Onko väärin olla UV vain perheen kesken?
Joka uusi vuosi ollaan oltu isolla porukalla, sukulaisia kauempaakin. Tänä vuonna halutaan olla vain oman perheen kesken, mutta koen siitä jotain "huonoa omatuntoa". Hankalaa :( Ja sitten kun ajattelin tehdä vähän herkkuja ja hyvää ruokaa, niin tulee vielä enempi huono olo, kun ajattelen, että "tästä varmasti muutkin tykkäisivät".
Jotenkin koen, että tämän uuden vuoden haluaisin olla vain oman perheen kesken. Puolisoni on samaa mieltä. Onko tämä teistä "itsekästä"?
Kommentit (8)
Nope. Niitä sukulaisia koko ajan tartte sietää.
Ihanan helpottavaa kuulla, etten oo ainoa, joka ajattelee näin! Viime uusi vuosi oli kiva, kun oltiin isolla porukalla, mutta myös raskas.. Koko ajan piti "olla kaikkien kanssa", koko ajan kattaa pöytää, laittaa ruokia esille, laittaa ruokia jääkaappiin jne..
Nyt haluaisin nauttia, olla perheen kesken, laittaa villasukat jalkaan ja nauttia vaan omasta perheestä...
-ap
Meillä on aina vietetty uusi vuosi oman perheen kesken. Sekä omassa lapsuudessani että nyt kun olemme itse lapsiperheen vanhempia.
Niin kun meillä se tosiaan on tehty ennen erilailla :/ -ap
Vanhoja perinteitä ei tarvitse toistaa loputtomasti, vaan luoda uusia. Esim. entisestä lapsettomasta opiskelijapariskunnasta tulee aikanaan pikkulasten vanhempia ja tuolloin tulee myös uudet juhlatavat.
Olkaa just niin, miten haluatte olla.
Haha. Itse haluan kääriytyä vilttiin juoda kaakaota ja lukea kirjaa. Ei kinnosta olla pillu paljaana kännissä missään ojassa. Ja olen teini. No shame.
Heh..
meillä "ajetaan" kakaratkin pois, että saadaan miehen kanssa olla ihan kaksin uusi vuosi. Kuulostaa ehkä pahalta, mutta esikoinen menee omaan kotiinsa ja kuopus on tyttöystävällä yötä.