Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syöminen riistäytyi käsistä täysin :(

Vierailija
27.12.2014 |

Ahdistaa... Sh-taustaa löytyy.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin mullakin on käyny. Ei se mitään, pidän paastoa tässä joskus.

Vierailija
2/19 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat sanat. Viime yönä en pystynyt nukkumaan kun närästi niin. Lisäksi karseita päänsärkyjä kun syömiset on mitä on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on vapaapäivinä aikaa käydä myös urheilemassa. Auttaa kovasti, jos mättämisen välillä käy lenkillä tai jumpassa :) itsekin olen syönyt kuin possu normaaliin verrattuna, mutta onpa ollut energiaa liikkuakin.

Vierailija
4/19 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisesta riistäytymisestä on kyse? Tiedän sen että jos on tottunut syömään pieniä annoksia niin normaalimääränkin syöminen voi tuntua isolta. Ja sekin että jos on vähillä kaloreilla kituutellut niin se kostautuu ennen pitkää "ahmimisella".

Vierailija
5/19 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, heh. Minulla myös, ei ikinä närästä tai ahdista, mutta nyt on ollu aikamoista menoa. Paskalla kävin eilen 5 kertaa. Överiksihän se aina näköjään menee, on aika taas palata normaalin syömismääriin. Käsittämätöntä kuinka paljon pystyy syömään ihminen, jos vain haluaa. Suklaata ja muita herkkuja uppoaa melkein kilokaupalla, ei ihme jos on pikkuisen huono olo.

Vierailija
6/19 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans lähti jouluaattona ja -päivänä ihan hanskasta toi ahmiminen, mm. jouluaattona vedin aamupalaksi pannukakkuja, sitten lounaaksi riisipuuroa ja limppua, päivällisellä kaksi lautasellista jouluruokia. Tämän jälkeen meno jatkui joulutortuilla (ainakin 5 kpl) ja kekseillä + homejuustolla. Illalla vetäisin vielä lahjaksi saamani konvehtirasian ja pussillisen suolapähkinöitä. Joulupäivänä jatkui sitten sama meno, paitsi että illalla alkoi jo tehdä mieli jotain muuta niin hainpa sitten huoltsikan kaupasta pizzaa ja megapussin sipsejä. 

Tapanina päätin, että nyt saa riittää joten sillon söin vain noin 100-200 kcal edestä ja eilen n. 400 kcal. Nyt on taas paino tippunut samaan kuin se oli ennen joulua. Ajattelin vielä kaksi päivää jatkaa tätä "paastoa" ja sitten pikkuhiljaa palata normaaliin ruokavalioon. 

Vierailija
7/19 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaarallista, mitä syöt joulun ja uuden vuoden välollä. Sen sijaan kannattaa kiinnittää huomiota siihen, mitä syö uuden vuoden ja joulun välillä. Tosin vieläkö joissakin suomalaisissa elää edelleen pelko ruuan loppumisesta.

Vierailija
8/19 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 11:18"]

Ei ole vaarallista, mitä syöt joulun ja uuden vuoden välollä. Sen sijaan kannattaa kiinnittää huomiota siihen, mitä syö uuden vuoden ja joulun välillä. Tosin vieläkö joissakin suomalaisissa elää edelleen pelko ruuan loppumisesta.

[/quote]Kyse ei ole minun kohdalla siitä, että pelkäisin ruuan loppuvan vaan siitä että on tarjolla mitä uskomattomampia herkkuja kaapit täynnä. Eihän jotain konvehtirasiaa pysty olemaan syömättä loppuun esim, ainakaan joulun aikana. Normaali pöperötkin on kaukana normaalista, pelkkää herkkua jota pitää vetää kuin syöttöporsas ja käydä jatkuvasti jääkaapilla närppimässä jotain.

En ihmettele yhtään minkätakia jotkut kuninkaalliset ennenvanhaan suurinpiirtein kuolivat ylensyöntiin ja moni heistä oli sairaalloisen ylipainoisia, niin siinä voi käydä jos tuollaisia herkkuja notkuu kaapit pulollaan. Katoaa itsehillintä ja homma karkaa lapasesta.

Vierailija
9/19 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidin pintani kahvileipien ja jouluruokien suhteen. Mutta ihan vaan huomaamatta on tullut naposteltua nameja. Tänään eka namiton päivä sitten maanantain (tiistaina oli isäni synttärit, ja sieltä se alkoi) ja nyt koskee päähän. 

Vierailija
10/19 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei kyllä jouluruuat tuota ongelmia. Konvehtirasioissa on aina vain paria hyvää laatua, joten niitä ei tule syötyä liikaa ja laatikot ovat ihan maukkaita, mutta ei niin, että ahmisin niitä montaa lautasellista. Otan lautasmallin mukaan ja santsaan kerran. Joulutortuista en tykkää enkä pipareistakaan.

Vierailija
11/19 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 23:34"]Ahdistaa... Sh-taustaa löytyy.
[/quote]

Sairaanhoitaja tausta? Häh ?

Vierailija
12/19 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 10:28"]Heh, heh. Minulla myös, ei ikinä närästä tai ahdista, mutta nyt on ollu aikamoista menoa. Paskalla kävin eilen 5 kertaa. Överiksihän se aina näköjään menee, on aika taas palata normaalin syömismääriin. Käsittämätöntä kuinka paljon pystyy syömään ihminen, jos vain haluaa. Suklaata ja muita herkkuja uppoaa melkein kilokaupalla, ei ihme jos on pikkuisen huono olo.
[/quote]

Mitä eroa tuolla on siihen 4 normaaliin ?

Vierailija
13/19 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon kans syöny ku viimistä päivää... Ja aloitin jo joulukuun alussa :D Omat vaatteet ei mahdu enää päälle.
Eilen vielä mässäsin, tänään palaan ruotuun.

Vierailija
14/19 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 11:39"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 23:34"]Ahdistaa... Sh-taustaa löytyy.
[/quote]

Sairaanhoitaja tausta? Häh ?
[/quote]

Syömishäiriö.

Vierailija
15/19 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 11:18"]Tosin vieläkö joissakin suomalaisissa elää edelleen pelko ruuan loppumisesta.[/quote]

Ai elääkö? Ei tarvitse kuin mennä kauppaan juhlapyhiä edeltävänä päivänä tai viikkona, niin todellakin huomaa, miten paljon ihmiset pelkäävät ruuan loppuvan. Kärryt hamstrataan kukkuroilleen ruokaa ja kauppojen hyllyt ovat tyhjinä. Että kyllä se ruoka maailmasta loppuu, jos kauppa on yhdenkin päivän kiinni.

Vierailija
16/19 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän ne ihmiset pelkää, että ruoka loppuu maailmasta. Ne pelkää, että ruoka loppuu kotoa :)

Vierailija
17/19 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 11:37"]

Mulle ei kyllä jouluruuat tuota ongelmia. Konvehtirasioissa on aina vain paria hyvää laatua, joten niitä ei tule syötyä liikaa ja laatikot ovat ihan maukkaita, mutta ei niin, että ahmisin niitä montaa lautasellista. Otan lautasmallin mukaan ja santsaan kerran. Joulutortuista en tykkää enkä pipareistakaan.

[/quote]

En minäkään varsinaisesti tykkää kuin muutamasta konvehdista, mutta ahmimishäiriöisenä syön silti ne kaikki kun en vaan pysty olemaan syömättä. Aloittajahan sanoi, että hänellä on syömishäiriötausta.

Vierailija
18/19 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mennyt koko joulun aika tosi hyvin, olen syönyt (itselleni) normaalilla tavalla. Sitten eilen. Mä vedin pizzaa yli tuhannella kalorilla, nuudeleita ja karkkia toisella.
En tiedä onko ollut niin isot kalorivajeet että ahmiminen johtuu siitä, mutta tuo määrä oli aivan kauhea. Oksentamisen kanssa en viitsinyt pelleillä, vaikka itseasiassa oli niin paha olo ettei kaukana ollut.
Nyt maha on aivan pallo, kuin olisin raskaana ja mulla on kauhea nälkä (???!!) :D
Ajattelin, että tänään mä en paastoile, vaan palaan tavalliseen; salaattia iltapäivällä ja illalla vaikka tomaatti- tai porkkanakeittoa raejuustolla.

Vierailija
19/19 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni joulu yllättävän hyvin. Olen bulimikko, mutta ahmittua ja oksennettua tuli vain aattona (eikä edes niin pahasti kuin etukäteen pelkäsin). Kunpa löytäisin voimia päästä eroon tästä inhottavasta sairaudesta pysyvästi...