Loukkasiko presidentti ei-kristittyjä
Kommentit (29)
Ei. Tämän maan valtauskonto on kristinusko ja muissakin uskonnoissa on jumalia. Ei ole keltään pois. T. Ateisti.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:34"]
No enpä vetänyt hernettä nenään, vaikka ateisti olenkin. Itse en olisi sanonut noin (ainakaan tuossa virassa), mutta en oikein ymmärrä mitä se on keneltäkään pois vaikka sanoikin (tai olisi jättänyt sanomatta).
[/quote]
No minusta se on yhtä sopimaton, kuin että toivottaisi hyvää uutta vuotta valkoihoisille heteromiehille. Presidentti luopuu jopa puolueensa jäsenkirjasta symbolisena eleenä sille, että hän on koko kansan presidentti. Tällöin on ristiriitaista, että puheessaan hän asettuukin vain uskovaisten presidentiksi.
Saahan siunausta toivottaa. Samoin, kuin saa kiroilla uskovien kuullen...
En minä ainakaan kristittynä loukkaantunut, kun muslimityökaverini toivotti minulle Jumalan siunausta, vaikka hän tarkoittikin Jumalalla Allahia.
Ei se, että presidentti toivottaa Jumalan siunausta tee hänestä vain kristittyjen presidenttiä. Vakaumukseen on jokaisella oikeus. Myös uskonnottomuuteen. Presidentti toivotti varmasti vilpittömästi Jumalan siunausta, ilman loukkaamistarkoitusta. Joka siitä loukkaantuu voisi puolestani pohtia peilin ääressä, miksi loukkaantuu. Itseäni siunauksen toivottelu ei kosketa, mutta ymmärrän toivottelijan tarkoittavan omasta näkökulmastaan hyvää. T. demari ja ateisti.
Sauli Niinistö on ainakin siitä hyvä presidentti, että hän uskaltaa tunnustaa ääneen olevansa uskovainen. Tykkään.
Hölmöltähän se kuulostaa mutta annan sen anteeksi koska muuten uudenvuodenpuhe oli erittäin hyvä.
Ei nyt "loukkaa" suoranaisesti, mutta vähän menneisyyteen palaamista tuollaiset jumala sitä jumala tätä. Halonen viisaasti lopetti tämän perinteen, mutta Niinistö meni vetämään sen takaisin.
Luulis Niinistön olevan hieman älykkäämpi.
Tuli mieleen se juttu kun Niinistö sanoi että suomi kuuluu länteen. Ei mitään höpinää idän a lännen välissä, On selkeää ku asilista puhutaan oikeila nimilläj
Jos presidentti on kristityssä maassa ja uskoo itse Jumalaan, niin minusta toivotus on oikeastaan tosi lämmin ja läheinen. Sehän kertoo hänestä itsestään jotain, mitä ei olisi pakko sanoa. Ja toisaalta osoittaa, että hän sydämestään toivoo kaikille siunausta.
Olisiko presidentti loukannut kristittyjä jos EI olisi toivottanut Jumalan siunausta.
Kaikkeen ihmiset viitaiikin takertua, koskaan et voi kaikkia miellyttää.
Kaikkihan me siunausta tarvitsemme, olimmepa uskossa tai emme. Esirukoilen itsekin siunausta monen kärsivän tuttavan ateistin puolesta, jotta heidän elämässä olisi helpompaa.
Tosi viisas ja oikein toimiva presidentti joka uskaltaa tunnustaa uskovansa Jumalaan.Hyvä Sauli.
Jos Niinistö olisi toivottanut Jumalan siunausta ainoastaan kristityille se olisi ollut loukkaavaa muita kohtaan.
Ei loukannut. nauratti vain :)
T. Ateisti
Ei mitään väliä, enkä edes katsonut koko puhetta. Ihan yhdentekevää jorinaa. Saa mun puolesta toivottaa vaikka "Kivoja löylyjä saunatontun kanssa", ihan sama juttu. Taikauskoa mikä taikauskoa, tekee ihmisestä vähän hölmön.
No enpä vetänyt hernettä nenään, vaikka ateisti olenkin.
Itse en olisi sanonut noin (ainakaan tuossa virassa), mutta en oikein ymmärrä mitä se on keneltäkään pois vaikka sanoikin (tai olisi jättänyt sanomatta).