Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voinut imettää lapsiani. Odotan nyt kolmatta lastani. Samanlaisia kokemuksia?

Vierailija
30.12.2014 |

En nyt jaksa lukea läpi aloitusta siitä, kuinka helppoa imettäminen on. Haluaisin kommentteja äideiltä, joilta imetys ei ole onnistunut. Odotan nyt kolmatta lastani.

Minulla on olemattomat nänninnipukat. Vain pikkuriikkinen kohouma nännipihan keskellä. Eikä se edes imemällä siitä suurentunut, vaikka vauvat kuinka yrittivät ottaa tissistä otetta.

Rintakumilla yritin imettää monta kuukautta, muttei sekään onnistunut. 

Olen kuitenkin pumpannut maitoa kahdelle edelliselle vauvalleni, kyllä sitä maitoa on riittänyt, mutta imetys ei ole onnistunut. Ehkä näin uudenkin tulokkaan kanssa...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyskirjoista löytyy vinkkejä siitä, miten nänninnipukoita voi yrittää venyttää jo raskausaikana. Myös oikeasti asiantuntevasta imetysneuvojasta voi olla apua. Hienoa, että olet jaksanut pumpata. Kirjoitin nämä jutut vain siksi, että pääsisit kolmannen kanssa paljon helpommalla, jos imetys onnistuisi

Vierailija
2/6 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan ammatti-ihminen neuvonut nännien suhteen? Imetystukiryhmä tms? Mietin vain, että saisko niitä nännejä suurennettua. Itselläni oli pienet, mutta ne kasvoivat kun olin raskaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitko pumppaamisen työlääksi? Minä jouduin lypsämään maidot ekalle lapselle mutta ei se minusta kovin hankalaa ollut. Kaksi kertaa vuorokaudessa pumppasin ja aina oli tuoretta maitoa jääkaapissa, korviketta ei tarvinnut ollenkaan. Mieskin pääsi osallistumaan syöttöihin ja minä sain pidemmät yöunet. Lapsi sai kaikki äidinmaidon hyödyt, ei siinä imettämistä kukaan kaivannut.

Vierailija
4/6 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samoin olemattomat nännit. Maitoa olisi kyllä riittänyt ja reilusti. Se pakkautui rintoihin, valui liiveihin ja suihkusi saunassa. Kun yritin imettää, niin toisesta nännistä samaan aikaan valui maito pitkin vatsaa. Käytinkin sitten maidonkerääjää toisessa rinnassa. Se täyttyi heti ja vaihdoin sitä kesken imetyksen yrityksen monta kertaa.

Halveksun ihmisiä, jotka kuvittelevat kaikkien asioiden olevan samoin kuin heillä. Tässä tilanteessa: Työnnä tissi suuhun ja vauva imee - just joo ...

Vierailija
5/6 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hormonaalisten syiden vuoksi sekä ongelmia maidonnousussa että vain vähän rauhaskudosta. Toisessa raskaudessa tein yksityisen imetysvalmentajan opastuksella joka päivä harjoituksia joiden tarkoitus oli stimuloida maidontuotantoa ja synnytyksen jälkeen aloitettiin lääkitys. Mikään ei auttantut, maitoa ei käytännössä tullut ollenkaan. 

Jos saisin kolmannen lapsen, puolustaisin äitiyttäni ja lapsen kasvurauhaa enkä keskittyisi niin paljoa imetyksen yrittämieen. Tärkeintä on lapsi, lapsen kanssa vuorovaikuttaminen ja siitä nauttiminen että maailmaan on syntynyt uusi elämä joka saa elää turvassa ja hyvässä perheessä.

Onnea lapsesta ap, sulla on varmasti muutkin lapset kasvaneet hyvin sinun hoitamanasi, eiköhän tämäkin kasva. :)

Vierailija
6/6 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa: pumppasin maitoa neljä kertaa vrk, koska rinnat sen vaativat. Ne olivat ihan kivikovat, jos en kuuteen tuntiin pumpannut.

En kokenut pumppaamista työlääksi, vaikka mulla oli vain käsipumppu. Se maito tuli lähes itsestään. Korviketta ei vauvoille ole ikinä tarvinnut antaa.

Nännini eivät kasvaneet mitenkään raskauden aikana, eikä niitä varmaankaan olisi saatu mitenkään venyteltyä. Ne on vaan ihan olemattomat. Mun nänneissä ei ole niitä nipukoita oikeastaan ollenkaan. Keskellä nänniä vain sellainen ihan pieni nyppylä. Myös nännipihani ovat tosi pienet. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä