Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entä jos käytin Nordean tilille ilmestyneet rahat?

Vierailija
28.12.2014 |

Mitäs nyt :D

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin!!! Kävin kaupassa ja maksoin kortilla ja vasta kotona katsoin ..

Vierailija
2/22 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne olivat sun omia rahojas.

Vierailija
4/22 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini siirsi ne heti toiselle tililleen :o

Vierailija
5/22 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet vastuussa rahojesi riittämisestä. Ehkä saat tilinylitysmaksun, ehkä et, riippuu pankista ja jostain.

Vierailija
6/22 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:30"]Itse olet vastuussa rahojesi riittämisestä. Ehkä saat tilinylitysmaksun, ehkä et, riippuu pankista ja jostain.
[/quote]
No Nordeasta tässä on kyse, jos et ymmärrä lukemaasi

Vierailija
7/22 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatte tietosti tuotteet ilmaiseksi.

Kuinkas muuten+ Luulitteko että ihmisen pitää itse olla selvillä rahankäytöstään.

Ehei! Kyllä joku muu maksaa. Ihan kuin tämän syöksykierteessä olevan hyvinvointivaltion ylläpidonkin.

Vierailija
8/22 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poishan tuollaiaet aina peritään.

Vierailija
9/22 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt pääni puhki, miksi tililläni on liikaa rahaa. Nyt selkisi, kiitos IS.
Jos ne käyttää ja tili menee huomenna miinukselle, pahinta mitä tapahtuu on tilinylitysmaksu.

Vierailija
10/22 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katevaraukset veloitetaan tililtä, tilisi menee miinukselle, josta maksat ylityskorkoa ja ilmoituskirjemaksun (10€) mikäli tili on miinuksella yli pari päivää.

Eikö ole järkeä sen vertaa päässä ettei tilille voi tuosta vaan tupsahtaa "ylimääräistä" rahaa?

Vierailija
11/22 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:32"]Kun katevaraukset veloitetaan tililtä, tilisi menee miinukselle, josta maksat ylityskorkoa ja ilmoituskirjemaksun (10€) mikäli tili on miinuksella yli pari päivää.

Eikö ole järkeä sen vertaa päässä ettei tilille voi tuosta vaan tupsahtaa "ylimääräistä" rahaa?
[/quote]
En ollut yhtään varma mistä mun tilille on tullut rahaa, missään ei mitään lukenut enkä ollut tietoinen paljonko siellä tilillä oli rahaa ennenkuin nämä varaukset sinne tulivat? Miten sinä tekisit, et kävisi kaupassa?

Vierailija
12/22 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän sun tilille tullut oikeasti mitään ylimääräisiä rahoja. Näistä joulunpyhistä johtuen katevaraukset raukenivat ja sun omat varatut rahat palautu tilille. Kuitenkin se kauppias kyllä ottaa ne rahansa sun tililtä, joten tyhmäähn se on käyttää ne rahat muuhun. Silloin tili menee miinukselle ja siitä pankki ei tykkää. Pahimmillaan ne voi ottaa kortin pois. Ja ainakin menee tilinylitysmaksu.

Vierailija
13/22 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille, jotka eivät tiedä, mistä on kysymys: Ennen joulua tehtyjen korttiostosten katevaraus on mennyt umpeen, koska tässä on ollut niin monta pyhäpäivää peräkkäin, jolloin varaus on purettu ja tilin käyttövara on sitä myötä noussut. Korttiostokset tietysti veloitetaan tililtä normaalisti ensi viikolla. Jos nyt on tehnyt lisää ostoksia, tili menee miinukselle.

Ei tässä ole mielestäni mitään erityisen kummallista. Samaan tilanteeseenhan voi joutua ihan helposti, jos on sellainen kortti, jolla tehtäviä ostoksia ei varmenneta automaattisesti. Tilin saldo näyttää olevan vaikkapa 200 euroa eikä katevarauksia ole, jolloin sen 200 euroa voi periaatteessa käyttää vapaasti, mutta jos on tehnyt korttiostoksia, joita ei ole veloitettu, tili saattaa mennä miinukselle.

Itselläni on tapana pitää kirjaa ostoksista ja siitä, milloin ne veloitetaan. Ensisijainen syy on oman rahankäytön seuraaminen (vähentää tuhlaamista ja helpottaa tulevan rahankäytön suunnittelua), mutta toisena syynä on se, että joskus näissä korttiostoksissa tulee jotain häikkää - on ihan hyvä varmistautua siitä, ettei ostoksia ole veloitettu kahteen kertaan ja että kaikki veloitukset ovat menneet tililtä asianmukaisesti eikä joskus viikkojen kuluttua tarvitse järkyttyä, kun tililtä on lähtenyt sellainen isompi korttiostos, jonka olen kuvitellut menneen jo aikoja sitten.

Vierailija
14/22 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:32"]Kun katevaraukset veloitetaan tililtä, tilisi menee miinukselle, josta maksat ylityskorkoa ja ilmoituskirjemaksun (10€) mikäli tili on miinuksella yli pari päivää. Eikö ole järkeä sen vertaa päässä ettei tilille voi tuosta vaan tupsahtaa "ylimääräistä" rahaa? [/quote] En ollut yhtään varma mistä mun tilille on tullut rahaa, missään ei mitään lukenut enkä ollut tietoinen paljonko siellä tilillä oli rahaa ennenkuin nämä varaukset sinne tulivat? Miten sinä tekisit, et kävisi kaupassa?

[/quote]

Miten sä olit ajatellut käydä kaupassa jos ne katevaraukset ei olis rauenneet? Silloinhan sun tilis olis ollut tyhjä? Ehkä sun kannattais hiukan miettiä rahankäyttöäs. Elää niin ettei tili ole tyhjänä vaan voi käydä kaupassa. Eikä käyttää rahoja kahteen kertaan.

Vierailija
15/22 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa nyt, ettette oikesti ole niin tyhmiä, että luulette saavanne pitää ne rahat jos ne on jo käytetty tai siirretty toiselle tilille.

Vierailija
16/22 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:32"]

Olen miettinyt pääni puhki, miksi tililläni on liikaa rahaa. Nyt selkisi, kiitos IS. Jos ne käyttää ja tili menee huomenna miinukselle, pahinta mitä tapahtuu on tilinylitysmaksu.

[/quote]

Pahinta voi olla se että pankki ottaa sun kortin pois kun et osaa sitä käyttää.

Vierailija
17/22 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:37"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:32"]Kun katevaraukset veloitetaan tililtä, tilisi menee miinukselle, josta maksat ylityskorkoa ja ilmoituskirjemaksun (10€) mikäli tili on miinuksella yli pari päivää. Eikö ole järkeä sen vertaa päässä ettei tilille voi tuosta vaan tupsahtaa "ylimääräistä" rahaa? [/quote] En ollut yhtään varma mistä mun tilille on tullut rahaa, missään ei mitään lukenut enkä ollut tietoinen paljonko siellä tilillä oli rahaa ennenkuin nämä varaukset sinne tulivat? Miten sinä tekisit, et kävisi kaupassa?

[/quote]

Miten sä olit ajatellut käydä kaupassa jos ne katevaraukset ei olis rauenneet? Silloinhan sun tilis olis ollut tyhjä? Ehkä sun kannattais hiukan miettiä rahankäyttöäs. Elää niin ettei tili ole tyhjänä vaan voi käydä kaupassa. Eikä käyttää rahoja kahteen kertaan.
[/quote]
Kyllä mä tiesin että mulla on rahaa tilillä, mutta en minkä verran!

Vierailija
18/22 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huomenna sit olet tili miinuksella:)

Vierailija
19/22 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en uskalla mennä kauppaan, kun en muista tarkkaan paljonko mulla on oikeasti rahaa. Sen sentään huomasin että liikaa...

Vierailija
20/22 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:37"]

Sanokaa nyt, ettette oikesti ole niin tyhmiä, että luulette saavanne pitää ne rahat jos ne on jo käytetty tai siirretty toiselle tilille.

[/quote]

Siis nehän on tilinomistajan omia rahoja, ei niitä kukaan tule pois ottamaan. Toki kauppiaat veloittaa ne ennen joulua tehdyt ostokset ihan normaalisti tililtä. Eihän tässä siis kukaan ole kenenkään tilille laittanut mitään ylimääräisiä rahoja. Kyse on katevarauksista ja niiden raukeamisesta. Jolloin ne rahat on palanneet tilille ja ovat käytettävissä. Tyhmää niitä on käyttää tai siirtää toiselle tilille, sillä ens viikolla kauppiaat kyllä veloittaa korttiostokset ja sitten se tili on miinuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi