Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirkossa on ihana olla

Vierailija
31.12.2014 |

En aio koskaan erota kirkosta, sillä siellä on ihana käydä. Olen siellä turvassa, ja saan kantaa huoleni sinne. Saan  voimaa ja rohkeutta elää. Toivon muillekin samaa ihanaa oloa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa jos koeta asian niin, Ap. Minusta kirkossa on puuduttavan tylsää ja ne penkit on saamarin kovia ja epämukavia. Ei niissä jaksaisi istua. Uskonnollisuus tuntuu minusta aina vähän "kahelilta", kun siellä kirkossa pappi huutaa "AAAMEN AAAMEN AAAAAAAMEN!".

Vierailija
2/16 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä siellä on ja penkit epämukavat. Olisiko liikaa pyydetty säätää termostaattia ja jakaa kirkkokansalle pieniä tyynyjä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 10:04"]

Itse löysin ALLAHin ja nyt ymmärrän että elämäni tehtävä on tuhota kristinusko. ALLAHilta saat uskommattomn tyydyksen ja voimaa elämääsi.

[/quote]

Pikkulapset saavat ainakin Allahilta tyydytyksen. Vuohet myös.

Vierailija
4/16 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain elämäni takaisin kirkon avulla! Itsemurhan partaalla sain kaipaamaani tukea juuri seurakunnasta, ja olen ikuisesti kiitollinen!

Vierailija
5/16 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytäisinpä minäkin tuollaisen fiiliksen!

Vierailija
6/16 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene tänään lähelläsi olevaan kirkkoon. Istu rauhasta, hiljenny ja tunne ikuisuuden läsnäolo. Saatat kohdata siellä toisen ihmisen. Jos olet yksinäinen, ota kirkon diakoniatyöntekijät yhteys. Saat apua. Kirkko välittää sinusta.

Vierailija
7/16 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin ALLAHin ja nyt ymmärrän että elämäni tehtävä on tuhota kristinusko. ALLAHilta saat uskommattomn tyydyksen ja voimaa elämääsi.

Vierailija
8/16 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva sulle.

Minulle toimii paremmin sauna.

Vierailija
9/16 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunassa minäkin käyn, ja siellä on ihan hyvä miettiä sielunsa tilaa myös. Jumala on siellä missä ajattelet Häntä. Kirkossa voi aina hetkeksi nostaa kaikki huolet selästään ja antaa armon ja rauha täyttää koko sydämen.

Vierailija
10/16 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Kun olen kirkossa, minusta tuntuu, että se on ikäänkuin oman kodin jatke. Olen täysin rentoutunut siellä, nautin virsien veisaamisesta ja kaikesta kauniista ympärilläni. Kirkosta tultua on niin hyvä olla, ei synnitön ehkä, mutta kevyt. 

Vaikka kirkko on ihan vieressä, tulee silti liian harvoin käytyä - olen niin aamu-uninen.

Muuten, meille luterilaisille messun kulku on monille jäänyt tosi vieraaksi. Kirkossa on virsikirjoissa messun kulku, jota voi seurata. Kun kaava tulee tutuksi, on olo rennompi, tietää, milloin laulaa pappi, milloin seurakunta.

Laitanpa liitteeksi. 

http://evl.fi/Virsikirja.nsf/liitetiedostot/0001/$FILE/jp.pdf

Vierailija
11/16 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkossa on ihanaa olla kun saa vastustaa homojen oikeuksia ja pelotella lapsia helvetillä sekä myrkyttää yhteiskuntaa.

Vierailija
12/16 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, minusta kirkossa on ahdistava tunnelma. Löydän ilon, tasapainon ja rauhan ihan arjessa. Kotona, pihalla, metsässä, rannalla jne.

Vierailija
13/16 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 10:37"]Kirkossa on ihanaa olla kun saa vastustaa homojen oikeuksia ja pelotella lapsia helvetillä sekä myrkyttää yhteiskuntaa.
[/quote]

Niinpä. Saa oikeutuksen olla ilkeä ja nostaa muureja ihmisten välille. Saa kannattaa tulehtuneita srk:n työyhteisöjä, joissa naisten asema on paljon miesten asemaa huonompi. Ihanaa! Tämä tuo mielenrauhaa.

Vierailija
14/16 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ottaisi ihan itse vastuun omasta elämästään. Ei tarttis sitten rampata siellä palvontaparakissa.

Vierailija
15/16 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Ja kun ajattelee, että se on aikoinaan ollut juuri kirkkoinstituutio, joka on länsimaihin perustanut koululaitoksen, ensimmäiset yliopistot ja ensimmäiset sairaalat ja ollut käynnistämässä tieteellistä tutkimusta, täytyy olla tyytyväinen sille, että nykyinen länsimainen sivistyksemme on saanut näin paljon perustusta ja siunausta kirkolta.

Vierailija
16/16 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 11:50"]

Juuri näin. Ja kun ajattelee, että se on aikoinaan ollut juuri kirkkoinstituutio, joka on länsimaihin perustanut koululaitoksen, ensimmäiset yliopistot ja ensimmäiset sairaalat ja ollut käynnistämässä tieteellistä tutkimusta, täytyy olla tyytyväinen sille, että nykyinen länsimainen sivistyksemme on saanut näin paljon perustusta ja siunausta kirkolta.

[/quote]

Nuo kaikki olis perustettu ilman kirkkoakin. Kirkko itse asiassa on ollut kaikkein suurin yksittäinen tieteellisen ja sosiaalisen kehityksen jarruttaja, Galileonkin piti aikanaan Paavin käskystä kieltää maan likkuminen auringon ympäri. Kirkko on aina ollut vastustamassa kaikkia ihmisoikeuksia, kuten orjuuden lakkauttamista ja naisten äänioikeuttakin juuri kirkko vastusti kaikkein kovimmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi