Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen käytöksestä

Vierailija
31.12.2014 |

Hei. Olen tapaillut puoli vuotta miestä joka on herkkä, empaattinen ja läheisyyden kaipuinen. Eilen hän romahti ja olen nyt ihmeissäni. Syy on ymmärrettävä mutta hänen käytös outoa. 

Eli molemmilla on lapsia joita emme tapaa yhdessä, lapset ovat pieniä vielä. Vietin jouluna paljon aikaa entisen perheeni sekä lapsuuden perheeni kanssa ja hän siitä on pahoittanut mielensä kun ex.mieheni on viettänyt kanssani aikaa. mm. nukuttiin samassa talossa etc. 

Eilen kun näimme hän kävi suihkussa josta tultuaan tärisi. Sai paniikkikohtauksen jonka rauhoittelussa meni muutama tunti. Kaivamalla sain keskustelua aikaiseksi ja hän lopulta sanottua mikä on. Ilmaisi asian niin että hänellä tuli; paha tunne viimeviikon tapahtumista. Ja lopulta puhui mitä sattuu mm. hän näkee tapahtumia ennalta. 

Epäluuloisuus paistaa. Ja olihan eilinen kohtaus varmasti hetkellinen murtuminen mutta minulle jäi erittäin epävarma olo. Koin tuon loukkauksena ja ettei hän luota minuun. Vahvasti tuli tunne että taitaa olla miehen itsetunnossa vikaa ja omistautuvuus liiallista. Jatkuvasti halaa, ihan siis koko ajan. Hänen sukulaiset kohtelee miestä erittäin huonosti. 

Olen lukossa tämän asian kanssa ja kaipaisin keskustelua. 

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 12:32"]

Jumalauta mikä hinttari mies. Ei ole normaalia käytöstä ensinkään.

[/quote]Miten "hinttarius" kuuluu asiaan mielestäsi?

Vierailija
2/36 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelisiko mies itsensä kanssa?

Sitä sopii pohtia itse kunkin. Että jos olisin oma kumppanini, niin haluaisinko olla kanssani. Tämä ei ole vaatimus täydellisyydestä, mutta sellainen kaino toive, että seurustelukumppani ei olisi kiviriippa ja energiasyöppö vaan suurimmaksi osaksi ongelmaton ihminen, jonka kanssa tulee toimeen.

Ja kun kuviossa on lapsia, tai yhteinen arki on jossain vaiheessa suunnitelmissa niin sitä enemmän kannattaa tätä kysyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 12:32"]

Jumalauta mikä hinttari mies. Ei ole normaalia käytöstä ensinkään.

[/quote]Miten "hinttarius" kuuluu asiaan mielestäsi?

[/quote]

Saada joku paniikkikohtaus ja muutenkin käyttäytyy tekstin perusteella aika neitimäisesti, eli umpi hinttari.

Vierailija
4/36 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä oli kaljapullo sujahtanut perseeseen.

Vierailija
5/36 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 26;sen pohdinta on mainio. Seurustelisinko itseni kanssa? Olen todellakin erakko. Itselläni on myös tunne-elämän kanssa painittavaa mutta toisen ihmisen epävarmuus ei juurikaan auta minua.

Erosin lasten isästä syistä jotka olivat jo yli vuosikymmenen painaneet. Hänellä ja minulla ei ole koskaan ollut yhteisiä tavoitteita tulevaisuuden suhteen. Nykyään olemme hyvät ystävät ja lasten asioita voimme yhdessä hoitaa.

Tämä nykyinen mies eroaa entisestä juuri tasaisuudellaan joka on hänellä luonteenpiirre. Sitä kaipasin ex- miehessä. Jollainlailla elämänkokemus paistaa, ei jää sormi suuhun kun jokin paikka menee rikki tai on rempallaan. Entinen ei juuri tuollaisissa asioissa mitään tehnyt. Nykyisellä on vakityö ollut jo useita vuosia kun taas entinen on ikuinen opiskelija. Itse olen töitä tehnyt kun koulusta olen päässyt ja kouluttaudun sen ohessa jatkuvasti. 

