Määritteleekö mikään muu kuin suurituloisuus menestystä?
Mietin kahta tuntemaani ihmistä, molemmat ovat suurituloisia ja heillä on ns. kaikki, mutta ovat kateellisimmat ja katkerimmat ihmiset jotka tunnnen. Yhteistä heille on tuhovimma. Mietinkin, ettei suuret tulot sitten kuitenkaan tee onnelliseksi...
Mikä tekee?
Kommentit (9)
Tästä oli juuri ketju.
Jokainen määrittää itse, mutta vain tyhmä mittaa vain varallisuudella.
Ei ole oikein eikä väärin olla rikas, se on neutraali juttu kun suuresta kulmasta katsoo.
Raha on huono määritelmä menestykselle, katsoppa vaikka Madonnaa, rahaa on mutta kuvissa näyttää usein väsyneeltä ja jotenkin tyhjältä.
Ei ole menestystä. On vain suhteellisia asioita lyhyellä aikavälillä tarkasteltuna. Pitkässä juoksussa kaikki tuhoutuu lopulta ajan silppurissa.
Eli heillä on perhe, terveys ja työkin? Ja silti ovat kateellisia ja katkeria? Luonnejuttu. Eivät arvosta mitään ja ruoho on aina vihreämpää muualla :).
Varakkailla on aina liikaa huolia, ovat ennakkoluuloisia ja liika omaisuus vain stressaa.
Luulen, että keskituloiset ovat onnellisimmassa asemassa, sillä vaatii hieman kärsimystä tunteakseen onnelllisuutta.
Tyytyväisyys omaan elämään - suurinta mahdollista menestymistä.
Vierailija kirjoitti:
Tyytyväisyys omaan elämään - suurinta mahdollista menestymistä.
Totta.
Se joka ei ole tyytyväinen vähään ei ole tyytyväinen paljoonkaan. Monesti omaisuuden ja rahan jahtaaminen aiheuttaa vain enemmän tyytymättömyyttä.
Se, että osaa olla tyytyväinen omaan elämäänsä on sitä suurinta menestystä. Enkä yritä olla mitenkään tekopyhä, tienaan mukavasti ja olen saanut säästöjä itselleni, mutta se, että aina jahtaisi vain enemmän ja enemmän, ja ulkoisista syistä, "halu näyttää muille", niin se on sitä, mitä en näe menestyksenä.
Luonnevikaa ei mitkään maailman tulot voi poistaa.