Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pysty enää tähän.

Vierailija
24.10.2021 |

Tämä on naisen apuhuuto, en jaksa enää herätä jokaiseen päivään jotta joudun itkemään itseni uneen kun kukaan ei auta...

Olen 22 v. Nuori aikuinen nainen, joka on ottanut pikavippejä, osamaksuja ja velkoja melkein 20t edestä, en käy töissä ja olen vakavasti masentunut. Tällä hetkellä suorastaan ahdistaa koko velkakierre.

En tiedä mitä tehdä? En ole ollut väleissä vanhempiini 4 vuoteen, he eivät juuriakaan tiedä enää minusta yhtään mitään eivätkä muutkaan sukulaiset. Joten en saa edes sieltä apua ongelmaani. Tilanne vain ahdistaa ja niin paljon, että tekisi vain mieli kuolla tämän takia.

Mutta samaan aikaan en halua niin tapahtuvan. En vain enää tiedä mitä tehdä tai mistä saan apua tai edes onko edes mahdollisuutta päästä yli tälläisestä.

Tämä on totta kai ainostaan omaa syytäni, mutta siksi minä en myöskään halua vielä luovuttaa enkä lopettaa elämääni rahan takia. Haluan taistella ja elää jonain päivänä niim ettei minun tarvitse enää koskaan miettiä velkaantumistani.

Siksi haluaisin täältä kysyä apua, miten te olette päässyt pois veloistanne, miten minun kannattaisi aloittaa tämän sotkun siivoaminen? Minkälainen historia teillä on ollut veloistanne?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisätietona se että en ole menossa töihin

ap

2/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi. Anna vaan kaikkien mennä ulosottoon. Ei välttäm tarvi tehä mitää. Mulla oli sama, 2x isompi summa. Vippejä, lainoja. En pystyny maksaan niin ”luovutin” ja annoin mennä uo. Parhaita päätöksiä pitkään aikaan. Ei haittaa maksumerk. Itse myös siis sairastuin/sairastelin masennusta enkä ollut välillä töissä.

N 39

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaneuvontaan kannattaa hakeutua, on maksuton palvelu ja neuvot hyviä.

Vierailija
4/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veloista ei pääse kuin maksamalla ne. Jos haluat selvittää tilanteen, niin miten meinasit hoitaa asian jos sulla ei ole aikomusta mennä töihin? Miksi oletat, että yhteiskunnan pitäisi huolehtia susta jos et itse laita tikkua ristiin asian puolesta? 

Vierailija
5/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Et ole menossa töihin? Vau. Ostellaan tavaraa holtittomasti, ei makseta niitä, annetaan mennä ulosottoon. Ei aiota mennä töihin jotta velkoja voisi tulevaisuudessakaan maksaa. Hyvä asenne, ap.

Vierailija
6/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa vaikka persettä, mutta lopeta toi valitus. 

Vierailija
7/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota rahaa liian vakavasti ja masennu rahasta. Aina saa apuja mene diaonille kertomaan tilanne, sieltä saa säätiölainaa maksaa takaisin nuo pois ja sitten vaan hoidat niille ne aikataulussa. Selviät ulos. Ei tarvi ees kuulua kirkkoon kaikkia autetaan, koska Kristus auttoi kaikkia meitä. Eniten. Siunausta. Äläkä soimaa itseäsi. kaikki kompastumme monesti mutta Kristus armahtaa sinutkin ja auttaa kirkossaan.

Vierailija
8/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! No tää aloitus oli ensimmäinen askel, hyvä sinä! Tuo velkaneuvonta niin kuin joku sanoi on se toinen askel.

Tuo on vielä kohtuullinen velka, jonka pystyt kyllä hoitamaan. Suomessa ylivelkaantuneita kotitalouksia on PALJON, joten mahdollinen häpeä pois, se ei sinua auta.

Tiedän tuon tunteen kun kaikki asiat on solmussa ja masennus ottaa vallan, silloin tosiaan toivoo että kumpa joku tulisi ja auttaisi. Totuus kuitenkin on se että apua saa vasta kun sitä pyytää, eli jatka näiden askelien ottamista.

Olet nuori, joten ehdit tekemään elämästäsi vielä vaikka mitä.

Rohkeutta!

Vierailija
9/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin myymään itseäni... rehellisesti sanottuna. Ja ei ole vitsi. Tunnista saa pari sataa euroa, eli ei tarvitse tehdä töitä paljoakaan että saa paljon rahaa. Myös strippauskin voisi olla vaihtoehto.

Vierailija
10/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluat, että pystyt joskus katsomaan itseäsi pelistä ja hymyilemään terveenä ja velattomana ota yhteyttä velkaneuvojaan ÄLÄ ANNA MENNÄ ULOSOTTOON. 

Etkä sinä kulta pieni voi elää menemättä töihin tai opiskelmaan. Ei meidän muiden tehtävänä ole elättää sinua. Ajatteleko ehkä että sinusta ei ole mihinkään tms. Kyllä sinusta on, kaikille löytyy joku paikka, kunhan saat asenteesi kuntoon. En usko, että voi olla onnellinen ja terve, jos päivässä ei ole rytmiä ja koko loppuelämän ajattelee, että minusta ei ole mihinkään. Näytä meille ja itsellesi! Jokainen tekee virheitä, niistä otetaan opiksi ja jatketaan eteenpäin. Tsemppiä!

