Millaista on NARSISTI Äitin käytös..
omia lapsiaan kohtaan. Onko he aikuisenakin vielä Äitinsä tossun alla ja määräiltävissä.
Tiedän erään vanhemman Äidin jolla on aikuiset tyttäret ja sivusta seuranneena nämä tytöt ovat täysin Äitinsä ohjaltavia.Tämän Äitin käytös on sellaista "rivien välistä ilkeilyä" aina
välillä.Huom! Välillä.Näyttää ,että tämä Äityli haluaa määräillä vähän kaikkia.Nämä tytöt on
sellasia hissukoita ja harmittaa niiden
puolesta jos eivät pääse itsenäistymään
terveellä tavalla.
Minun Äitini on antanut vapaasti mennä ja
tulla.Eikä hän ole ollut liian ylihuolehtiva ,onneksi!Hän on käyttäytynyt aina
kunnioittavasti uusia ihmisiä kohtaan ja
puhunut kaiken parhainpäin ihmisille.Siinä on syy miksi hänestä ollaan myös paljon pidetty.
Kommentit (5)
Kandes kiinnittää huomio ruokavalion terveellisyyteen ja liikuntaan.Monesti ilkeily johtuu omasta huonosta olosta!
Luulen äitini olevan narsisti. Minä olen aika eristäytynyt hänestä kun taas veljeni 30v on täysin ohjailtavissa. Kiukuttaa se mutta näin on aina ollut.
Minä olen laittanut kampoihin ja vastustanut hyvinkin kovasti kun taas veli on nöyrtynyt. Lapsuus oli vaikea, siitä on mahdoton keskustella äidin kanssa. Hänen mukaansa minä keksin kaiken. Mikään ei ole ikinä ollut riittävän hyvä äidille ja aina ollaan oltu lihavia ja laiskoja. Ei todellakaan olla. Paitsi veli nykyisin. Hän kuulee jatkuvasti äidiltä motkotusta syömisestääm. En tiedä mitä voisi tehdä.
Toiset katkaisevat välit kokonaan ja käyvät terapiassa, hiljalleen parantuvat haavoista. Toiset jäävät ns "tossun alle" eli alistuvat kohtaloonsa. On niin tilannekohtaista: luonne, saatu apu, toisten tuki..
Minä lähdin. Ikinä en anna anteeksi, mutta hyväksyn ja vaikka narsisti äiti pystyy vielä vaikuttamaan muiden läheisten kautta, tunnen vihdoin vapautta.
Voimia muille uhreille. <3
narsistiäidillä on usein näitä kultapoikia/tyttöjä (usein poikia) jos perheessä useampi lapsi. Tällön narsisti voi vaikuttaa toiseen lapseen ihan eri tavoin kuin toiseen....
kai ne on ihmisiä?