Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos asutte puolison kanssa samassa talossa ja sinä omistat talon

Vierailija
24.10.2021 |

Niin maksaako aviopuolisosi sinulle vuokraa siitä että saa asua kansaasi sinun talossasi? Ja jos ei maksa niin miksi?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä mies omistaa talon. En maksa vuokraa. Miksi? Hmm... ei ole koskaan ollut puhetta siitä ja mies pitäisi varmaan täysin omituisena ajatusta, että maksaisin hänelle vuokraa.

Vierailija
2/5 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maksa vuokraa, mutta kustantaa meidän ruuat.

Asumiskulut maksetaan puoliksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoliitto ei ole vuokrasuhde. Eihän siinä olisi mitään järkeä, että toinen maksaisi sitten veroja vuokratuloista, kun yhdessä voi asua ilman vuokrasopimustakin.

Meillä toinen omistaa yksin asunnon, jossa asumme. Asumiskulut maksamme puoliksi, tietysti. Niihin sisältyvät myös pienet korjaukset ja remontit, koska kyseessä on yhteinen koti. Sen sijaan isot investoinnit omistaja maksaa yksin ja toinen lyhentää omaa osuuttaan niistä pikkuhiljaa. Sillä tavalla ei tulla tilanteeseen, jossa mahdollisen eron sattuessa toinen olisi laittanut omaa rahaansa kiinni toisen omaisuuteen, mutta ei myöskään toinen nauti lisääntyneestä mukavuudesta ottamatta itse millään tavalla osaa kustannuksiin.

Vierailija
4/5 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maksa.eikä ktään muutakaan. Ja siksi koska sillä ei ole rahaa.

Vierailija
5/5 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä mikään vuokrasuhde ole. Ei maksa, osallistuu puoliksi sähkölaskuun, lämmityskustannuksiin ja muihin juokseviin kuluihin ja hakkaa polttopuut. (talossa on sekä öljyä että puuta polttava kattila ja varsinaiset uunit vielä apuna, nykynuoriso kutsuu takoiksi.... ). Kulut on loppujen lopuksi aika halvat, koska talossa on oma porakaivo ja puutkin saadaan omalta tontilta....Vakuutuksen ja isommat rempat maksan minä. Sama homma miehen perintökesämökin suhteen, en minäkään maksa sen remppoja, mutta osallistun töihin ja olen mm. maalannut ja sisustanut sen sisältä. Aina pikkurempat on maksettu puoliks. 

Oltu naimisissa 23 vuotta. Ostin talon minun perintörahoillani, (isäni kuoli ollessani 22 v, ja mummoni (isänäiti) ollessani 30 v. ) ja avioehto löytyy.