Minulla on ruokaan liittyvä ongelma, auttakaa! :)
Ongelmaksi on muodostunut käyttämieni raaka-aineiden vähyys. Olen nainen, joka on aiemmin viis veisannut mistään ruokavalioista, ja tuolloin olo ja näkö olivatkin sen mukaiset. En ole ollut lihava, vaan ennemminkin pöhöttynyt ja iho on oireillut epäpuhtauksin ja sameutena/punoituksena/rasvaisuutena/milloin mitäkin. Aloitin sitten elämäntaparemontin ja jätin pikkuhiljaa herkut ja einekset pois. Herkkuja syön vieläkin, tosin erittäin harvoin. Eineksiä en käytä enää lainkaan. Lisäsin ruokavaliooni kasviksia, marjoja, hedelmiä ja muita perus raaka-aineita; mahdollisimman vähän prosessoituja.
Kana ja broileri on nyt tulossa korvista ja silmistä ja joka tuutista ulos, en voi enää syödä sitä, sillä hajukin etoo. Jauhelihan kanssa uhkaa käydä sama juttu. Lisäksi olen alkanut kyseenalaistamaan myös lihateollisuuden eettisyyden.
Leipää en voi pahemmin syödä, enkä muitakaan viljoja, sillä ne pistävät vatsan turpoamaan. Aamupuurosta en luovu kuitenkaan. Leipäni syön tummana, silloin kun syön.
Maitoni juon punaisena. Raejuustoa käytän ja leivänpäällisenä millojn mikäkin juusto, harvoin sitäkään. Rahka, jugurtti ym ei uppoa. Siinä käyttämäni maitotuotteet.
Mitään sokeroitua en käytä. En myöskään suolaa. Rasva on kylläkin margariini.. EN ole hoksannutkaan tätä. Oliiviöljyä pirskautan salaatin päälle.
Kananmunat maistuu toistaiseksi.
Havahduin siihen, että en keksi mitä söisin. :D Jääkaappini tuntuu tyhjältä, pyörin kaupassa tyhmänä, kun en keksi mitä järkevää valmistaisin! Treenaan salilla tavoitteellisesti - päivittäinen energiankulutus on kova. Syödä siis pitäisi! Ja terveellisesti, ravintorikkaasti ja monipuolisesti. Ennenkaikkea oman oloni vuoksi. Tuntuu, että kroppa menee tukkoon, kun sinne suoltaa pitkälle prisessoitua höttöä!
Pitkään vetelin jauhelihaa ja kanaa proteiinin lähteenä, silloin tällöin kalaa (liian harvoin) ja satunnaisesti kalkkunaa. Söin rahkaa välipalaksi, ehkä leipää, hedelmiä. Nyt minulta puuttuu ruokavaliosta se punainen lanka, raamit, ne perus asiat..! Asiaa ei helpota se, että ruuan pitäisi valmistua helposti ja nopeasti (vrt. jauhelihan paisto) . Entäs sitten välipalat?
Jos teillä olisi vinkkejä, reseptejä punaisia lankoja tai muuta huomautettavaa, niin ilolla otan kaiken vastaan!