Onko kukaan opiskellut kansantaloustiedettä?
Pää- vai sivuaineena? Yliopistossa vai kauppakorkeakoulussa? Minkälaisissa työtehtävissä työskentelette/ olette työskennelleet?
Kommentit (20)
Iso sivuaine, yliopisto, henkilöstöhallinnossa työskentelen..
Pääaineena kansantaloustiede, yliopistossa, keskisuuren yrityksen controllerina tällä hetkellä (reilu 5 vuotta valmistumisesta).
Pääaineena, yliopistossa. Koodariksi jotenkin kuitenkin ajauduin ja niitä hommia olen tehnyt jo 10 vuotta, tuskin vaihdankaan koulutustani vastaavampiin hommiin...
Kiitos kaikille! Voisitteko vielä kertoa, mitä muuta opiskelitte esim. sivuaineena ja oletteko tyytyväinen työhönne/ aikaisempiin töihinne? Terveisin ap, jota kiinnostaa kansantaloustieteen opiskelu
Yleishyödyllinen aine, josta päädyin sitten tekemään lisurin sivulaudaturin talousmatematiikasta (nykyään systeemit ovat toiset). Sen jälkeen aluksi investointipankissa noin kolme vuotta, sitten yli 10 vuotta asianajotoimistoissa rahoitusjuristina. Ainakin hyvä lisä juristin opinnoille.
3:nen jatkaa.. viestintä pääaineena ja poliittinen historia pieni sivuaine. Työ on OK, ei liity kyllä opintoihin mitenkään...
Hyvältä kuulostaa! Olen yhä varmempi että tämä on minun alani. T. ap
Opiskelin pääaineena. Olen työtön lopun ikäni.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:35"]Opiskelin pääaineena. Olen työtön lopun ikäni.
[/quote]
Mitä opiskelit sivuaineena? Milloin valmistuit?
Sivuaineina oli tilastotiede, matematiikka, talousmaantiede ja EU-sivuainekokonaisuus. Valmistuin vuonna 2006.
Pääaine yliopistossa, työskentelen analyytikkona rahoitusalalla. Monipuolinen tutkinto, josta voi päästä/päätyä hyvinkin erityyppisiin tehtäviin. Kiinnostus matematiikkaan ja kyky ymmärtää kokonaisuuksia on ehkä sellaisia edellytyksiä, joita ilman ei kannata tälle alalle lähteä
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:41"]Pääaine yliopistossa, työskentelen analyytikkona rahoitusalalla. Monipuolinen tutkinto, josta voi päästä/päätyä hyvinkin erityyppisiin tehtäviin. Kiinnostus matematiikkaan ja kyky ymmärtää kokonaisuuksia on ehkä sellaisia edellytyksiä, joita ilman ei kannata tälle alalle lähteä
[/quote]
Mitä sivuaineita opiskelit?
KTT pääaineena yliopistolla, sivuaineena polittinen historia + pakolliset matikka ja tilastotiede. Olen ollut erilaisisissa asiantuntijatehtävissä rahoitusalalla, ensin eräällä pörssivälittäjällä, nykyään varainhoito- ja rahastoyhtiössä. Hyvä palkka, ihan mielenkiintoinen ja kiva työ, tosin ei ehkä mikään oma unelmatyöni, mutta en oikein tiedä mikä se edes olisi.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 11:07"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:41"]Pääaine yliopistossa, työskentelen analyytikkona rahoitusalalla. Monipuolinen tutkinto, josta voi päästä/päätyä hyvinkin erityyppisiin tehtäviin. Kiinnostus matematiikkaan ja kyky ymmärtää kokonaisuuksia on ehkä sellaisia edellytyksiä, joita ilman ei kannata tälle alalle lähteä [/quote] Mitä sivuaineita opiskelit?
[/quote]
Laskentatoimea ja tilastotiedettä. Työn vuoksi jälkeenpäin olen täydentänyt tietojenkäsittelytieteen opinnoilla.
Pää, ylopisto, virkaura