Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö tältä palstalta geokemistiä?

Vierailija
29.12.2014 |

Tavoitteena olisi tehdä yksi tai useampi julkaistava tutkimus, jossa selvitetään maapallon historiallinen happipitoisuus ilmakehässä merivedessä esiintyvien eräiden rikkipitoisten mineraalien avulla. Ajatus on ollut itselläni jo useita vuosia, ja viimeisten vuosien tutkimukset ovat vain vahvistaneet, että tämä olisi mahdollista. Kyse siis ei ole orgaanisesta/epäorgaanisesta hiilestä, jota on perinteisesti yritetty käyttää proxynä happipitoisuudelle. En itse ole opiskellut geologiaa, mutta olen lukenut paljon tutkimuksia alalta. Aihe liittyy myös bakteereihin, sillä ne liittyvät myös rikkisykliin (sulfur cycle) merivedessä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kova luottamus vauva-lehteen! Geokemistejä löytyy yliopistoista ja tutkimuslaitoksista. Jos itse olisin geokemisti (olen kyllä tutkija, mutta toisen alan) niin en kyllä ottaisi vakavasti tällaista yhteydenottoa. Olitko ajatellut, että teemme kaikki tutkimuksen vaiheet täällä palstalla?

Vierailija
2/2 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tällä palstalla, kyllähän sähköpostiosoitteet löytyy myös. Kyselin tästä jo vuosia sitten eräältä kuuluisalta tutkijalta jenkeissä, mutta hän vain totesi että tätä ei olla yritetty tehdä aikaisemmin, ja ei ollut varma onko esittämäni idea oikein tai toteutettavissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi