Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua miksi kirkosta eroajia kritisoidaan itsekkyydestä

Vierailija
30.12.2014 |

"Ihme minäminäminä-mentaliteetti, kirkko tekee hyvää ja pitää perhekerhoja ja antaa juopoille ilmasta leipäähhhh, joten pala helvetissä sinä saastainen ateisti!-!-!-!-!-!"
Tietenkin heti tuon saarnan jälkeen menee juomaan teetä, jonka poiminut lapsityöläiset, räplää riisto-oloissa valmistettua puhelinta ja on niin pyhä ja hyvä kun maksaa kirkollisveroa, josta murto-osa menee itse auttamiseen ja kaiken tämän hyvyyden lisäksi jopa rukoilee maailman vääryyksien puolesta <333333
Minä itse olen auttamisen keinoiksi valikoinut lähinnä kulutustottumuksia; ostan/teetätän vaatteeni mahdollisimman eettisistä vaihtoehdoista, syön lähiruokaa, ostan reilua kauppaa jne jne. Lahjoitan myös paljon rahaa eri hyväntekeväisyysjärjestöille, enemmän kuin kirkollisvero ikinä olisi.
Noniin uskikset, kummat auttaa paremmin ja välittää toisista eniten? Te mitättömällä kirkollisveron avustussummalla ja rukouksillanne maailman pahuuden poistamiseksi vai minä itsekäs ateisti, jonka vuoksi joku äippä ei pääse johonkin turhaan haistapaska-kerhoon, mutta muuten yritän tehdä valinnoillani maailmasta parempaa? Välillä ihan naurattaa joidenkin kirkkotoittajien tekopyhyys, jopa aineet tulee mieleen - kuvitellaan olevansa niin parempia kun on vähän antanut kirkolle rahaa ja ostanut puhtaan omatunnon :D

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tajua. Näytän kyllä vihreää valoa hyväntekeväisyydelle mutta tuen mieluummin järjestöjä jotka varmasti keskittävät rahat todelliseen auttamiseen eivätkä esim. kirkkojen lämmitykseen.

Vierailija
2/7 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tajua. Mielestäni kirkko on yhteiskunnallisesti taantumuksellinen instituutio, joka käyttää valtaa, jonka sille ei pitäisi kuulua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä kristilistä kateutta. Kun ei itse uskalla/pysty/kehtaa jne., niin pitäähän se laittaa toisen mieli matalaksi että tulee itselle parempi mieli.

Vierailija
4/7 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vielä se, että jonkun eroaminen otetaan lähes henkilökohtaisena loukkauksena? Vauhkotaan todella närkästyneenä, aivan kuin häneltä itseltään olisi viety jotain törkeääkin :D

Vierailija
5/7 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/7 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

a² + b² = c²
Sijoitetaan a = 6, b = 9.
6² + 9² = c²
36 + 81 = c²
117 = c² || sqrt
c = sqrt(117)
c = likiarvo 10,82

Vierailija
7/7 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että homojen vihkimisen vastustajat eroavat kirkosta. Hyvä se toisaalta vaan on ettö tekevät tilaa liberaaleille :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme