Lapsettomuushoidoissa oleva vastaa kysymyksiin
Kommentit (29)
Miksi et adoptoi? Maailmassa on muutenkin liikaa ihmisiä. Hedelmöityshoidot pitäisi lopettaa ja kieltää lailla.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 17:18"]
Millainen fiilis, alkaako jo ahdistaa, ettei hoidot ehkä onnistu? Oletko harkinnut, mitä siinä tapauksessa teet? Lahjamunasolut, adoptio, sijaisvanhemmuus, lapseton elämä? Toivottavasti teillä onnistuisi.
[/quote]
kts.ed.
kyllähän tämä jo aika ajoin ahistaa..
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 17:19"]
Ovatko ne hoidot kivuliaita?
[/quote]
Eivät. Luulin itsekkin lapsettomuusblogeja selatessa että hoidot ovat kauheita, kutta mielestäni niiden kauheus oli ehkä liioiteltua. Toki kaikki kokevat yksillölisesti hoidot, mutta kinulla ne ovat sujuneet hyvin kevyesti.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 17:19"]
Mitä ajattelet kun kuulet raskaus-/vauvauutisia? Me yritimme vain puoli vuotta ja nyt olen raskaana, mutta viimeisinä kuukausina vauvauutiset nostattivat jo aika suuria raivontunteita...
[/quote]
Lähipiirin, työvarein raskaudet tekevät oloni surulliseksi. Kuitenkaan se, että joku muu raskautuu ei ole minulta mitään pois. Vaikk muut ympärilläni olisvat laillani lapsettomia, ei se minua yhtään hedelmällisemmäksi tekisi.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 17:20"]
Miksi et adoptoi? Maailmassa on muutenkin liikaa ihmisiä. Hedelmöityshoidot pitäisi lopettaa ja kieltää lailla.
[/quote]
Ikä rajoittaa adoptiomahdollisuutta. Kotiselvittelyt, jotottaminen ja lapsen ja vanhemman max45v ikäero rajoitus saisi aikaan sen, ettemme saisi kovinkaan pientä lasta. Kokisin myös kovin mielelläni raskauden, synnytyksen ja itsekkäästi haluaisin myös nähdä lapsessa oman perimäni.
Haluaisitko, että tilanteessasi tietävät ihmiset kyselisivät hoitokuulumisiasi vai haluaisitko mieluminkertoa itse, jos koen uutisia? Tarkoitan, että tuntuuko yhtä henkilökohtaiselta kuin muiden terveysasioihin kyseleminen?
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 17:40"]
Haluaisitko, että tilanteessasi tietävät ihmiset kyselisivät hoitokuulumisiasi vai haluaisitko mieluminkertoa itse, jos koen uutisia? Tarkoitan, että tuntuuko yhtä henkilökohtaiselta kuin muiden terveysasioihin kyseleminen?
[/quote]
Tämä on vaikea..kuulumisia missä hoidon vaiheessa jne voi kertoa, mutta ehkä sellaiset "no joko on tärpännyt" kyselyt jättäisin pois. kerron kyllä itse kun on kerrottavaa ja eniten olen kyllästynyt näihin "mun tuttukin teki niintai näin ja sitten tuli raskaaksi".
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 17:16"]
Kuinka kauan aiot jatkaa hoitoja jos ei lasta kuulu?
Mitä meinaat tehdä jos et koskaan saa biologista lasta?
[/quote]
Rajaksi olen asettanut 4x ivf hoidot /40 vuoden iän. Pelkään tietysti, että minusta tulee katkera vanha ämmä, mutta pahinta lapsettomuudesta johtuvaa kaipuuta lieventää hieman aviomieheni kaksi lasta (8 ja 10v) jotka asuvat kanssamme. Elän siis tavallista perhe-elämää, mutta en ole kenenkään bioäiti.