Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka pitkiä aikoja teidän tokaluokkalaisenne viettävät yksin

Vierailija
30.12.2014 |

nyt välipäivien aikaan?
Meillä poika juuri täyttänyt 8v ja joutuu olemaan muutamana päivänä yksikseen klo 6.30-17 välisen ajan.
Onko mielestänne liian pitkä aika tämän ikäisellä? Teen 3-vuorotyötä ja arkivapaita mulla suht paljon, joten yksinään joutuu viettämään 4 kokonaista päivää.
Osaa ottaa leipää itsekseen ja mikrossa lämmittää päivällä ruokaa. Kaverinsa saa tulla meille, joten täysin yksin ei kuitenkaan ole.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole olleet koskaan yksin. Nytkin koko perhe lomailee loppuaiseen. Välillä vuorotellen vähän etätöitä. Missä miehesi on?

Vierailija
2/9 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tekee normi päivävuoroa.
Lomaa pidetään hiihtoloman aikoihin, lähdetään koko porukka silloin reissuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo liian pitkä. Lapsi tuskin herää kovin aikaisin ja touhaa kavereiden kanssa. Puh. Nro. Löytyy hädän tullessa?

Vierailija
4/9 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vaikka mitä leirejä! Miksei lapsi ole sukulaisissa? 

Vierailija
5/9 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liian pitkä olla yksin aika 8 vuotiaalle.  Sen ikäiset ei nuku pitkään, eivät tiedä miten toimia, jos sattuu jotain. Lapsi voi pelätä olla yksin. Jättäisin aikaisintaan 11-13 vuotiaan päiväksi yksin, sekin riippuu lapsesta. Eikä meillä ole mitenkään ylisuojeltu lapsia

Vierailija
6/9 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 2.- ja 3.-luokkalainen ovat kotona kahdestaan enintään 3-4 h kerrallaan, ihan yksin eivät juuri koskaan. Syömisten ym. puolesta pärjäisivät kyllä koko päivän, osaavat lämmittää ruokaa jne. Lapset eivät vielä halua olla pidempään yksin. He eivät myöskään nuku pitkään, vaan heräävät aina samaan aikaan. Me vuorottelemme lomissa miehen kanssa, yhteistä lomaa kesällä 2 viikkoa. Kesä- ja elokuussa lapset ovat päiväleirillä.

Vierailija
7/9 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät vastauksen itsekin. Melkeinpä heitteillejättö.

Turha sanoa, ettei ole vaihtoehtoa, aina löytyy vaihtoehto.  

Vierailija
8/9 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokaluokkalaisia ei jätetä yksin edes iltapäiväksi koulun jälkeen. Sitä varten on ip kerhot

Vierailija
9/9 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jättänyt 2. ja 4. luokkalaiset keskenään silloin tällöin päiväksi pariksi, kun olen ollut töissä klo 7-15 välisen ajan. Työpaikkani on lähellä kotia, joten olen joko lounastanut kotona yhdessä lasten kanssa tai sitten olemme tavanneet läheisessä ravintolassa. Lapset myös osavat tulla työpaikalleni, jos esim. avain ja puhelin unohtuisi kotiin. 

Yksin 2. luokkalaiseni ei uskalla olla kovin pitkään, mutta sisaren kanssa häntä ei pelota. Lapsilla olisi mahdollisuus viettää loma-aikoja myös mummolassa, mutta usein haluavat mieluummin olla kotona keskenään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän