Oletko koskaan tehnyt lastensuojeluilmoitusta?
Kerro miksi? Minkälainen tilanne? Miten asia eteni?
Kommentit (12)
Työssäni viikottain, koska minulla on siihen virkani puolesta velvollisuus. En tiedä miten asiat heillä etenevät eikä se minulle kuulukaan.
Olen. Kerrostalon pihalla oli eräs nuori äiti (kävi jotain erityiskoulua, eli ei kaikki kotona) vauvan ja n. 2 vuotiaan kanssa. Äiti huusi hirveitä asioita taaperolle ja töni tätä kumoon ja lapsi vain itki ja itki. Olin kuullut muutenkin itkua vähän liian usein asunnosta. Onneksi viranomaiset ottivat asian tosissaan. Muutin tosin samalla viikolla pois talosta, joten en tiedä mikä tilanne on nykyään...
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 16:50"]
En, enkä varmaan koskaan tule sellaista tekemään.
[/quote]
Meinaat siis, että jos näet lapsen pahoinpitelyn, et tee mitään suojellaksesi lasta? Miksi et?
Työn puolesta olen tehnyt muutamia.
Työn puolesta kymmeniä. Liittyvät yleensä koulunkäynnin laiminlyömiseen.
En ole koskaan nähnyt/kuullut lasten pahoinpitelyä. Ei meidän kulmilla.
En ole ja näin jälkikäteen harmittaa.
Parista kerrostaloasukkaasta olen tehnyt..asuneet samassa rapussa..
Olen tehnyt 2 kertaa lastensuojeluilmoituksen.Naapurin yh isästä, joka joi joka päivä ja hänellä oli kehitysvammainen lapsi, joka karkaili vähän väliä, kun isä oli sammunut.Toisen kerran tein ilmoituksen yh äidistä, joka pahoinpiteli lastaan.Veti avokämmenellä päähän täysillä ja lapsi on vakavasti ylipainoinen.Antoi myös tukkapöllyjä ja luunappeja.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 16:50"]
Työssäni viikottain, koska minulla on siihen virkani puolesta velvollisuus. En tiedä miten asiat heillä etenevät eikä se minulle kuulukaan.
[/quote]
Viikottain? Missä olet töissä?
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 17:06"]
En ole ja näin jälkikäteen harmittaa.
[/quote]
Minuakin harmittaa, vaikka päiväkoti sitten tekikin sen ls-ilmoituksen. Silloin oikeastaan vasta tajusin, kuinka huonosti lasten asiat olivat olleet. Olin silloin lapseton ja ajattelin, että lapsiperhe-elämä on varmaan niin rankkaa että en voi lapsettomana sanoa, mikä on lapsen laiminlyömistä ja mikä ei.
En, enkä varmaan koskaan tule sellaista tekemään.