Vierailija
11/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo, pikkusumma. Mulla oli melkein tuota luokkaa opintovelat yliopistosta valmistuessa, ja ala ei sitten edes kiinnostanut pidemmän päälle. Vaihdoin alaa ja luin toisen tutkinnon ja jatkotutkinnonkin, mutta sillä alalla ei ole sitten ole ollut oikein koskaan töitä. Olin lähemmäs 50 kun sain opintovelat vihdoin maksettua työttömyystuista ja enimmäkseen siis olen ollut työtön, jotain pätkätöitä välissä. Ei siis välttämättä auta, vaikka lukupäätä olisikin, tällaista tämä elämä näköjään on. Mutta enpä nyt rahan takia alkaisi itseäni tappamaan sentään, mikäs järki siinä nyt olisi. Ei ihmisarvoni riipu pankkitilini summista, enkä ole koskaan ymmärtänyt yletöntä omaisuuden keruuta elämän päämääränä. Se meitä yhdistää, että vanhemmat eivät ole tukeneet elämässä.

Hae johonkin velkaneuvontaan tms. Olet vielä nuori ja elämä edessä.

Vierailija
12/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tapa itseäsi rahan takia. Kaikki tulee järjestymään. Kannattaa yrittää hoitaa masennusta, jotta pääsisit työelämään joskus takaisin ja toivoa löytyisi raha asioiden kanssa elämiseen/hoitamiseen. Ymmärrä että nämä tunteet on masennuksen takia. Minulla itselläkin on velkaa, mutta ei ole masennusta joten useimmiten velat eivät enään häiritse, vaan maksan minkä pystyn.

Vierailija
13/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kirjoitti:

Velkaneuvontaan kannattaa hakeutua, on maksuton palvelu ja neuvot hyviä.

Jos on työtön ei pääse velkaneuvontaa,ei pääse velkasaneraukseen ja ei voi edsotta kontakti takuu säästiö kun ei työtuloja. Jos olisi työelämä velkaneuvoja ohjeistaisi ja auttaisi: Velkasaneraus anomus ja paperit. Takuu säästiön systeemi.Kartotetan koko velka ,palkasi. Lainavat kohtulisen velan hinnan ja sinä varojesi mukaan maksat heille sen. Kumassakin muodossa loppu korot, Ulos otossa korot pilvissä. Joten työn ei tee työtä,ei kannata. Paremmin pärjää tuki rahilla.

Vierailija
14/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka trolli niin sanottakoon, että voit hakea apua paikkakuntasi ohjaamosta ja masennuksen ihan terkkarista

Vierailija
15/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin , töihin. Tekee hyvää kun ei ehdi velloa ajatuksissaan yksin.

Vierailija
16/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Lisätietona se, että ole sitten omillasi.

Vierailija
17/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin täytyy sanoa että miten ihmeessa Suomessa voi ottaa noin holtittomasti lainaa?!

En asu Suomessa niin en tiedä käytäntöjä mutta kyllä hurjalle tuntuu. Ja ihan ilman mitään takuita? Ihan pennitön työtön ihminen?

Toinen asia että jotain täytyy olla tuossa takana että ihminen ylipäätään noin holtittomaksi heittäytyy.

Mielestäni olisit myös edunvalvojan tarpeessa..https://oikeus.fi/edunvalvonta/fi/index/hakeminen/edunvalvojantehtava.h….

ettei tilanne pääse entistä hullummaksi.

Toiseksi terapia olisi paikallaan. Kuten sanoin jotain tuollaisen päättömän velanoton takana on. Selkeästi ajatteleva ihminen ei tuollaiseen jamaan itseään päästä tieten tahtoen kun kuitenkin tietää ettei tule selviämään.

Vierailija
18/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensin täytyy sanoa että miten ihmeessa Suomessa voi ottaa noin holtittomasti lainaa?!

En asu Suomessa niin en tiedä käytäntöjä mutta kyllä hurjalle tuntuu. Ja ihan ilman mitään takuita? Ihan pennitön työtön ihminen? 

Hurjaa touhua. Tälläisiltä pitäisi ottaa oikeustoimikelpoisuus pois. 

Vierailija
19/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hätää. Anna mennä ulosottoon, mutta älä tee enempää velkaa. Keskity vain toipumiseen. Pienillä tuloilla sinulta ei peritä mitään ja jos joskus toivut työkykyiseksi niin mahdollista on päästä velkajärjestelyyn kun hetken on maksanut velkojaan pois. Jokatapauksessa ne velat vanhenee lopullisesti 15 vuodessa käräjäoikeuden päätöksestä ja sitten olet velaton.

Vierailija
20/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aloin myymään itseäni... rehellisesti sanottuna. Ja ei ole vitsi. Tunnista saa pari sataa euroa, eli ei tarvitse tehdä töitä paljoakaan että saa paljon rahaa. Myös strippauskin voisi olla vaihtoehto.

Itse en maksaisi jostain tavisnaisesta kondomipakolla paria sataa. Ei ole sen arvoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme