmäinen, josta tuli hyvin heikko viiva. Tietääkö kukaan onko sillä merkitystä, alkaako viiva piirtyä heti vai hetken päästä?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:09"]
Eli on myös hyvä mahdollisuus, että raskaus jatkuu normaalisti? Tein nyt toisen eri valmistajan testin, joka jäi hieman kontrolliviivaa haaleammaksi, mutta on kuitenkin selkeästi tummempi kuin ensimmäisessä testissä. Myös tässä testissä plussa alkoi samantien piirtyä testialueelle, kun pissa siirtyi testiviivan kohdalle. Ehkä tämä on nyt vähän neuroottista, mutta kun kaikki on uutta ja raskauden toivoo etenevän hyvin, niin kyllä tällainen säikäyttää. Täytyy varmaan joka tapauksessa varata se varhaisultra. Kiitos kommentoineille!
[/quote]
raskaustestissä en ole koskaan saanut konteolliviivan vahvuista testiä vaika olen testannut myöhäisimmillään rv20. kolme tervettä lasta on.
Enpä ole tiennytkään, että raskaustestajä käytetään tuolla tavoin raskauden seurantaan. Sanoisin kyllä, että on aika huono tapa seurata raskautta ja mahdollista keskenmenoa. Ei niitä siihen ole tehty.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 00:01"]Pregcheck oli se ensimmäinen, josta tuli hyvin heikko viiva. Tietääkö kukaan onko sillä merkitystä, alkaako viiva piirtyä heti vai hetken päästä?
[/quote]
No sitten älä huolehdi :) huomasin saman pregcheckistä. Siihen tulee tosi hitaasti viiva ja jää haaleeksi! Ainahan on mahdollista tietty että on kohdunulkoinen tai tuulimuna..mutta mullakin oli pregcheckin kanssa noi. Nyt rv 15 ja kaikki fine!
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 00:10"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 00:01"]Pregcheck oli se ensimmäinen, josta tuli hyvin heikko viiva. Tietääkö kukaan onko sillä merkitystä, alkaako viiva piirtyä heti vai hetken päästä? [/quote] No sitten älä huolehdi :) huomasin saman pregcheckistä. Siihen tulee tosi hitaasti viiva ja jää haaleeksi! Ainahan on mahdollista tietty että on kohdunulkoinen tai tuulimuna..mutta mullakin oli pregcheckin kanssa noi. Nyt rv 15 ja kaikki fine!
[/quote]
Kohdunulkoisesta ja tuulimunasta tulee ihan yhtä vahvat viivat ja raskausoireet keskimäärin kuin kohdunsisäisistä sikiöllisistä rakausksistakin. Raskauden keskeytymisen joko huomaa alapäästään, tai sitten ultrassa, ei tikuttamalla.
Tuntuukin vähän typerältä, kun ajattelin ilahduttaa itseäni tekemällä ylijääneen testin kaapista pois ja luulin, että saan näillä viikoilla ihmetellä nopeasti vahvistuvaa viivaa. Ilmeisesti huono idea. Pelottaa kuitenkin että jos vasta ekassa ultrassa noin 5 viikon päästä kuulen, että raskaus on jo mennyt ajat sitten kesken. Ja kummastuttaa, kun viikko sitten alkanut oksentelu loppui (muka) pahoinvointirannekkeiden avulla.
Niin ja minulla näissä tämän päivän testeissä viivat alkoi molemmissa piirtyä heti, pregcheckissä se vain jäi olemattoman vaaleaksi. Niin vaaleaa en saanut edes ekasta testistä viikolla 3+5.. Kai tässä täytyy yrittää kuitenkin olla liikoja huolehtimatta.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 00:18"]Tuntuukin vähän typerältä, kun ajattelin ilahduttaa itseäni tekemällä ylijääneen testin kaapista pois ja luulin, että saan näillä viikoilla ihmetellä nopeasti vahvistuvaa viivaa. Ilmeisesti huono idea. Pelottaa kuitenkin että jos vasta ekassa ultrassa noin 5 viikon päästä kuulen, että raskaus on jo mennyt ajat sitten kesken. Ja kummastuttaa, kun viikko sitten alkanut oksentelu loppui (muka) pahoinvointirannekkeiden avulla.
Niin ja minulla näissä tämän päivän testeissä viivat alkoi molemmissa piirtyä heti, pregcheckissä se vain jäi olemattoman vaaleaksi. Niin vaaleaa en saanut edes ekasta testistä viikolla 3+5.. Kai tässä täytyy yrittää kuitenkin olla liikoja huolehtimatta.
[/quote]
Jos epäilyttää niin varaa yksityiselle ultra.. Mulla on takana kaksi onnistunutta raskautta ja keskeytynyt km. Keskeytynyt huomattiin ekassa ultrassa 9+, alkio oli lopettanut kehityksensä pari viikkoa sitten. Silloin mulla loppui pahoinvointi. En silti arvannut ja oli järkytys.
Oon tosiaan nyt taas raskaana ja kaiken pitäis olla hyvin mutta alkuun itkin, kun olin ihan varma että kesken on menny tämäkin. 8+0 sain sydänäänet kuulumaan kun aikana dopplerin kanssa värkkäsin. Siitä pariin päivään en kuullut, mutta sen jälkeen oon kuullut aina kun yritän. Se on helpottanut. Ja jos joku epäilee, niin mun syke ei oo juostessakaan niin korkea että vois sekoittaa vauvan sykkeeseen :D
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 00:17"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 00:10"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 00:01"]Pregcheck oli se ensimmäinen, josta tuli hyvin heikko viiva. Tietääkö kukaan onko sillä merkitystä, alkaako viiva piirtyä heti vai hetken päästä? [/quote] No sitten älä huolehdi :) huomasin saman pregcheckistä. Siihen tulee tosi hitaasti viiva ja jää haaleeksi! Ainahan on mahdollista tietty että on kohdunulkoinen tai tuulimuna..mutta mullakin oli pregcheckin kanssa noi. Nyt rv 15 ja kaikki fine!
[/quote]
Kohdunulkoisesta ja tuulimunasta tulee ihan yhtä vahvat viivat ja raskausoireet keskimäärin kuin kohdunsisäisistä sikiöllisistä rakausksistakin. Raskauden keskeytymisen joko huomaa alapäästään, tai sitten ultrassa, ei tikuttamalla.
[/quote]
Joo no kohdunulkoisessa hormoonit ei nouse yleensä samaan tahtiin kuin normaalissa raskaudessa. Alkuraskauden keskenmenoissa hormoonitaso romahtaa tavallisesti ja vuoto alkaa, jos alkio on kuollut mahaan..
Vaikeaa nyt tietää, mitä tästä ajatella. Ainakin suuri ilo on nyt vaihtunut suruun ja pelkoon. Vaikka olen varovainen yrittänyt tunteideni kanssa olla, niin silti kirpaisee aika kovasti. Yksiselitteistä vastausta olikin varmaan aika turha odottaa..
Minkä merkkinen testi kyseessä? Ei vielä kannata heittää kirvestä kaivoon!