Kun olemme kahden, viihdymme normi arjessa hyvin. Jaamme arjen ilot ja surut. Lapsiamme tapaamme omissa asunnoissamme ilman toista. Ainakin toistaiseksi se on osottautunut parhaimmaksi.

Olen epävarma. Eilinen oli mieheltä monen asian summana tunteen ja ahdistuksen purkautuminen. Ei millään halua päästää meistä irti ja todella suunnittelee jo tulevaa. 

T:ap

Vierailija
6/36 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pohditaan miehen mielenterveyttä ja minua häiritsee miksi ap on viettänyt joulun exän kanssa.

Vierailija
7/36 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 11:47"]

Ap tässä. Mielenterveysongelmat sinänsä on monimuotoisia ja tiedän niistä koulutuksen sekä työelämän kautta jonkin verran. Tässä on kyseessä tuore parisuhde tai uusi kumppanuus ja sen myötä toisen elämään tutustuminen. Akuuttia kriisiä ei pitäisi hänellä olla yllä mutta kun tapasimme huomasin ettei ole päässyt menneestä vielä irti. 

Toiseen ihmiseen tutustuessa tulee olla avoin ja auttaa usein helposti varsinkin kun on alkuhuumassa. 

Merkkejä on ollut hyväksynnän hausta, hylkäämisen pelosta sekä riippuvuudesta. Alussa tuntui että oli neuroottinen asunnosta poistuessa ja lähteminen kesti aina kauan. Mutta laitoin sen tarkkuuden piikkiin.

Alkoholia käytti paljon ja lopetti sen alkumetreillä kun kerroin miten hänen alkon käyttönsä on tuhoavaa. Käytti alkoa aina kun oli vapaata, ei työiltoina. Ahdistusta lievensi.

Hänen suhteensa ex-ään on alistunut ja lastaan tapaa harvoin juuri ex:n määräämällä tavalla. En ole kyseistä henkilöä tavannut mutta lapsen tavoin käytös on erittäin huonoa miestä kohtaan. Ei minkäänlaista kunnioitusta.  

On kertonut joskus aikoinana alkoholia käyttäessään nähneen harhoja. Sekavat puheet laitan kyllä sen eilisen mielentilan piikkiin. Ainakin osittain. 

Kyllä tämä laittaa miettimään asiaa tarkasti. Kiitos.

[/quote]

Jos näkee harvoin lapsia exän määräämällä tavalla, niin jotain hämärää miehessä on. Normaali isä saa kyllä tapaamisoikeudet lapsiinsa ihan yhtä lailla kuin normaali äitikin. En kattelis tuollaista kyllä päivääkään, juokse vielä kun voit.

Vierailija
8/36 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule tuosta äijästä saat vaan riesan itselle ja voit unohtaa oman sosiaalisen elämän. Kokemuksesta voin sanoa että kannattaa lähteä ennen ku on liian myöhäistä! Kohta tulee kuvioihin mukaan järkyttävä mustasukkaisuus, et saa nähdä ees naispuolisia ystäviä.. Uhkaillaan itsemurhalla... Saat pelätä sanomisia ja menemisiä koska mies vetää kuitenkin herneen nenään. Uskallappa vaihtaa esim kaupungilla sana jonkun vanhan miespuolisen kaverin kans, silloin on sota pystyssä. Näin se tulee menemään, ukko ripustautuu suhun täysin ja saatki sitte loppuelämäs häntä rauhoitella ja paapoa jos et nyt lähde.

