Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En pysty enää tähän.

Vierailija
24.10.2021 |

Tämä on naisen apuhuuto, en jaksa enää herätä jokaiseen päivään jotta joudun itkemään itseni uneen kun kukaan ei auta...

Olen 22 v. Nuori aikuinen nainen, joka on ottanut pikavippejä, osamaksuja ja velkoja melkein 20t edestä, en käy töissä ja olen vakavasti masentunut. Tällä hetkellä suorastaan ahdistaa koko velkakierre.

En tiedä mitä tehdä? En ole ollut väleissä vanhempiini 4 vuoteen, he eivät juuriakaan tiedä enää minusta yhtään mitään eivätkä muutkaan sukulaiset. Joten en saa edes sieltä apua ongelmaani. Tilanne vain ahdistaa ja niin paljon, että tekisi vain mieli kuolla tämän takia.

Mutta samaan aikaan en halua niin tapahtuvan. En vain enää tiedä mitä tehdä tai mistä saan apua tai edes onko edes mahdollisuutta päästä yli tälläisestä.

Tämä on totta kai ainostaan omaa syytäni, mutta siksi minä en myöskään halua vielä luovuttaa enkä lopettaa elämääni rahan takia. Haluan taistella ja elää jonain päivänä niim ettei minun tarvitse enää koskaan miettiä velkaantumistani.

Siksi haluaisin täältä kysyä apua, miten te olette päässyt pois veloistanne, miten minun kannattaisi aloittaa tämän sotkun siivoaminen? Minkälainen historia teillä on ollut veloistanne?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei työt kiinnosta niin ulosottoon sit vaan. Kyllä ne velat sieltä aikanaan vanhenee. Ei ne toimeentulotukea ulosmittaa. Samoin voit ihan rauhassa ryöstellä kaupoista ja jos jäät kiinni ni senkun revit sakot. Niitä ei enää suomessa muuteta vankeudeksi eli ihan sama kuinka monta saat. Sinne ne menee ulosottoon nekin sakot.

Vierailija
22/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala voi auttaa, kääntyminen Hänen puoleen, rukous <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mollata ahdingossa olevaa? Tuleeko ns. parempi ihminen-olo itselle?

Vierailija
24/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokatapauksessa ne velat vanhenee lopullisesti 15 vuodessa käräjäoikeuden päätöksestä ja sitten olet velaton.

Se on kyllä niin väärin, että tälläinen varastaminen on sallittua. Talibanin hallinnassa katkaistaisiin käsi.

Vierailija
25/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lisätietona se että en ole menossa töihin

ap

Kenen kuvittelet maksavan itse ottamasi velat? Sinä törsäät, juhlit etkä mene edes töihin että voisit hoitaa velkasi pois. Kuvitteletko sinä tyttö että äiti ja isi tai sosiaalitoimi maksaa? Kasva aikuiseksi, otat aikuiselle kuuluvan vastuun ja alat mennä sinne töihin, ei sinulla muuta vaihtoehtoa ole.

Vierailija
26/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala voi auttaa, kääntyminen Hänen puoleen, rukous <3

Maksaako hän pikavipit pois?

Vierailija
27/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lisätietona se että en ole menossa töihin

ap

No sitten suosittelisin tekemään sen mitä et vielä halunnut muka tehdä. Tulee lopulta halvemmaksi kaikille ja velkojat osaavat kirjata luottotappiot heti.

Vierailija
28/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsele asiaa kauempaa, joskus olet vielä vapaa näistä nykyisistä numeroista, laskelmista, eli "veloista". Hullulta tuntuu että vain ihmisten maailmassa on sellainen käsite kuin velka. Päinvastoin tämän maailman hyvinvoivien jäsenten pitäis kannustaa ja nostaa heikompia jäseniään eikä kaataa. Linnutkaan ei siemeniä laske, mitä ihmisiltä saavat lainaksi. Onko koskaan käynyt edes mielessä että niiltä vaatisi jotain takaisin niistä siemenistä mitä kaupasta ostaa? Niinpä. Niiden rikkaiden empatiataidot on kadonneet, joiden kai raamatunkin mukaan tuli antaa vähäosaisemmille omastaan. Nythän pitävät kaiken itsellään ja vielä kiristävät työläisiä antamaan heille lisää.

Kuka sut jätti yksin ja miksi? Olet oikeutettu ihmisten apuun, ei ketään voi jättää yksin.

Itse ajauduin maksukaaokseen vähän alle kolmekymppisenä, ostin autoliikkeestä pommin auton tinkimättä, koska en edes tiennyt nuorena että hinnasta piti vielä pudota jotain. Ei ollut ketään auttamassa. Lopulta en päässyt töihin enää kun ei ollut varaa sitä korjauttaa, oli pakko ostaa luottokortilla ruokaa. No ne tuli aikanaan maksettua. Seuraava kaaos oli vähän yli nelikymppisenä, jouduin nollatuntisopimukselle ja siitä lähti ihan hirveä vippikierre että sain maksettua vuokrat ynnä muut pakolliset. Tuli maksettua nekin. Nyt taas viiskymppisenä alkaa näyttää pahalta, kun alan uupua kahteen matalapalkkaiseen työpaikkaan. Jos ei ehdi nukkua kuin 6 tuntia työpäivien välissä, onko se elämää... en jaksa enää kauan.

Ei voi mitään, kun ainoa keino köyhällä yksinäisellä on pysyä työelämässä on muuttaa työn perässä, lainata vuokravakuuteen, kestää firman konkurssi tai nollatuntisopimukset ja etsiä taas uutta työtä ja muuttaa. Erehtyä muutamaksi vuodeksi luottamaan narsistiin poikaystävään ja muuttaa taas kun tulee järkiinsä, myydä auto jonka sai välillä hankittua että pääsee pakoon. Ostaa pyörä ja etsiä turhaan työpaikkaa joka olisi lähellä. 

Miksi ihmisiin ei voi enää luottaa, miksi työpaikkoihin ei voi enää luottaa, miksi ainoa mihin voi luottaa on oma itsensä ja sekin ainoa ihminen sorretaan ympäristön puolesta jonkin kuvitteellisen orjuuden ja velkataakan alle.