Onko Lontoo vai New York mielestäsi mukavampi paikka?
Kommentit (16)
New York. Sosiaalisia ongelmia on enemmän, mutta ilmapiiri on jotenkin rennompi ja iloisempi.
Mielestäni Lontoo. Olen ehkä puolueellinen, koska olen Lontoossa asunut pari vuotta, kun taas New Yorkissa olen viettänyt yhteensä vain kuukauden verran. Mutta mielestäni Lontoossa parempi tunnelma ja ollaan me suomalaiset kuitenkin mentaliteetiltamme lähempänä brittejä kuin jenkkejä.
Molemmat ovat kyllä mukavia, isoja, vilkkaita, kiireisiä paikkoja.
Lontoo taitaa olla kehittyneen maailman murhapääkaupunki nykyään.
Molemmat huikeita kansainvälisiä suurkaupunkeja. Lontoo kotoisampi ja ihmiset brittityyliin ystävällisiä ja huumorintajuisia. New York kiireinen city, asukkaat myös ympäri maailmaa, mikä tekee siitäkin kiehtovan kohteen. Kummatkin täynnä katseltavaa ja koettavaa. Uskon, että suomalaiset sopeutuvat Lontoon menoon ja meininkiin paremmin kuin tuonne Atlantin taakse. Mutta ihania molemmat.
Pitäisi varmaan olla asunut myös New Yorkissa, että olisi todellista vertailupohjaa. Pidän molemmista, mutta Lontoo vetää pidemmän korren ainakin arkkitehtuurillaan, hinnoillaan ja pubelillaan.
Lontoo nähty mutta NY ei.
Jenkit vaan on niin kaukana ettei lomilla viitsi/ehdi kovin helpolla ja tykätty rantalomista ja lämmöstä.
Työrintamalla Lontoo myös nähty, työhaastattelussa käyty (1.st class lennot) mutta jenkit näkemättä.
Lontoon city on oikein hieno työalue, ehkä parempi kuin NY.
Joten oikea vastaus on Lontoo !
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla mukavampi? Turistina vai asukkaana?
Ajattelin nyt lähinnä turistina.
Ihan puhtaasti turistipohjalta minusta Lontoo. Mutta nämä nyt on ihan makukysymyksiä.
Vaikea sanoa - molemmissa on käyty.
Itse tykkään Lontoosta. Ihan jo senkin takia, että matka kestää vähemmän aikaa. Lisäksi olen käynyt siellä monta kertaa, on oystercardi valmiina jne.
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään Lontoosta. Ihan jo senkin takia, että matka kestää vähemmän aikaa. Lisäksi olen käynyt siellä monta kertaa, on oystercardi valmiina jne.
oystercard on nykyään tarpeeton, visakortti käy ja toimii.
Lontoo on ainakin kauniinpi kaupunki. Paljon enemmän historiallisia rakennuksia. Myös siistimpi kaupunki kuin NYC.
Englantilaiset aidomman tuntuisia ihmisiä.
NY:ssä tuntuu, että kaikki valehtelevat sinulle.
Millä tavalla mukavampi? Turistina vai asukkaana?