Otin koronarokotteen, mutta influenssapiikki mietityttää
Syy siihen on, että olen aina joutunut saikulle influenssapiikin otettuani. Flunssa iskee päälle rokotteen jälkeen. Käynyt pari kertaa. En ole rokotevastainen, mutta muutoin en ole melkein koskaan kipeänä, lapsesta aikuisuuteen ollut aina hyvä vastustuskyky paitsi rokoteflunssat. Teenkö riskin tässä itselleni kuitenkin kun en ota IR?
Kommentit (9)
Sama juttu. Saan toisen koronarokotteen samoihin aikoihin kuin olisi influenssapiikin aika. Vähän mietityttää, kun ei kai näitä ole yhdessä kunnolla tutkittu.
Nyt oli todettu et ne olisi turvallista ottaa yhtä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Saan toisen koronarokotteen samoihin aikoihin kuin olisi influenssapiikin aika. Vähän mietityttää, kun ei kai näitä ole yhdessä kunnolla tutkittu.
Kaksi koronarokotetta + influenssarokote takana eikä mitään ongelmaa missään vaiheessa.
Kyllä se influenssa ennemmin oireilee pahemmin, kuin korona. Ottaisin rokotteen ja niin itse otankin. Koronarokotteen jätän väliin.
Mä en edes saa influenssapiikkiä vaikka haluaisin. Toisaalta siitä saa pitkän saikun, joten hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se influenssa ennemmin oireilee pahemmin, kuin korona. Ottaisin rokotteen ja niin itse otankin. Koronarokotteen jätän väliin.
Sen influenssarokotteen suojateho on koronarokotetta selvästi heikompi.
Ap: Tuolla kokemuksella itse en ottaisi influenssarokotetta.
Nimenomaan jos ei halua tulla TODELLA, TODELLA SAIRAAKSI ja olla PITKÄÄÄN tuskallisella sairaslomalla, kannattaa ottaa influenssarokote.
Jos sen sijaan rakastaa armotonta kuumetta, äärettömän sairasta oloa, tykkää olla sairaalassa eikä pistä keuhkokuumeesta ja koko kesän kestävistä jälkioireista pahakseen, voi kokeilla selvitä ilman.
Olen yhden influenssan joutunut sairastamaan ja se oli jotain aivan järkyttävän kamalaa.
Miten ois pneumokokki rokote? Estää keuhkokuumeita. Kyllä mäkin mietin sitä influenssarokotetta, nytkin on joku järkky flunssa päällä, oon kuullut että osa tulee noista rokotteista ihan törkeän kipeiksi, vaikka ei pitäisi. Molemmat koronapiikit löytyy kyllä mutta kun raskaana oleville nuo flunssat on hankalia ja piikit suositeltavia.
Mielipiteitä?