Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako nuori opintotukea ja asumislisää, jos isovanhempi omistaa osan asunnosta?

Vierailija
01.01.2015 |

Nuorella olisi mahdollisuus muuttaa vuokralle perikunnan omistamaan asuntoon, josta hänen isovanhempi omistaa 40% ja isovanhemman sisarus 60%. Mutta saako tähän asumislisää? Vanhempien ja isovanhempien omistamaan ei kai saa? Asunnossa on aiemminkin ollut vuokralaisia, ja vuokratulot on tärkeitä vanhuksillle. Nuori taas tarvitsee vuokra-asuntoa, mutta ei opiskelijalla ole ilman asumislisää varaa asua...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin saan täydet tuet vaikka asun isovanhemmam omistassa asunnossa.

Vierailija
2/4 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunnon omistaa perikunta, ei sitä silloin omista isovanhempi. Ilmeisesti tarkoitat, että isovanhempi on osakkaana perikunnassa, joka omistaa asunnon. Tämä ei ole saivartelua, vaan kannattaa ihan oikeasti selvittää oikeat käsitteet ennen kuin menee kysymään asiaa esim. Kelasta. Muuten voi saada täysin vääriä vastauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt että ei varmaan vaikuta, koska siinä hakemuksessa ei puhuta isovanhempien omistamasta asunnosta mitään, vain vanhempien. Kaipa isovanhemmat luetaan erikseen koska eivät kuulu ydinperheeseen, vaan ovat kuten vaikka täti tai serkku, lähisukua mutta ei perhettä, eikä ole koskaan ollut samaa ruokakuntaa eikä elatusvelvollisuutta ole millään verukkeella.

Vierailija
4/4 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintotukeen ei vaikuta, jos asuu vaikkkavanhempien omistamassa asunnossa, se vaikuttaa vain asumislisään. 

Näköjään kelan sivut eivät juuri nyt toimi, ainakaan mulla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi