Millaista on asua Kouvolassa?
ja lahiympäristö, Voikkaa, Kuusankoski, Koria mitä niitä nyt onkaan.
Asunnot suomen halvimpia ainakin eilisistä uutisista päätellen.
Millainen on kouvolalainen henkinen ilmapiiri?
Kommentit (29)
Negatiivinen asenneilmapiiri, mutta osaavat pitää myös hauskaa silloin kun pitävät.
Mun mies on sieltä kotoisin ja hän ainakin olisi mielissään muuttamassa takaisin jos vaan löytyisi töitä, joten ei kai se ihan hirveä paikka voi olla. Olen tosin itsekin miettinyt miten ei-kouvolalaisena sopeutuisin.
Ilmapiiri on ollut asumistani paikoita ystävällisin. Ihmiset olivat helposti lähestyttäviä. Meidän talossa pystyi jopa käymään lainaamaan naapurista esim sokeria ja jopa hoidettiin lapsia vastavuoroisesti
Lahtelaisena tämä kaikki oli outoa kun olin tottunut yrmeilyyn ja altakulmien kyräilyyn.
Hyvä paikka vaikka kouvolalaiset itse mollaa. Ydinkouvola, valkeala ja elimäki hyviä alueita, mutta älä vaan voikkaalle muuta, karsea paikka, kuusankoskea en myöskään suosittele. Kaupungista pääsee rautatietä pitkin joka suuntaan, on tykkimäki, repovesi, hyvät harrastusmahdollisuudet ja kivoja asuinalueita.
Olikohan kyseessä retorinen kysymys?
Mun kaikki sukulaiset asuu siellä, muuttaisin itsekin takaisin jos vain saisin töitä. Kouvolalaiset aina haukkuu kaupunkiaan, mutta niin se tosin taitaa olla monien muidenkin pikkukaupunkien kohdalla. Kouvolassa on mielestäni hyvät palvelut - kauppakeskus Veturista löytyy hyvät shoppailumahdollisuudet, on Tykkimäki ym. Ja tiäetty Suomen suuri Prisma :D On myös lyhyt matka Helsinkiin (reilu 100 km) eli sinne voi kanssa mennä shoppailemaan tai lähteä vaikka Tallinnaan.
Kouvostoliitto kannattaa kiertää kaukaa! Itse onneksi pääsin pois tuosta Suomen toiseksi perssilmämäisestä kaupungista (ensimmäinen on Turku :D).
Okei, itse olen syntyisin Anjalankoskelta, mutta tuohan kuuluu nykyisin Kouvolaan. Tuolla ei ole oikeasti mitään. Täysin kuollut paikka, vanha Kouvola on ehkä vähän eri asia, sieltä sentään vielä löytyy elämää.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:39"]
Hyvä paikka vaikka kouvolalaiset itse mollaa. Ydinkouvola, valkeala ja elimäki hyviä alueita, mutta älä vaan voikkaalle muuta, karsea paikka, kuusankoskea en myöskään suosittele. Kaupungista pääsee rautatietä pitkin joka suuntaan, on tykkimäki, repovesi, hyvät harrastusmahdollisuudet ja kivoja asuinalueita.
[/quote]
Mitä vikaa on Voikkaassa? En itse asu siellä, mutta tunnen paikan hyvin. Ihania puutalokortteleita pienine puutarhoineen, kivat, mäkiset pikkukujat! Mukavia ihmisiä, ehkä vähän sisäänpäinlämpiäviä, mutta nuorempi sukupolvi ei enää niin sisäpiiriä kuin vanhemmat, jotka kaikki olivat tehtaalla töissä.
Kivat pienehköt koulut pätevine opettajineen, hyvät ulkoilumahdollisuudet ja lyhyt matka kaikkialle.
Vuosikymmeniä sitten oli romanien takia huono maine, ei enää. Ne on kaikki linnassa.
