Miksi jotkut korostaa, että heillä on nimenomaan IDENTTISET kaksoset
Esimerkiksi yksi äiti, jonka tiedän, mainitsee lapsistaan aina, että hänellä on IDENTTISET kaksoset. Ei koskaan sano, että on kahden lapsen äiti tai että on kaksosten äiti. Hänen pitää aina mainita, että lapsensa ovat nimenomaan IDENTTISET kaksoset.
Tämä siis ihan kaikenlaisissa tilanteissa, ymmärtäisin jos asiaa nimenomaan kysyttäisiin. Mutta hän korostaa asiaa joka kerta.
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 22:28"]Tottunut sanomaan, koska sitä kysytään kuitenkin.
[/quote]
juuri näin. T. Identtisten kaksosten äiti
Ehkä seuraava kysymys olis, että ovatko identtiset. Säästää aikaa ja vaivaa kun kertoo heti. Kysy häneltä jos niin kovasti mietityttää!
Siksi juuri koska sitä kysytään kuitenkin.
t. itsekkin identtisten kaksosten äiti
Loppujenlopuksi identtiset on ihan eri asia. Kaksoset ovat kuin ketkä tahansa samaan aikaan syntyneet ja yhdessä kohdussa kehittyneet sisarukset, mutta identtisyys on paljon mielenkiintoisempaa, kun tyypit ovat perimältään identtisiä.
Ei kaksosten äiti, mutta näin ajattelen.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 22:28"]
Tottunut sanomaan, koska sitä kysytään kuitenkin.
[/quote]
Esimerkiksi kerran eräässä FB-ryhmässä kysyttiin, että monta lasta on. Kaikki muut vastasivat 1, 2, 3 jne. lapsen äiti. Myös moni kaksosten äiti vastasi, että on kahden lapsen äiti tai kolmen lapsen äiti.
Tämä kyseinen henkilö vastasi olen identtisten kaksosten äiti.
t. ap
Se on sellainen mielenkiintoinen ja harvinaisempi juttu joten miksi ei. Luonnollista minusta kertoa. Kai siitä voi joku ärsyyntyäkin.
Joku taas korostaa olevansa esim. kolmen tytön tai pojan äiti.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 22:33"]Loppujenlopuksi identtiset on ihan eri asia. Kaksoset ovat kuin ketkä tahansa samaan aikaan syntyneet ja yhdessä kohdussa kehittyneet sisarukset, mutta identtisyys on paljon mielenkiintoisempaa, kun tyypit ovat perimältään identtisiä.
[/quote]
Höpö höpö. Kaksoset on aina kaksoset, oli identtiset tai ei.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 22:33"]
Loppujenlopuksi identtiset on ihan eri asia. Kaksoset ovat kuin ketkä tahansa samaan aikaan syntyneet ja yhdessä kohdussa kehittyneet sisarukset, mutta identtisyys on paljon mielenkiintoisempaa, kun tyypit ovat perimältään identtisiä.
[/quote]
Kyllä epäidenttiset kaksosetkin ovat kaksoset ja ei heitä voi verrata eri-ikäisiin sisaruksiin. Perimältään ovat yhtä erilaiset kuin eri-ikäisetkin sisarukset, mutta samanikäisyys on ihan eri asia kuin vaikkapa 10 vuoden ikäero tai edes vuodenkin ikäero, koska kaksoset viettävät samaan aikaan synttäreitä, menevät kouluun jne. Kaksosia myös vertaillaan paljon enemmän kuin eri-ikäisiä sisaruksia. Minua sitten suututtaa epäidenttisten kaksosten mitätöinti, ihan kuin vain identtiset olisivat jotain.
Puhuin tässä pari viikkoa sitten naisen kanssa joka kertoi minulle että hän on kaksonen, esittelin hänet työpaikalla yhdelle ihmiselle, ja tämä sanoi että jaa, sinä olet ollut täällä ennenkin, ja nainen sanoi että en ole, se oli kaksossiskoni. Eli luultavasti ovat identtiset. Minä siinä sitten kerroin naiselle että minulla on myös kaksospojat, ja ovat todella erilaisia esim. kooltaan, ulkonäöltään ja luonteeltaan, vitsailen aina että mahtavatko olla sukua keskenään ollenkaan. Silti tämä nainen kysyi minulta että onko mun pojat identtiset. Ehkä munkin pitäisi alkaa sanoa aina että olen epäidenttisten kaksosten äiti.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 22:33"]
[/quote]
Kyllä epäidenttiset kaksosetkin ovat kaksoset ja ei heitä voi verrata eri-ikäisiin sisaruksiin. Perimältään ovat yhtä erilaiset kuin eri-ikäisetkin sisarukset, mutta samanikäisyys on ihan eri asia kuin vaikkapa 10 vuoden ikäero tai edes vuodenkin ikäero, koska kaksoset viettävät samaan aikaan synttäreitä, menevät kouluun jne. Kaksosia myös vertaillaan paljon enemmän kuin eri-ikäisiä sisaruksia. Minua sitten suututtaa epäidenttisten kaksosten mitätöinti, ihan kuin vain identtiset olisivat jotain.
[/quote]
Älä huoli, kyllä epäidenttisetkin kaksoset huomiota saavat. Ihan yltäkylläisesti.:) tällainen empiirinen havainto minulla nyt puolentoista vuoden kokemuksella. Olen toistaiseksi iloinen lasteni puolesta kuinka paljon he saavatkaan positiivista huomiota vierailta ihmisiltä.
Mun äiti selostaa aina sukulaiskaksosista, että ne on niin identtiset...
Hänen jakelun ei mene, että on joka identtiset tai ei. Ovat NIIN identtiset, vaikkeivät oikeasti olekaan. Veljekset kumminkin.
Tottunut sanomaan, koska sitä kysytään kuitenkin.