Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yli 3100 eronnut jo tänään kirkosta. Vielä kerkeät mukaan.

Vierailija
31.12.2014 |

reilu kolme tuntia aikaa tai jäät taas vuodeksi maksamaan turha jäsenmaksua.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 21:08"]

Ei se ole turha vero. Saan sillä lasten kerhot, papin kastamaan lapsen, vihkimään, ja vielä hautajaisiin siunaamaan rakkaan läheisen kun se hetki koittaa. Lisäksi moni tuttava ja läheinen saa palkkansa seurakunnan työntekijänä, jne. Ja en ole tyhmä tai idiootti. Jokainen saa laittaa rahansa mihin haluaa. Tyhmä on minun mielestä se jonka rahat menee viinaan ja tupakkaan tai huumeisiin ja aseisiin ym sellaiseen

[/quote]

Kyllä se on. Ilman kirkollisveroa olen saanut itselle ja lapselle nimen, päässyt naimisiin, lapsi on tullut hoidetuksi ja saan vielä hautajaisetkin. En ole ensimmästäkään tupakkaa polttanut saati huumeita kokeillut viinaakaan en ole juonut oikeastaan koskaan. Asetakaan en omista. :D

Vierailija
2/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ainakin kirkosta eroaminen piti tehdä viimeistään marraskuun lopussa että sillä oli seuraavan vuoden verotukseen vaikutusta. Kuukauden "irtisanomisaika".

Vierailija
4/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole turha vero. Saan sillä lasten kerhot, papin kastamaan lapsen, vihkimään, ja vielä hautajaisiin siunaamaan rakkaan läheisen kun se hetki koittaa. Lisäksi moni tuttava ja läheinen saa palkkansa seurakunnan työntekijänä, jne. Ja en ole tyhmä tai idiootti. Jokainen saa laittaa rahansa mihin haluaa. Tyhmä on minun mielestä se jonka rahat menee viinaan ja tupakkaan tai huumeisiin ja aseisiin ym sellaiseen

[/quote]

On se tosi tyhmää joo että puolustaa itseään ja perhettään tarvittaessa. Mitä sä teet ilman asetta ku joku tulee ja uhkaa tappaa sut ja sun lapset, rukoilet vai?

Vierailija
5/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä taida. Teistä eroamaan kehoittajista on tullut samanlainen riesa kuin Jehovan todistajista ja karppaajista.

Vierailija
6/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aivotonta karjalaumaa, joka tarvitsee syntipukin tunteakseen itsensä " suvaitseviksi".

Vierailija
7/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 21:30"]

Ennen ainakin kirkosta eroaminen piti tehdä viimeistään marraskuun lopussa että sillä oli seuraavan vuoden verotukseen vaikutusta. Kuukauden "irtisanomisaika".

[/quote]

Ennen oli ennen. Nyt riittää kun eroaa 31.12.

Vierailija
8/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 21:40"]

Joo, aivotonta karjalaumaa, joka tarvitsee syntipukin tunteakseen itsensä " suvaitseviksi".

[/quote]

Niin jeesus on hyvä syntipukki. 

Vierailija
9/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Nuo ovat kuin tv-shop super tarjouksia. Eikä tässä vielä kaikkii, saat nämä kaikki asiat, joita et tarvise.

Sulla taitaa olla pahempia ongelmia jos ainoastaan rahan puute sujelee sinua viinalta, tupakalta, huumeista ja aseista.

Itse toisin ostan kirkollisveron sijaan mielummin uuden kiväärin.

t.metsästäjä

Vierailija
10/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 21:30"]

[/quote]

Niin mitä sitten? Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Oletko kuullut koskaan ATK:sta? Nykysin tietojen käsittely tapahtuu vähän nopeammin kuin joskus 70 luvulla.

Vierailija
11/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 21:11"]Jokainen tekee omat päätöksensä.Jos joku hyppää kaivoon ei kaikkien ole pakko hypätä perässä. Omia aivojakin saa käyttää. Moni on myös päättänyt itse päivänsä tai jonkun muun päivät. Ei tarvitse silti tehdä niin kuin muut.:D

[/quote]

Jos joku jää kaivoon seisomaan, ei kaikkien ole pakko jäädä.

Vierailija
12/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 21:30"]

[/quote]

Niin mitä sitten? Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Oletko kuullut koskaan ATK:sta? Nykysin tietojen käsittely tapahtuu vähän nopeammin kuin joskus 70 luvulla.
[/quote]
olen kuullut, erosin kirkosta reilut 10 vuotta sitten. Onko rähinäviina jo korkattu?

Vierailija
13/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 21:33"]

Enpä taida. Teistä eroamaan kehoittajista on tullut samanlainen riesa kuin Jehovan todistajista ja karppaajista.

[/quote]

Kuinka monesti vapaa-ajattelija tai ateisti on soittanut ovikelloasi ja kehoittanut eroamaan kirkosta?

Meillä Jehovat johtaa tätä tilastoa 15-0

Vierailija
14/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä erosin kirkosta jo 15 vuotta sitten, mutta nyt tämän homokeskustelun myötä oon ajatellut että voisin taas liittyä. Siellä vois olla sopivasti tilaa yhdelle liberaalille, kun ne pahimmat hihhulit ovat lähteneet.

Vierailija
15/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 21:50"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 21:30"] Ennen ainakin kirkosta eroaminen piti tehdä viimeistään marraskuun lopussa että sillä oli seuraavan vuoden verotukseen vaikutusta. Kuukauden "irtisanomisaika". [/quote] Niin mitä sitten? Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Oletko kuullut koskaan ATK:sta? Nykysin tietojen käsittely tapahtuu vähän nopeammin kuin joskus 70 luvulla. [/quote] olen kuullut, erosin kirkosta reilut 10 vuotta sitten. Onko rähinäviina jo korkattu?

[/quote]

Minäkin erosin kirkosta 10 vuotta sitten. Shampanjaa otin lasillisen ja pari olutta, en ole juonut väkeviä. Mitenkäs itse?

Vierailija
16/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miten sinun kirkkoon kuulumisesi liittyy siihen, että tuttavasi hautajaisissa on pappi siunaamassa?

En voi käsittää tuollaista, että kuulutaan uskontokuntaan ilman että uskotaan itse uskontoon.

Vierailija
17/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan eroa. Äitini painostuksesta en halunnut liittyä kirkkoon ennen pois muuttoani, nyt kaksi vuotta sitten liityin ja olen ollut tyytyväinen.

Vierailija
18/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 21:53"]

Mä erosin kirkosta jo 15 vuotta sitten, mutta nyt tämän homokeskustelun myötä oon ajatellut että voisin taas liittyä. Siellä vois olla sopivasti tilaa yhdelle liberaalille, kun ne pahimmat hihhulit ovat lähteneet.

[/quote]

Valtuustoihin valitiin juurikin paljon konservatiiveja. 

Vierailija
19/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole turha vero. Saan sillä lasten kerhot, papin kastamaan lapsen, vihkimään, ja vielä hautajaisiin siunaamaan rakkaan läheisen kun se hetki koittaa. Lisäksi moni tuttava ja läheinen saa palkkansa seurakunnan työntekijänä, jne. Ja en ole tyhmä tai idiootti. Jokainen saa laittaa rahansa mihin haluaa. Tyhmä on minun mielestä se jonka rahat menee viinaan ja tupakkaan tai huumeisiin ja ASEISIIN ym sellaiseen

[/quote]

Olen boldatusta asiasta kanssasi tismalleen samaa mieltä. En tosin ymmärrä, että mitä noilla asioilla on tekemistä tämän ketjun kanssa? Itse olen eronnut kirkosta noin 10 vuotta sitten ja säästänyt näin tuhansia euroja. Senttiäkään ei ole maintsemiisi asioihin palanut, ei senttiäkään.

Naapurin isäntä taas on innokas mettämies ja on laittanut varmaankin kaksinkertaisen summan rahaa aseisiin, mitä minä olen säästänyt maksamattomina kirkollisveroina. Naapurin isäntä on "harras" kristitty ja paikallisen seurakunnan kirkkovaltuuston jäsen. Mitäpä sinulla on tähän sanottavaa?

Vierailija
20/38 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 21:51"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 21:33"]

[/quote]

Kuinka monesti vapaa-ajattelija tai ateisti on soittanut ovikelloasi ja kehoittanut eroamaan kirkosta?

Meillä Jehovat johtaa tätä tilastoa 15-0

[/quote]

Ei kertaakaan - ei tosin ole käynyt karppaajiakaan. Otin kommentissani huomioon myös netin keskustelupalstat.