Kuinka peloissasi olet tulevaisuudesta?
Pelkäätkö työpaikkasi takia? Luuletko, että talous menee lamaan kuten monet veikkavat? Riittääkö rahat silloin?
Kommentit (9)
Kaikin puolinhan tämä on outoa ja pelottavaa aikaa. Ei hyvältä näytä, ei.
En pelkää. Työ kyllä pysyy, koska ihmisten on pakko ostaa ruokaa. Työnantaja maakunnan suurin yksityinen firma. Nou hätä.
Ensi talvena talous romahtaa ja tautien varjolla yhteiskunta pistetään kiinni. Varatkaa elintarvikkeita nyt hyvissä ajoin.
En sinällään pelkää. Elämässäni on tapahtunut minulle paljon, hyvää mutta myös vastoinkäymisiä. Oppinut
olen, etten pidä mitään itsestäänselvänä. Täytyy vaan yrittää tehdä parhaansa
Jotenkin harmissaan tästä "nykymenosta", tyytyväinen olen siitä että 60-luvun loppupuolella syntyneenä saanut elää parempiakin aikoja. Harmittaa nykynuorison ja lapsien puolesta, millaisessa maailmassa heti elävät suurimman osan elämäänsä.
Kääntäisin aikaa, jos mahdollista. En itseni vuoksi vaan lapsien ja lapsenlasteni vuoksi.
En yhtään peloissani!
Minulla menee nyt oikein hyvin ja elämä hymyilee.
Sain juuri kuulla onkologiltani että ct-kuvassa kaikki hyvin, voin jatkaa hyvillä mielin elämää!
Jännitin todella paljon tuoksia, nyt oh turvallinen olo.
Rahasta en ole huolissani. Minulla on hyvä työ kansainvälisessä isossa firmassa. Olen työskennellyt siellä nyt kuusi vuotta ja kaksi ylennystä plakkarissa. Tienaan hyvin ja kun elän yksin voin hallita rahojani oman tahtoni mukaan. Säästöön siirtyy joka kuukausi pahan päivän varalle. Onpahan sitten mistä ottaa.
Muutenkin olen sellainen lasi puoliksi täynnä-ihminen, haen ja näen aina hyvät puolet kaikesta. Niin on paljon helpompi ja keveämpi elää.
Mitä tähän koronaan tulee, onhan tämä ollut suuri mullistus ja kriisi monella tapaa koko ihmiskunnalle.
Uskon kuitenkin että jokin tarkoitus tälläkin on, luonto ei tee virheitä.
Näen tässä jonkinlaisen suuren käännekohdan tai mahdollisuuden siihen. Miten sitten valitaan, siitä riippuu meidän tulevaisuutemme, onko sitä.
Olen suojannut itseni parhaalla mahdollisella tavalla rokotuksin ja maskein ja muine turvallisuussääntöineen. Syövästä toipumassa olevana olen korkean riskin ryhmässä joten en leiki terveydelläni.
Jos kuitenkin sairastun ja kuolen, siinä käy sitten niin. Miksi en minä jos niin monen monet muutkin.
Läheiseni ovat rokottaneet itsensä ja osaavat käyttäytyä järkevästi. Heidänkään takiaan en huolta kanna. Se tulee sitten mikä tulee. Voi tulla vaikka infarkti tai jäädä auton alle tai joutua jonkun hullun puukottamaksi tai mitä tahansa. Jos näitä miettii ei elämästä tule mitään.
Järki käyttöön ja itsensä ja toisten suojaaminen, näillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Ensi talvena talous romahtaa ja tautien varjolla yhteiskunta pistetään kiinni. Varatkaa elintarvikkeita nyt hyvissä ajoin.
Ensi talvena kyllä elintarvikkeita riittää.
Mutta riittääkö kaikilla rahaa sen ostamiseen.
Ruuan hinta tulee kallistumaan niin paljon, että sen varmasti huomaa.
Kuljetukustannukset nousevat ja palkankorotukset sun muut nostavat ruuan hintaa enemmän kuin pitkiin aikoihin.
Ja mitään tulevaisuutta minun ei onneksi tarvise enää pelätä.
Olen vanhuuseläkkeellä eikä pelkoa työpaikan menetyksestä. Krooniset sairaudet vaivaavat, mutta nille ei voi mitään.
Itseasiassa tulevaisuus näyttää valoisalta, vapaata aikaa yllin kyllin, kun itse tekee kotiruokaa niin sekään ei vie konkurssiin, vaikka ruuan hinta nouseekin. Toki se vähän arveluttaa, että missä vaiheessa vanhuutta pitää koti jättää ja lähteä hoivakotiin hoidettavaksi. Mutta sillekään kun mitään ei voi, on hyväksyttävä tosiasiat kun ne eteen tulevat.
En pelkää