Uskonto vie mielenterveyden
Uskonto voi johtaa hirmuisiin pelkotilioihin. Uskonnoista pitäisi varoittaa nuroia ihmisä jo koulussa. Lukekaa mitä eräs nuori nainen kertoo...
"Minulla oli murrosiässä voimakkaita pelkotiloja Jumalaan liittyen. En uskaltanut nukahtaa, sillä uskoin ansainneeni pahimman mahdollisen rangaistuksen teoistani. - - Tunsin jatkuvaa riittämättömyyttä ja häpeää siitä etten tajunnut puhujien tekstiä enkä kyennyt karkottamaan ikävystymisen ja väsymisen tunteita. Välillä joku puhuja muisti meitä ”pieniä tyttöjä ja poikia” ja kertoi meidänkin saavan anteeksi tottelemattomuutemme ym sopimattoman käytöksemme. Silloin me lapset pyysimme kädet pystyssä anteeksi, koska sellaista odotettiin kunnon uskovaiselta lapselta. Se tuntui kummalliselta, ei kivalta. Nykyään tunnistan mielistelyn tarpeen niistä ajoista. - - "
https://freepathways.wordpress.com/2010/02/22/nelivuotiaan-synnit/#comment-9204
Kommentit (7)
Todellakin. Isis on hyvä esimerkki.
Juu totta. Harmi sinänsä. Kun sen lähtökohdat on kuitenkin hyvät. Ihmiset pilaavat uskonnon.
Uskonnon ei pitäisi ajaa ihmisen tohon tilaan vaan enemmänkin pois tosta tilasta.
Pitää olla aika epävakaalla pohjalla että alkaa usko tommosii hulluksia Jumalasta joka kuitenkin loi sut ja antaa elää hyvää ja suotuisaa elämää.
vanhempien vastuu on ensisijaisen tärkeä. jos vanhemmilla on vähääkään tervettä järkeä niin älkää päästäkö heitä tämmöisiin tilanteisiin. jos vanhemmat ovat saman aatteen piirissä niin sehän on vaikeaa.elämä korjaa tuommoiset ja tekevät aikuisena hyvinkin kriittisen.olen kokenut saman ja seurauksena minä eikä minun lapset kuulu minkään laisiin uskonnollisiin liikkeisiin ei myöskään valtion kirkkoon. yksi lapsi kysyi pitääkö mennä rippikouluun sanoin päätä itse. tyttö tuumasi että hyvä kun ei ole pakko. nyt on 26v ja suhtautuu kaikkiin varauksella mutta ymmätäen. kirjoittaja isä ihmettelee vain oman ajattelun iloa tuomitsematta ketään
Uskonnot luo suvaitsemuutta ja vihaa.