Vierailija
9/36 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hällä taisi aktivoitua joku vanha traumakokemus. Varmaan hylkäämiseen liittyvä, jos kerran on joutunut lapsena äitinsä hylkäämäksi. Kauhean surullista, että vanha kokemus vaikeuttaa uusia potentiaalisesti hyviä kokemuksia. Sitä en osaa sanoa, pitäisikö sinunkin hylätä hänet tämän seurauksena, mutta toivon hänen hakeutuvat psykoterapiaan.

Vierailija
10/36 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:03"]

Täällä pohditaan miehen mielenterveyttä ja minua häiritsee miksi ap on viettänyt joulun exän kanssa.

[/quote]

Vierailija
11/36 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
12/36 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies saa luottamusta, että olette yhdessä, tilanne voi helpottaa hyvinkin. Kokemusta on tällaisesta, että toine on aluksi paniikkinen, kun on menneitä taakkoja, mutta vakaassa suhteessa ei stressaa enää.

Vierailija
13/36 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kaikilla on joskus hankalia hetkiä, mutta tuo ap:n kertoma kuulostaa siltä, että tilanne meni normaalin rajojen yli viuhuen. Jos on vain puoli vuotta tunnettu, niin tuo todella voi olla alkusoittoa sille, että miehen todelliset piirteet ja mielenterveyden tila alkaa paljastua.

Apua mies varmaankin tarvitsee ja toivottavasti sitä saa. Mutta ap:n ei pidä sitä tehtäväkseen ottaa. Ennemminkin kannattaa olla hyvin tarkkana jatkon suhteen. Hyvä neuvo oli, että etäisyyden ottoa ja eron tekemistä matalalla profiililla (ettei homma räjähdä käsiin), mutta kuitenkin jämäkästi ja päätöksessä pysyen.

Vierailija
14/36 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa mielenterveysongelmille..

Vierailija
15/36 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat aikamoisen riesan tuosta miehestä. Kokemusta on.

Vierailija
16/36 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä on paniikkihäiriö niin ei sillä ole mitään tekemistä sun tai suhun luottamisen kanssa, se on pysyvä ominaisuus. Onko sillä lääkitys?

Vierailija
17/36 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun vastasitte 2 ja 3. Olen itse hieman erakko luonne ja omistaudun parisuhteessa täysin. Hän on sängyssä loistava. Erittäin miellyttämishaluinen ja hieman tossu. . Mutta osaa ottaa naisen. 

Hän on hieman hidas, ja en nyt tarkoita tyhmä mutta sosiaalisesti rajoittunut. Joitain asioita ei ymmärrä ja saa vääntää rautalangasta. 

Mutta eilinen oli erikoinen. Olin jo mielessäni tilaamassa ambulanssia kun ei mies kuunnellut rauhoittamis käskyjäkään. Joitain tunnelukkoja hänellä on mutta kun ei hän halua mennä minnekään keskustelemaan niistä. Arhg

Vierailija
18/36 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä häiritsisi helvetisti jos tapaamani muija viettäisi Joulun eksän luona kyrpää imien...

Vierailija
19/36 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todellakin mielenterveysongelmaiselta! Olisin kyllä tosi tarkkana ja miettisin vakavasti, miten jatkat miehen kanssa tai jatkatko ollenkaan. Ainakaan ei yhtään enempää sitoutumista tai lupauksia tulevaisuudelle, kun mies menee noin pienestä noin pois raiteiltaan. 

Kiinnitin huomiota siihen, että sanoit loukkaantuneesi. Ok, ei tuo varmaan mukavalta tunnu, mutta tunteissa vellomisen sijaan ota hyvä nainen järki käteen ja havainnoi kokonaistilannetta ja mitä siitä voi seurata sinulle ja lapsille.

Vierailija
20/36 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. Ei ole lääkitystä. Annoin rauhoittavaa lääkettä joka auttoi. 

Paniikkikohtauksia ei hänellä ole tullut vuosiin. 

Mutta tuo paniikkikohtauksen aikana puhutut asiat tai ne mitkä siihen johti pelottavat.