Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

leveneekö sitä vanhetessaan?

Vierailija
29.12.2014 |

Katselin kylpylässä äiti-aikuinen lapsi pareja ja äideillä oli aina paljon leveämmät hartiat. Toki äidit oli pulskempia mutta tuo hartioiden leveys jäi ihmetyttämään.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei levene, mutta ainakin minulla kapealanteisena on lantio pienentynyt entisestään, joten hartiat varmaan näyttää entistä leveämmiltä.

Vierailija
2/10 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne hartiat oli leveämmät äidillä kun joillain parikymppisellä naisella. Muutenkin kun katselin ikänaisia niin leveät hartiat niillä oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on levennyt ainakin, vaikka siis en ole lihonut. Olin nuorena ihan valtavan siro, esim. ranteet oli todella kapeat, samoin hartiat ja lantio, vielä parikymppisenäkin. Muistan joskus siinä iässä miettineeni, että on kyllä äidilläni ja minulla tosi erilainen ruumiinrakenne, kun hänellä jo rannekin on tuplasti paksumpi kuin minulla. Mutta nyt  nelikymppisenä olen ihan samanlainen roteva nainen kuin äitini. Lantion suhteen olen lukenut ihan tutkimustietoakin että se levenee koko eliniän, siis ihan luustoltaan, mutta muuten en tiedä mistä tämä leveneminen johtuu. Parempi kuitenkin näin, olisi jotenkin surkeaa olla tässä iässä semmoinen hentoinen "rääpäle".

Vierailija
4/10 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan minulla ole levennyt. Samankokoiset tai kokoa pienemmätkin vaatteet mahtuvat päälle kuin 20 vuotta sitten. Olen 40v ja kokoa S/M

Vierailija
5/10 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hartioista en tiedä, mutta ainakin lantio levenee tutkitusti iän myötä. En löytänyt googlaamalla enää alkuperäistä hesarin artikkelia, mutta täsä ketjussa se on kopsattuna:
http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/ketju/1406894/tutkimustuos_peppu_kasvaa_ian_myota_koska_luut_lev

Vierailija
6/10 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo nuorena ollut niin leveäharteinen että siitä on huomauteltukin, en osaa sanoa ovatko levinneet entisestään. Ainakin kyttyrä on kasvanut ja kaula lyhentynyt...

Lantio leveni kyllä lastenteon jälkeen, ei polvien yli vanhoja housuja saanut, vaikka alipainoinen olin taas. Ja tekisi mieli väittää että se levenee edelleen enemmän kuin painon kertyminen antaisi olettaa ;D

Vierailija
7/10 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 13:33"]

Hartioista en tiedä, mutta ainakin lantio levenee tutkitusti iän myötä. En löytänyt googlaamalla enää alkuperäistä hesarin artikkelia, mutta täsä ketjussa se on kopsattuna: http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/ketju/1406894/tutkimustuos_peppu_kasvaa_ian_myota_koska_luut_lev

[/quote]

Jos lantio levenee sanojesi mukaan tutkitusti, niin olet varmasti lukenut kys. tutkimuksen. Kerrotko, mistä sen löytää.

Vierailija
8/10 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 13:15"]Katselin kylpylässä äiti-aikuinen lapsi pareja ja äideillä oli aina paljon leveämmät hartiat. Toki äidit oli pulskempia mutta tuo hartioiden leveys jäi ihmetyttämään.
[/quote]
Varmaan joo näin tapahtuu. Aloin miettimään äitiäni joka on todellinen X-vartalo, leveät hartiat ja leveä lantio, kapea vyötärö.... tuleekohan minustakin samanlainen...

Vierailija
9/10 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 13:33"]

Hartioista en tiedä, mutta ainakin lantio levenee tutkitusti iän myötä. En löytänyt googlaamalla enää alkuperäistä hesarin artikkelia, mutta täsä ketjussa se on kopsattuna: http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/ketju/1406894/tutkimustuos_peppu_kasvaa_ian_myota_koska_luut_lev

[/quote]

Jos lantio levenee sanojesi mukaan tutkitusti, niin olet varmasti lukenut kys. tutkimuksen. Kerrotko, mistä sen löytää.

[/quote]

Harmi että se Helsingin Sanomien juttu, jonka nettiversion teksti siis on tuonne kopsattu, on jo poistunut Hesarin sivuilta, siinä olisi ollut tiedot joilla tuon alkuperäisen tutkimuksenkin löytää. 

Vierailija
10/10 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 13:33"]

[/quote]

[/quote]

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/jor.21469/abstract

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi