Ostaisitteko asunnon, jossa on ulkoporeallas?
Eli otsikossa kysymys. Jos näkisitte myynti ilmoituksen rivi / paritalosta esim. Josta löytyy ulkoporeallas, niin olisiko tämä teille enemmän turn on vai turn off ja vaikuttaisiko ostopäätökseen positiivisesti vai negatiivisesti?
Kommentit (43)
En ostaisi. Porealtaan (tai minkä tahansa altaan) täyttämiseen menisi jumalattomasti vettä. Jos olisin erittäin hyvä tuloinen, haluaisin uima-altaan. Siinä voi sentaan kuntoilla, eikä pelkästään lillua vedessä.
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi. Porealtaan (tai minkä tahansa altaan) täyttämiseen menisi jumalattomasti vettä. Jos olisin erittäin hyvä tuloinen, haluaisin uima-altaan. Siinä voi sentaan kuntoilla, eikä pelkästään lillua vedessä.
Ööh, pieneen 4 hengen porealtaaseen menee n. kuutio vettä. Kunnasta riippuen maksanee 1-11 euroa/kuutio.
Ulkoporeallas (siis ei palju) pidetään puhtaana kemikaaleilla, ei sitä vettä vaihdeta kuin 3-4 kertaa vuodessa, ellei nyt ihan joka päivä kylve.
Ihan ok kokoiseen uima-altaaseen vettä menee 50-60 kuutiota. Eikä uima-altaan vettä myöskään vaihdeta juuri koskaan.
Sähköä molemmat tietysti kuluttavat. Ja vaativat hoitoa ja kemikaalien lisäystä jne. En suosittele laiskoille. Meillä on molemmat. Mutta jos nyt olisin taloa ostamassa, suhtautumiseni olisi hyvin neutraali. Ainakaan kauppasummaa ne eivät minun kohdallani kohottaisi.
Voi mitä riemuidiootteja vastaamassa, kun ei ole alkeellistakaan ymmärrystä miten ulkoporeallas toimii.
Mutta että oikein vaikuttaa asunnonostopäätökseen?? Voi hyvää päivää. Pääseehän siitä altaasta nyt eroon, jos haluaa! :D
No en ainakaan sen porealtaan takia. Jos taas hinta kohdallaan ja asunto juuri sellainen mitä olen etsinyt, niin miksipä en. Porealtaan voisin sitten myydä pois, koska itsellä ei sellaiselle ole mitään käyttöä.
Toki voisin myös ehdottaa, että myyjä veisi porealtaan mennessään ja tiputtaisi hintaa altaan verran. Ei se allas kuitenkaan olisi itselläni mikään kauppoja kaatava asia, jos muuten kämppä kiinnostava.
Lämmitettävä sisä uima-allas on mukava piriste saunomisen lomassa. Hyvin suunniteltuna ja toteutettuna ei ole kalliskaan ylläpitää ja mitään kosteus ongelmia ei ole, kun ilmastointi myös suuniteltu oikein.
Vierailija kirjoitti:
Voi mitä riemuidiootteja vastaamassa, kun ei ole alkeellistakaan ymmärrystä miten ulkoporeallas toimii.
Mutta että oikein vaikuttaa asunnonostopäätökseen?? Voi hyvää päivää. Pääseehän siitä altaasta nyt eroon, jos haluaa! :D
Ostaako kukaan käytettyä ulkoporetta? Katsoin juuri asuntoa, jossa olisi tullut allas kaupan mukana. Itse arvostan hyvää saunaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaako kukaan käytettyä ulkoporetta? Katsoin juuri asuntoa, jossa olisi tullut allas kaupan mukana. Itse arvostan hyvää saunaa.
Kai tuon saa viedä vaikka kaatopaikalle jos ei tarvista. Mulle sama vaikka romu kaivuri pihassa jos talo tai asunto muuten miellyttää.
Ostin. Luovuimme siitä tosin muutaman vuoden jälkeen. Vaivaa ja menoja.
Ei kai kukaan hullu jätä kivaa takoa ostamatta porealtaan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, kun en kuulu kohderyhmään, mutta onhan niitä sen verran paljon myynnissä, että varmaan joku niitä ostaakin.
Miten helposti poistettava muovikiulu vaikuttaisi mitään mihinkään?
Vähän sama kuin kysyisi, että estävätkö tietyn väriset verhot lstamasta jotain asuntoa.
Ei vaikuta ostopäätökseen. Mulle tärkeänpää on iso keittiö ja se että mahtuu yli 3m pöytä
Tulisi kyllä käytettyä jos olisi, nykyisessä tavallinen uima-allas.
Jos talo on kunnossa, ei sillä porealtaalla olisi mitään merkitystä. Sellaisen voi aina purkaa ja laittaa tilalle jotain järkevämpää.
Mutta onhan niitä ihmisiä, jotka päättävät jättää talon ostamatta, koska olohuoneessa oli väärän väriset tapetit.
Paritaloa en ostaisi ikinä ja rivitalon pihallakin uo poreallas on täysin turha. Naapurit sentin päässä.
Enemmän se on rasite, kuin luksusta. Amme sisällä riittää.
Sisäkylpyamme/poreallas on ehdoton vaatimus. Ulkoporeallas ei vaikuta ostopäätökseen, senhän voi hankkia itsekin. Kylpyammeen sijoittaminen sisätiloihin taas voi olla hankalaa, jos rakennuksen suunnitteluvaiheessa sille ei ole varattu tilaa.
Vaikka olis fyrkkaa sen verran, että tuon voisi ostaakin. Mutta en osta. Alkuinnostuksen jälkeen se jäisi yhden hengen taloudessani kuitenkin erittäin vähäiselle käytölle. Ei minulla muuten ole sisäporeallastakaan. Joudun tekemään poreet ihan omilla ilmastopäästöillä!
Vierailija kirjoitti:
Paritaloa en ostaisi ikinä ja rivitalon pihallakin uo poreallas on täysin turha. Naapurit sentin päässä.
Enemmän se on rasite, kuin luksusta. Amme sisällä riittää.
Amme on lapsia varten. Aikuiset käyvät suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Sisäkylpyamme/poreallas on ehdoton vaatimus. Ulkoporeallas ei vaikuta ostopäätökseen, senhän voi hankkia itsekin. Kylpyammeen sijoittaminen sisätiloihin taas voi olla hankalaa, jos rakennuksen suunnitteluvaiheessa sille ei ole varattu tilaa.
Meillä on talossa neljä kylpyhuonetta, joista yhdessä on kylpyamme. Reilu 20 v. aikana olen käyttänyt ammetta ehkä viisi kertaa. Niinpä jätimme sellaisen kokonaan pois, kun rakennutimme toista taloa. Lattialaattojen alla valmiudet siihen kyllä on mahdollista seuraavaa asujaa varten.
Itse käyn mieluummin saunassa ja suihkussa.
Turn-off. Ajatuksena kiva, mutta järjellä ajateltuna huono. Lisää kuluja ja tuo ylimääräistä vaivaa. Jäisi alkuinnostuksen jälkeen käyttämättä.