Kokemuksia Ikean Karlstad sohvasta?
Mietin tuota sohvaa, kun tarvittaisiin uusi, mutta ei ole kovin paljon rahaa laittaa siihen. Tuossa Karlstadissa olisi hinnan (tonni) lisäksi hyvää myös se, että päällisen saisi pestä koneessa. Mutta ovatko nuo Ikean sohvat kovin väpelöitä? En halua joutua ostamaan uutta heti parin vuoden kuluttua.
Kommentit (7)
Meillä ollut kolme vuotta. Pestävät päälliset helpottaa. Ei mitään moitteita.
Onko teillä puu- vai metallijalat sohvassa?
Nro 5, siihen sohvaan on erilaisia päällyksiä, toiset kestää vesipesua, toiset ei. Mutta nyyh! Kuulin tänään, että Ikean myyjän mukaan Karlstad-sohvien teko lopetetaan, kun tilalle tulee uusi malli, eikä niitä enää saa tilata. Juuri kun tuntui, että olin löytänyt sopivan sohvan. Pitää taas ryhtyä uuteen etsintään.
ap
Minä ostin vuosi sitten sellaiset, ja tykkään kovasti, on oikein tukeva ja muutenkin hyvä. Tosin ollut toki vain vuoden käytössä, mutta ihan kestävältä se vaikuttaa. Kokoaminenkin oli yllättävän helppoa, sain tehtyä sen ihan itse, vaikka en ole lainkaan lahjakas käsistäni vaan aikamoinen tumpelo. Toki vähän askarreltavaa siinä toki oli, mutta pakko sanoa, että aika nerokkaita tuotetteita ainakin jotkut Ikean tuotteet ovat, kun ne saa tällainen tumplokin itse koottua.
Kuulostaa hyvältä siis :) Kyllä se yksi käyttövuosikin jo kertoo sohvan laadusta jotain.
ap
Ikean sohvilla on kymmenen vuoden takuu. Meillä taitaa olla karlstad, joka on ostettu reilu kolme vuotta sitten. Päällinen on vähän nyppyyntynyt (nyppyrillä olen siistinyt) ja puoli vuotta sitten sohvasta hajosi laita. Saimme ikeasta uuden tilalle. Sanoisin, että hintaansa nähden olen ollut sohvaan ihan tyytyväinen. Mutta jos nyt ostaisin sohvan, tulisi meille joku laadukkaampi (ja tietty aika paljon kalliimpi).
Meillä ollut vuoden verran ja todella tyytyväisiä ollaan. Sohvatyynyt pysyneet hyvin muodossaan. Istuintyynyt pysyvät hyvin paikallaan ja ovat jämäköitä, joten sohvalla on mukava nukkua päivätirsatkin. Mielestäni meidän päällyksiä ei saa pestä koneessa, joka on pieni miinus. Nyppyjä ei ole ainakaan vuodessa tullut lainkaan.