Voiko keski-ikäinen tai vanhempikin ihastua
vielä järjettömästi ikäiseensä? Vai viekö elämänkokemus mahdollisuudet tuollaiseen?
Kommentit (29)
Voi. Minulle näköjään kävi niin. Kerran aiemmin olen ollut voimakkaasti ihastunut, muutenkin ihastun helposti, mutta en näin järjettömästi yleensä.
Kai ihastua voi vaikka 90 vuotiaana toiseen 90 vuotiaaseen
Ei tietenkään voi. Kaikki vähäinenkin elämä on lopullisesti ohi viimeistään 28-vuotiaana, ellei jo ennen.
Toivoisin kyllä ihastuvani itse jatkossa enää vain järjen kanssa. Siis fiksuihin kohteisiin. Ei järjesttömästi ja siksi onnettomasti/hölmösti/huijatusti. Mutta kai se monille on mahdollista.
Nehän ne just menee vaihdevuosissaan ja keski-iän kriiseissään pahiten sekasin. Näitä sitten puidaan myöhemmin oikeudessa ja tulee lähestymiskieltoa ja pieniä sakkoja.
Teini-ikä jää toiseksi kun menopaussi/ andropaussilaiset ihastuu.
omituinen kysymys..rakastuin 45-vuotiaana syvemmin kuin koskaan ennen, mies on mua 11 vuotta nuorempi. Käsitykseni rakkaudesta muuttui ihan kokonaan tämän miehen myötä.
Voi mutta onneksi järki käskee unohtamaan moiset.
Vierailija kirjoitti:
omituinen kysymys..rakastuin 45-vuotiaana syvemmin kuin koskaan ennen, mies on mua 11 vuotta nuorempi. Käsitykseni rakkaudesta muuttui ihan kokonaan tämän miehen myötä.
Minkä ikäisiä olette nykyisin?
Vierailija kirjoitti:
Nehän ne just menee vaihdevuosissaan ja keski-iän kriiseissään pahiten sekasin. Näitä sitten puidaan myöhemmin oikeudessa ja tulee lähestymiskieltoa ja pieniä sakkoja.
Tätä itsekin olen miettinyt. Tekevätkö hormonit minulle nyt vain tepposet viimeisissä purskahduksissaan.
t. 2
Voi toki, mutta yleensä tuossa vaiheessa sitä jo tietää, että ne perhoset vatsassa on oikeasti varoitusmerkki.
Ihminen voi ihastua ja rakastua koska tahansa. Niin kävi minullekin, että se viimeisin ihastuminen aikuisena on kaikkein voimakkain ja edelleen kaipaan häntä ihanaista. ❤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä olette nykyisin?
Minä olen 51, ja mies täytti juuri 41 vuotta.
Itse olen ihastunut nyt aikuisiällä ja vähän "vanhempana" paljon voimakkaammin kuin nuorena. Se tarkoittaa myös sitä, että jos en saa ihastuksen kohdetta, on todella vaikea päästä ihastuksen tunteesta eroon, siihen voi mennä useampi vuosikin (ikävä kyllä, kokemusta on - tai sitten kyseessä oli poikkeuksellisellinen henkilö).
Niin kauan kuin on seksuaalisesti vireä.
Ehkäpä joku kyselee, koska pelkää, ettei ehkä saisi tuntea; tai uskaltaisi ottaa sellaisia askelia.
Yleensäkin tunteet ovat voimavara:) Saa siis ihastua, innostua, hullaantuakin asioista.
Keski- iässä tunteet voivat olla syvempiä ehkäpä, ja tunteita tunnistaa jo hyvin, on erottelu- ja erittelykykyäkin.
Uskon, että ihastua voi ja rakastua myös ja että se oma ' maku' on jalostunut vuosien myötä. Kyllä minä ajattelen, että hyvä itsetuntemus suojelee meitä, ja että me saadaan sitä juuri eletystä elämästä.
Onnea kaikille rakastuneille, ja ylipäätään joskus rakastuneille; ihanaa ja lämpöistä lauantai- iltaa!
Tottakai voi! Olin 50+ tavatessani nykyisen puolisoni ja kyllä se oli menoa heti ensitapaamisella.