Millainen on normaali kissanpennun kiintymyssuhde ihmiseen?
Sain kissan kaksi viikkoa sitten. Se oli silloin reilu kolmekuukautinen. Ei ollut tottunut ihmisiin. Eli navetassa muiden kissojen kanssa. Asun yksin yksiössä. Kissa tottui minuun jo vuorokaudessa. Änkeää syliin ja kehrää. Se seuraa minua välillä koko ajan. Alkaa maukumaan, jos en ota syliin. Hyppää joskus lattialtakin, vaikka seison. Illalla se aina tulee nukkumaan mun viereen. Aamulla se kärsimättömänä odottaa, että herään ja otan taas syliin. Se voi nukkua sylissäni tuntikausia. Minua tämä kaikki ei haittaa. Päinvastoin. Kisu on aivan ihana! Mietin vaan, onko tämä normaalia? Olenko joku emonkorvike? Se yrittää välillä seurata vessaankin.
Kommentit (12)
Sori kun tuli vähän tönkköä tekstiä. -ap
Meillä alkupäivät kissanpentu oli koko ajan ihmisten perään, mutta rauhoittui siitä sitten. Uskoisin, että sunkin kisu oppii itsenäisemmäksi, kun tottuu uuteen kotiin.
Mun yhdeksänvuotias katti on vieläkin tuollainen. Maailman hellyydenkipein kissa! Sekään ei ollut pentuna tottunut ihmisiin.
Kissatkin on yksilöitä ja toiset on vaan seurallisempia kuin toiset. Oma kissani käyttäytyy myös toisinaan samalla tavalla, ja änkeää usein mukaan sinne vessaankin. Ihan normaalia on siis :)
Meidän kissanpentu ei juurikaan viihdy sylissä, mutta muuten kyllä on siellä missä muutkin. Harvoin saattaa vetäytyä nukkumaan sellaiseen paikkaan missä ei ole ihmisiä. Sylikissaa olen yrittänyt siitä kouluttaa, mutta huonoin tuloksin :) Sylissä viihtyy tasan niin kauan, kun sitä kantelee sylissä kuin pientä vauvaa :)
Yleensä nukkuu mun jaloissa tai jalkojen päällä, mutta nyt on jo muutaman kerran yllättänyt ja tullut jopa vatsan korkeudelle köllimään.
Mutta samaa mieltä kuin aiemmatkin kommentit, että jokainen on oma yksilönsä.
Kyllähän kissasi pitää sinua uutena emonaan. Minulla kissa nukkui samassa sängyssä ja imeä lutuutti hiuksiani joka yö.
Hih. No kiva kuulla, että pentu on normaali. -ap
Olet kissa ihminen selvästi.Eläimet on herkkiä tunnistamaan tällaiset asiat.Eläimilläkin on tunteet.Ja aistit ja vaistot ovat aivan eri ulottuvuuksissa kuin ihmisillä.
Ihan normaalikissalta kuulostaa. Sinun kissasi tykkää sinusta, olet sille hyvä ihminen.
Ihanaa <3 meillä on 2 itsenäistä kissaa, jotka harvakseltaan tulee syliin ja kerjää huomiota. Olisin onnellinen tuollaisesta hurmurista, rakastan kissoja.
Kissasi selvästi rakastaa sinua, joten rakasta sitä takaisin. Sylittele ja helli niin paljon kuin teille molemmille sopii. Ja kymmenen vuoden kuluttua huomaat, että kissa on yksi parhaimmista asioista, mitä sinulle koskaan on tapahtunut. Ja senkin jälkeen teillä on edessä vielä monta vuotta yhdessä ♡
Joo, vanhemmiten ne rauhoittuu. Riippuu luonteesta miten paljon kissa hakee ihmisen läheisyyttä.