Kouvola on ihan hyvä paikka asua. Kouvolalaiset ovat vaan niin tyhmiä, että haukkuvat omaa pesäänsä. Yksikään fiksu, hyvän itsetunnon omaava ei niin tee.
Asun Kouvolassa, maaseudulla, kävelymatkan päässä kaupungin eräästä keskuksesta. En muuttaisi ikinä pois. Olen myös kaupungin palveluksessa ja pidän työnanatajasta. Joka on eri mieltä, tervemenoa tksityiselle töihin, niin jopa mieli muuttuu.
Kolkkoa on. Ihmiset töykeitä ja itsekeskeisiä.
Olen asunut lapsena Myllykoskella, joka sekin on nykyisin Kouvolaa. Silloin se oli idyllisen herttainen paikka, keskustassa oli kaikki tarvittava ja kaikille oli töissä tehtaassa, joillekin muuallakin. Lapsenakin oli aina tekemistä. Koulussa oli kivaa ja vapaa-ajalla pyöräiltiin joenvartta pitkin, kiipeiltiin kallioilla ja vietettiin kesäpäivät maauimalassa.
Nykyään kaupunki on sisältä kuollut. Tehtaan suljettua työpaikkoja ei enää ole ja työikäinen väki siirtyy muualle. Talot autioituvat, kun jäljelle jäänyt väestö hiljalleen vanhenee ja kuolee pois.
Kouvolan kaupunki on toki viriilimpi, mutta tuo alue kaipaisi kokonaisuudessaan isoa piristysruisketta.
Olen asunut Kouvolassa nyt 20 vuotta, eikä mulla ole mitään pahaa sanottavaa. Turvallinen pikkukaupunki, jossa lapset on hyvä kasvattaa. Ja nuorena tuli baaritkin kaikki kierrettyä ja menoa oli. Harrastusmahdollisuuksia on laidasta laitaan ja ihmisetkin on mukavia.
Valkealan alue on todella suosittu, siellä hinnat ovatkin sitten toista luokkaa. Harmi, kun meidän valkealalaisten oli pakko liittyä Kouvolaan v. 2009. Meillä olisi kaikki nyt paremmin.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:51"]
Mitä vikaa on Voikkaassa? En itse asu siellä, mutta tunnen paikan hyvin.
[/quote]
Tämä ei ole vika eikä haukku, mutta hauska fakta. Konnunsuon vankilassa järjestettiin aikanaan jalkapallopelejä Voikkaa vs. muu Suomi. En tiedä oliko siellä vain paljon Voikaalaisia vai olivatko he niin hyviä, mutta pieni taajama vastaan muu Suomi kuulostaa hieman oudolta.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 15:46"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:51"]
Mitä vikaa on Voikkaassa? En itse asu siellä, mutta tunnen paikan hyvin.
[/quote]
Tämä ei ole vika eikä haukku, mutta hauska fakta. Konnunsuon vankilassa järjestettiin aikanaan jalkapallopelejä Voikkaa vs. muu Suomi. En tiedä oliko siellä vain paljon Voikaalaisia vai olivatko he niin hyviä, mutta pieni taajama vastaan muu Suomi kuulostaa hieman oudolta.
[/quote]
Odotinkin, koska tämä urbaanilegenda vedetään esiin. Ei mitään perää, tämä on siis vitsi. He he.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 15:50"]
Odotinkin, koska tämä urbaanilegenda vedetään esiin. Ei mitään perää, tämä on siis vitsi. He he.
[/quote]
Oletko ollut konnunsuolla vai mistä tiedät sen olevan sen enempää vitsi kun fakta?
Paljon vapaita halukkaita naisia, viriiliä menoa.
Kouvolan henkinen ilmapiiri? No sitä ei ole.
Asuin pakosta Kouvolassa jonkin aikaa, ja enemmän kuin henkisyyttä kaipasin veden ääreen. Nyt onneksi Turussa.