Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vuosi ilman uusia vaatteita, onnistuuko?

Vierailija
31.12.2014 |

Ajattelin yrittää. Sukat varmaan loppuvat ja muistaakseni kesäkengät paiskasin syksyllä pois. Muuten tuskin tulee tarvetta ostaa uusia vaatteita itselleni tai lapsellenikaan. No, lapselle ehkä alusvaatteita.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Mulla on ihan sikana vaateita. 

Vierailija
2/18 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei välttämättä onnistu. Oon raskauden alkumetreillä enkä oo varma kesävaatteideni venyvyydestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää olis ihan mieletön haaste!! Tekisi mieli kokeilla...

Vierailija
4/18 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama

Vierailija
5/18 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AvioEron takia ostin vuoden kaikki vaatteet uffilta

Vierailija
6/18 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siinä haasteessa ollutkin, että alusvaatteita saa ostaa ja jos jotain on vuoden aikana pakko hakea, niin sitten kirpputorilta? Mä ajattelin ainakin kokeilla, mutta sillä ehdolla, että niitä vaatteita saa itse tehdä uusista langoista. En vaan voi olla koko vuotta neulomatta ja nuo jämälangatkaan ei riitä kuin korkeintaan juhannukseen asti.

Vierailija
7/18 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan kepoisasti menisi.. Muutenkin ostan uusia vaatteita tosi harvoin (tai edes käytettyjä).

Vierailija
8/18 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu helposti. Vuosi pesemättä vaatteita on haastellisempaa. Talvitakki menee pesemättä helposti sen koko käyttöiän(1-3v). Riippuu ihan miten usein käy ulkona. Jos käy vain kerran viikossa kaupassa ja muun ajan olet kotona uusia vaatteita ei tarvitse mihinkään. Samat valkoiset vaatteet ovat olleet pyykkikorissa kohta 6v. Mustat menee pesuun heti kun puhtaat alkavat olla loppu. Minulla on vielä monta jätesäkkiä uusia käyttämättömiä vaatteita. Kaikki eivät mahdu pyykkinarulle joten parempi olla tuolla kaapeissa/nurkissa.

Vierailija
9/18 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaatteeita kyllä varmaan riitttäisi mulla kymmeneksi vuodeksi eteen päin, vaikeinta on se kun tekee koko ajan mieli jotain uutta kivaa vaikka sitä viidettätoista kesätakkia ei välttämättä niin tarvisikaan... 

Vierailija
10/18 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä voisin kokeilla!

Vierailija
11/18 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha luin aluksi että" vuosi ilman vaatteita" xD

Vierailija
12/18 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuisi, jos on pakko. Minulle haastetta tuo se, että töihin pitää pukeutua siististi. Vaatteita on vähän eli niitä myös käytetään ja ne kuluvat. Esim housuja on tällä hetkellä ihan liian vähän. En ole innokas kaupoissa kiertelijä ja harvoin löydän mitään mikä oikeasti miellyttää.

Vierailija
13/18 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan, uusia Vuittoneita pitää saada. Pitää saada kuluttaa.

Vierailija
14/18 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu helposti, paitsi jos saan työpaikan. Siinä tapauksessa pitää ostaa siistejä työvaatteita.

Vierailija
15/18 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa edes laskea montako vuotta olen jo käyttänyt samoja vaatteita. En vuosiin ole ostanut uusia. Joten ei tämä tuota mitään ongelmaa. Täytyy miettiä ehkä, jos pystyisi uudet kesäkengät ostamaan tai ainakin pohjalliset niihin, muuta en sitten tarvitsekaan.

Vierailija
16/18 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kuulin tästä mahtavasta ajatuksesta “VUOSI ILMAN UUSIA VAATTEITA”. Aiheen tiimoilta haluaisin kertoa, että olen julkaissut omakustannekirjan nimeltä NYKYNAISEN ASU MATEMATIIKKAA, jonka tarkoituksena on antaa selkeä ja yksinkertainen ratkaisu siihen miten 24 vaatekappaleesta voidaan muodostaa 432 asua tai 32 vaatekappaleesta voidaan puolestaan muodostaa 992 asua ja 40 vaatekappaleesta peräti 1900 erilaista asua tyylistä riippumatta ja jos on jo entuudestaan ollut  pukeutumisessaan kutakuinkin tyyli ja väri uskollinen, niin ei ole tarvetta hankkia uusia vaatteita moneen vuoteen.
Jos varastossa sattuu olemaan paljon vaatteita, kirjan systeemin mukaan voi rakentaa itselleen kaksi tai kolmekin kokonaista puvustoa. Asusteilla voi vielä luoda vaihtelua kuhunkin asuun aina tarpeen ja tilanteen mukaan.
Jos kirja kiinnostaa sen löytää helpoimmin käymällä sivustolla tosiunelma.jimdo.com
Sieltä löytyvät tiedot ja linkit kirjojen tilaamiseksi.
Kirjaa on saatavana samasta paikasta myös englanninkielisenä nimellä DRESSING MATHEMATICS OF A MODERN WOMAN.

Terveisin

Terttu Paul

Vierailija
17/18 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nykynaisen asu matematiikkaa" *naamapalmu*

Vierailija
18/18 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap unohti tämän jutun tällä viikolla, ostin kahdet rintsikat ja talvikengät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä