Koodaajat! Python -apua tarvitsen.
Olisin kiitollinen, jos joku vinkkaisi hyvän ja selkeän ohjesivuston Python 3 -versioon aloittelijalle.
Kommentit (15)
Tämä on hyvä, voi myös itse testata interaktiivisesti koodata niitä juttuja mistä teksti puhuu http://www.learnpython.org/
Miksi python3? Kaikki käyttävät vielä kakosta......
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 13:27"]
[/quote]
Tämä onkin hyvä kysymys. Huomasin, että nuo suositellut sivutkin ovat vielä kakkosta.
Kakkosen ja kolmosen välillä ei edes liene isoja eroja, ja oppiihan sen nopeasti sitten, kun osaa jo kakkosen.
Kakkosen opettelu siis kannattaa vielä, jos python tuntematon?
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 13:27"]
[/quote]
Tämä onkin hyvä kysymys. Huomasin, että nuo suositellut sivutkin ovat vielä kakkosta.
Kakkosen ja kolmosen välillä ei edes liene isoja eroja, ja oppiihan sen nopeasti sitten, kun osaa jo kakkosen.
Kakkosen opettelu siis kannattaa vielä, jos python tuntematon?
[/quote]
Minä ainakin luon pythonini kakkosesta..
Joo kakkosta voi ihan opetella, ei ole merkittäviä eroja kolmoseen.
Kiitos vastauksista! Aloittelen kakkosesta :)
ap
Voit suosiolla opetella kolmosen. Jos joudut myöhemmin muiden koodia korjailemaan tms. niin kakkosen erot on helppo opiskella. Joka linuxiin esim. saa python kolmosen tosi helposti asennettua.
Jotkut ovat taas sitä mieltä, että opettele tuo kakkonen, koska siihen saat helppiä niiiiin paljon paremmin. Kolmosen voi sitten opetella, kun muutkin siihen junaan menevät (vie ehkä 10 vuotta >_>)
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 13:53"]
Jotkut ovat taas sitä mieltä, että opettele tuo kakkonen, koska siihen saat helppiä niiiiin paljon paremmin. Kolmosen voi sitten opetella, kun muutkin siihen junaan menevät (vie ehkä 10 vuotta >_>)
[/quote]
Tästä olen samaa mieltä. Hyviä tutoriaaleja löytyy lähinnä kakkoselle, joten siksi minusta kannattaa se opetella ja sitten jos kolmosta tarvii niin lukaista perusopettelun jälkeen ne erot kakkosen ja kolmosen välillä netistä.
Tässä Aalto-yliopiston ohjelmoinnin peruskurssin (Python 3:lla, tarkoitettu aloittelijoille) sivu:
https://noppa.aalto.fi/noppa/kurssi/cse-a1111/
Katso vasemmasta laidasta linkit Kalvoja Pythonin perusasioista (tiivis esitys) ja Muu materiaali ja ko. sivulta opetusmoniste (perusteellinen selitys kaikesta)
Vaikka kysymyksessä on Aalto-yliopiston kurssi, niin sen materiaali on tentti- ja harjoitustehtävätuloksia lukuunottamatta kaikkien vapaasti luettavissa.
Pythonia on helppo luoda hämyisessä wc:ssä..
http://www.cs.helsinki.fi/group/linkki/materiaali/python-perusteet/
Olisko tuo riittävän selkeä? Versiosta en kyllä osaa sanoa kun just tuota sivua olen lähinnä silmäillyt. Itse opiskelin python 3:n metkuja kirjaston kirjasta :)
Tuolta löytyy joka lähtöön.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 12:35"]
www.google.fi Tuolta löytyy joka lähtöön.
[/quote]
Kiitos tiedosta. Tiedän tämän, mutta kysyinkin vinkkiä, jos joku tietäisi jonkin selkeän ja hyvän sivuston :)