Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada ystäviä?

Vierailija
01.01.2015 |

Viime aikoina otsikossa mainittu aihe on mietityttänyt paljon. Mulla ei ole ystäviä.

Muutin kesällä Tampereelle miehen perässä, ja luulin että saisin täältä piakoin uusia kavereita työn ja miehen tuttujen kautta. Entinen kotikaupunkini on pieni, eikä mulla ollut sielläkään ystäviä moneen vuoteen, kun välit olivat jokaisen kanssa viilentyneet syystä tai toisesta ja uusia suhteita oli vaikeaa luoda kun kaikki tunsivat toisensa. Olen 21 vuotta, ja kuuluin viimeksi yläasteella porukkaan, jonka kanssa saatoin viettää aikaa vapaa-ajalla.

Pari ensimmäistä kuukautta uudessa kaupungissa koitin olla aktiivinen, vastailin netissä olleisiin "etsitään kavereita" -ilmoituksiin, mutta niistä jäi käteen vain muutama "mitä sulle kuuluu, mulle hyvää" -tuttu Facebookiin, ja yksi kaveri, jonka kanssa emme viestittele aktiivisesti ja näemme ehkä kerran kuukaudessa. Ehkä sekin ystävyyssuhde kehittyy kun antaa aikaa, mutta haluaisin ympärilleni silti enemmän ihmisiä.

Pohjustus on vähän sekava, mutta ajatus on siis se, ettei mulla ole uudessa kaupungissa ystäviä, enkä tiedä mistä niitä voi saada, kun kaikilla on jo omat piirinsä. Alkaa vähitellen ahdistaa ja masentaa, toki viihdyn miehen seurassa, mutta varmaan jokainen nainen kaipaa välillä kunnon tyttöjen iltaa ja kahvikupin äärellä juttelua.. En halua olla loppuelämääni ilman läheisiä ystäviä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

12, olisi varmaan toimiva suunnitelma, kun vaan rohkenisi ehdottaa! Ajattelen välillä, et kaikilla on kuitenkin parempaa tekemistä tmv.
Ap

Vierailija
2/12 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun tietäisin, varmasti sinullekin sen tiedon jakaisin, mutta valitettavasti painin samojen asioiden kanssa. Onnea ystävien etsintään. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastukset esim. Kansalaisopisto jne. Kannattaa vain rohkeasti ryhtyä juttusille vaikka säällä on hyvä testata ihmisten juttuhalukkuutta.

Vierailija
4/12 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta miten paljon toi kuulosti miun kirjottamalta. Itekin muutin just elokuussa avomieheni opiskelujen takia Tampereelle ja on ollut aika yksinäistä. Ite oon 23v. ja kaikenhyvän lisäks työtön joten töidenkään kautta ei seuraa löydy. Jos kiinnostaa niin laita sähköpostia, voidaan ainakin valittaa toisillemme kavereiden puutetta: Hemsku@Gmail.com :D

Vierailija
5/12 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa tutulta! Itsekin muutin Tampereelle miehen perässä reilu vuosi sitten (ei tosin enää olla yhdessä), mutta ihmisiin en ole oikein saanut tutustuttua ja ystäviä kaipais. Kiinnostaisko sua ehkä tutustua?

Vierailija
6/12 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 2, onnea tarvitaan!

Laitan 4 sähköpostia, kun ehdin! :D

Ja 5, miksipä ei :)

Ap

Vierailija
7/12 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhunkin voi ottaa yhteyttä sähköpostilla vaikka, jos tahtoo:)

rrintinn@gmail.com

t. viesti nro. 5

Vierailija
8/12 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facessa on ryhmä nimeltä Tampereen Toverit, siellä on aika aktiivista porukkaa. Kannattaa tutustua.

Vierailija
9/12 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisiällä ystävien hankkiminen on todella vaikeaa. Harmittaa niiden puolesta jotka haluaisivat ystäviä. Se on vaikeaa. Jotenkin epäoikeudenmukaista.

Vierailija
10/12 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi 24 on hyvä paikka hakea seuraa:)

Vierailija
11/12 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo Tampereen tovereissa, mutta sieltä ei ole tarttunut kontakteja. Porukka tuntuu muutenkin olevan vähän itseäni vanhempaa..

Ap

Vierailija
12/12 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ite ollu tyytyväinen Tampereen tovereissa just siks kun siellä on niin paljon eri ikäistä sakkia. Itse olen 24-vuotias, eli en pidä itteeni vielä ihan ikäloppuna ;)
Koita olla itsekkin aktiivinen, pyytele niitä "mitä sulle kuuluu, mulle kuuluu hyvää"-tuttavuuksia kahville ja ehdottele siellä ryhmässä jos joku haluaisi lähteä johonkin.
Mä oon kans aika yksinäinen välillä, vaikka onkin muutama kaveri. Tiedän, että suurin syy on siihen, että oon tosi laiska itse ehdotteleen mitään tekemistä tai pitään yhteyttä kehenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi