Onko ultrassa (NKL) ehdoton kielto että ei lapsia mukaan?
Emme saa lapsenvahtia, joten mies ei sitten pääse ultraääneen :-/
Kommentit (13)
(Täälläpäin on. Jos lapsenvahtia ei saa/ole varaa palkata, jää sitten toinen vanhemmista kotiin tai aulaan. Yleensä olosuhteiden pakosta isä. ;) )
Ultraan ei ole hyvä ottaa lasta mukaan, vaikka ns saisikin. Ultrassa saattaa paljastua jotain ikävää, jollaiseen tilanteeseen ei ole hyvä lapsen kylmiltään joutua. Jos kyse olisi vaikka hammaslääkärikäynnistäsi, varmaan saisit jotenkin lapsenvahdin hoidettua. Suhtaudu samoin ja koeta kysyä tuttaviasi. Toivottavasti isäkin pääsee.
Se mitään elämysmatkailua ole, vaan lääketieteellinen tutkimus. Ultran tekevä kätilö tarvitsee työrauhan.
No jaa, täälläpäin Suomea olen kyllä saanut ottaa lapsen mukaan ultraan ja hammaslääkärillekin. Olen kyllä huolehtinut että lapsella on muuta puuhaa samaan aikaan. Mutta kun ei ole ain ollut vaihtoehtoa. Kerran yksi hoitaja tk:ssa oma-aloitteisesti lupautui katsomaan lastani kun siellä oli hiljaista muuten. Mutta näin on siis tapana meidän paikkakunnalla jossa on hyvin monilapsisia perheitä.
turussa olen saanut ottaa ultraan paristi lapsen, on ollut pieni, istunut rattaissa sen aikaa syömässä rusinoita. (10kk ja toisella kertaa 3v).
ei ollut tukiverkostoa, mies reissutöissä
Mekään emme saaneet ketään tuttua katsomaan lasta, joten pyysimme mannerheimin lastensuojeluliitosta lastenhoitajan siksi aikaa. Pari tuntia oltiin pois ja hoitajalla palkka n 8€/h. Onko ap teillä tätä mahdollisuutta?
Mitä jos ultrassa näkyy kuollut tai vaikeasti vammainen sikiö tai esim. sydänvika? Mistä ultrasta on kyse? Haluatko, että lapsi on silloin mukana?
no, minusta 10kk ikäinen ei tajua jos siellä olisi kuollut sikiö.
Mä pääsin poikkeuksellisesti mukaan ultraan, kun olin 15. Kuulemma yhtään nuorempia ei päästetä, juurikin siksi jos jotain onkin vialla.
Mulla on ollut kaksvuotias mukana, ei ole tullut mieleenkään ettei saisi olla :D mutta ihan järkevälthän tuo kuulostaa.
Meillä oli kättärillä poika mukana, 8 vuotias. Oltiin itse ajateltu, että jää lukemaan käytävälle, mutta kätilö kysyi haluaako tulla mukaan.
lapsista menee lisämaksu