Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ero ja erilleen muutto -tsemppausta kaivataan

Vierailija
23.10.2021 |

Avaudun tänne kun kaipaan (vertais)tukea. Olemme miehen kanssa eroamassa ja kävin eilen katsomassa itselleni vuokra-asuntoa. Etukäteen olin odottanut kuvien perusteella että asunto on ihana, itselleni hyvä sijainti jne. Kuitenkin kun näin asunnon niin se oli valtava pettymys ja nyt vain mietin että tulen istumaan siellä yksin, itkien ja elämääni keräillen. Ymmärrän että vain joku luksuslukaali varmaan nyt tuntuisi edes jotenkin hyvältä, mutta olen ihan sekaisin kun mietin että olisii vain helpointa "kellua" vanhassa suhteessa ja painaa ongelmat kaiken alle niin kuin tähänkin asti.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vuokra-asunto, vain väliaikaista. Sitten kun olet toipunut erosta, on kivempi aloittaa taas puhtaalta pöydältä ja etsiä mieluinen koti.

Vierailija
2/13 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sitten eroat jos et halua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän että olen ihan idiootti mutta mietin löydänkö enää ketään, miten rahat riittää yksin, miten käy sosiaaliselle elämälle kun kaikki on etänä ja minulla on vain vähän kavereita jne. Tuntuu että paniikki vyöryy yli.

-ap

Vierailija
4/13 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tiedän että olen ihan idiootti mutta mietin löydänkö enää ketään, miten rahat riittää yksin, miten käy sosiaaliselle elämälle kun kaikki on etänä ja minulla on vain vähän kavereita jne. Tuntuu että paniikki vyöryy yli.

-ap

Ihan relevantteja pelkoja. Jotenkin surullista, että aikuiset ihmiset eivät osaa elää sovussa keskenään.

Vierailija
5/13 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä ei nyt kyllä auttanut. -ap ja elimme sovussa vuosikausia mutta suhde oli täysin tyhjä ja platoninen, elimme vain rinnakkain eri elämää

Vierailija
6/13 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ny ap muutat. Sisustat kivasti ja luot uudempaa n elämän. Kotiin älä jää makaamaan. Uusi ympäristö, tutustu naapureihin, mene uuteen harrastukseen. Ex unohtuu kyllä.

Vierailija
7/13 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha miettiä, kelpaako, kun ei edellisessäkään suhteessa ollut sisältöpuolella mitään, mitään ei siis menetetty. Eikö sitä asuntoa voi laittaa kivaksi, vähän maalia ja muutama toisiinsa sopiva, mietitty huonekalu - pienen asunnon sisustaminen voi olla kivaa. Kyllä ne riittää - yksin asuva nainen kuluttaa yllättävän vähän.

T. vertainen

Vierailija
8/13 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vain vaihe, tuskin loppuelämän tilanne.

Vuokra-asunnostakin voi kyhätä mieleisensä ja kotoisan. Joku maalipurkkikaan ei nyt niin paljon maksa, ja materiaaleja voi kysellä vuokranantajaltakin. Pian alkaa näyttää kodilta, ja sitten sinne voi jo kutsua ystäviäkin, jos sellaisia on tai haluaa sosiaalista elämää.

Ennen kuin huomaatkaan, on sulla jo uusia juttuja ja elämä näyttää sitä aurinkoista puoltaankin, riippuu tietenkin sinusta ja toimeentulostasi. Köyhänä kituuttaminen vie mehut kenestä tahansa. Mutta pääasia on, ettei enää tarvitse elää tuollaista merkityksetöntä elämää ja on mahdollista vaikka kokea uusi rakkauskin :)

Onnea uuteen kotiin ja parempaa tulevaisuutta!

9/13 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se vuokrakämppä on varmaan vaan tilapäinen? Otat nyt mahdollisimman halvan vuokraääkämpän ja kun ositus on tehty, pääset ostamaan oman kodin. Tuohan on nyt vain tilapäinen ratkaisu.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
10/13 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vain vaihe, tuskin loppuelämän tilanne.

Vuokra-asunnostakin voi kyhätä mieleisensä ja kotoisan. Joku maalipurkkikaan ei nyt niin paljon maksa, ja materiaaleja voi kysellä vuokranantajaltakin. Pian alkaa näyttää kodilta, ja sitten sinne voi jo kutsua ystäviäkin, jos sellaisia on tai haluaa sosiaalista elämää.

Ennen kuin huomaatkaan, on sulla jo uusia juttuja ja elämä näyttää sitä aurinkoista puoltaankin, riippuu tietenkin sinusta ja toimeentulostasi. Köyhänä kituuttaminen vie mehut kenestä tahansa. Mutta pääasia on, ettei enää tarvitse elää tuollaista merkityksetöntä elämää ja on mahdollista vaikka kokea uusi rakkauskin :)

Onnea uuteen kotiin ja parempaa tulevaisuutta!

kiitos! :) Tämä vähän helpotti. Tosiaan köyhyysrajan alapuolella sinnitellään ja mitään ositusta ei mistään ole tulossa :D mutta onhan sitä muutkin selvinneet ja kai siihen kuitenkin ne syyt on, että se ero on tulossa, ne vaan tuppaa nyt unohtumaan

-ap

Vierailija
11/13 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutkin ollaan selvitty. Sinäkin selviät. Anna ajan kulua ihan rauhassa. Vuoden päästä huomaat, että olet jo päässyt eteenpäin ajatuksissasi. Juttele ystävien kanssa, soittele jos ette pysty nyt tapaamaan. Opettele elämään yksin. Saat siitä itsevarmuutta.

Vierailija
12/13 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin ton saman läpi vuosi sitten. Olen tässä nyt vuoden aikana laittanut tätä uutta kotiani ja alkaa olla kaikin puolin kiva ja viihtyisä. Raha on tiukassa ja se huolestuttaa, mutta näillä mennään. Olen alkanut nauttia omasta rauhasta, vaikka ensin ajattelin että tulen tuntemaan itseni hyvin yksinäiseksi. Vähän riipaisi, kun sain kuulla että ex-miehelläni on jo puoli vuotta ollut uusi suhde, mutta sekin on vain pakko hyväksyä.

Vierailija
13/13 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota se uusi kämppä ihan sillä asenteella että se on tahallisen minimalistisen zen, riittää että on patja lattialla ja kauniit lakanat ja kahvinkeitin. Aivan puhdas uusi alku, ja katselet samalla sitä seuraavaa "oikeaa" asuntoasi. Väliaikaista vain. On rohkeaa erota kun suhde ei toimi, useimmat eivät uskalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän