Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelijalle ruokavalio

Vierailija
27.12.2014 |

Olen köyhä opiskelija ja ruokavalio koostuu pääasiassa makaronista, jauhelihasta, leivästä ja muroista.
Kalaa en voi syödä ja kasvikset laskevat vain tuoreina.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:03"]

kyllä mä perunaa syön, mutta harvemmin. Siitä vaan tulee aina muusia, vaikka yritän keittää kokoperunoita. Leipää mä leivon aina välillä. :)

[/quote]

Osta kiinteitä perunoita (ei jauhoisia), esim. Nicola on hyvä merkki. Laita levy ykköselle heti, kun vesi rupeaa kiehumaan. Keitä 25 min, ei yhtään enempää. Näin saat ihan normikokoperunoita eikä muusia.

Vierailija
2/12 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:03"]

kyllä mä perunaa syön, mutta harvemmin. Siitä vaan tulee aina muusia, vaikka yritän keittää kokoperunoita. Leipää mä leivon aina välillä. :)

[/quote]

Osta kiinteitä perunoita (ei jauhoisia), esim. Nicola on hyvä merkki. Laita levy ykköselle heti, kun vesi rupeaa kiehumaan. Keitä 25 min, ei yhtään enempää. Näin saat ihan normikokoperunoita eikä muusia.
[/quote]
heh. Kiitti vinkistä. :) jostain syystä perunat on mulle vaikeita, vaikka olenkin hyvä kokki, silloin kun saan kalliimpia aineksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkkihedelmät (ananas, persikka, sekahedelmät...) on kohtuuhintainen piristys ruokavalioon. Säilyvät pitkään eli aina voi pitää jemmassa muutaman purkin. Noilla saa myös mukavasti makua salaatteihin ja raasteisiin. Oikea herkkuhetki syntyy, kun laittaa puoli purkillista säilykehedelmiä ja reilun siivun vaniljajäätelöä (huomattavasti edullisempi, kuin joku herkkutuutti).

Tuoreita hedelmiä kannattaa hyödyntää sesongin mukaan esim. nyt mandariinit ja appelsiinit on edullisia.

Vierailija
4/12 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suosittelen käyttämään soijarouhetta. Hyödynnä lisäksi kauden juurekset, esim. sipuli ja porkkana jauhelihan (tai sen soijarouheen) seassa. Ota selvää myös lähistöllä sijaitsevista leipomon myymälöistä, niistä saa usein kakkoslaatuista leipää tosi edullisesti. Hyödynnä laputetut tuotteet.

Vierailija
5/12 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö syö opiskelupaikassasi lounasta, jonka opiskelijahinta on todella edullinen? Jo sillä saat selvästi monipuolisuutta ruokavalioon. Miten linssit? Niistä saa edullista ruokaa, jolla on  hyvä ravintoarvo. Peruna ei ole käytännössä juuri makaronia kalliimpaa.

Vierailija
6/12 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:43"]Etkö syö opiskelupaikassasi lounasta, jonka opiskelijahinta on todella edullinen? Jo sillä saat selvästi monipuolisuutta ruokavalioon. Miten linssit? Niistä saa edullista ruokaa, jolla on  hyvä ravintoarvo. Peruna ei ole käytännössä juuri makaronia kalliimpaa.
[/quote]
kouluruoan syön tottakai, mutta koulun ulkopuolellakin pitäis syödä.

Vierailija
7/12 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:37"]

ja kasvikset laskevat vain tuoreina.

[/quote]

Tä?

Vierailija
8/12 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:37"]

ja kasvikset laskevat vain tuoreina.

[/quote]

Tä?
[/quote]
ei mee alas höyrytettynä, paistettuna tai keitettynä.

Vierailija
9/12 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:37"] ja kasvikset laskevat vain tuoreina. [/quote] Tä? [/quote] ei mee alas höyrytettynä, paistettuna tai keitettynä.

[/quote]

Okei, ymmärrän.

Vierailija
10/12 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö kuitenkin perunaa paistettuna ja keitettynä?
Kiusaukset on ainakin mun mielestä helppoja, halpoja ja hyviä ruokia. :)

Puurotkin on joskus ihan hyviä (esim. riisi-, manna- ja helmipuuro) sekä itsetehdyt kiisselit. :)

Leipää kannattaa leipoa itse, niin säästää rahaa ja saa erilaisia makuja (leipätaikinaan voi tukkia suurinpiirtein kaikki ruuantähteet ja jauhojen loput kaapista).

Vierailija
11/12 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaa osa jauhelihasta tummalla soijarouheella. Tomaattipyreestä ja mausteista saa halpaa tomaattikastiketta makaronille.

Vierailija
12/12 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:59"]Syötkö kuitenkin perunaa paistettuna ja keitettynä?
Kiusaukset on ainakin mun mielestä helppoja, halpoja ja hyviä ruokia. :)

Puurotkin on joskus ihan hyviä (esim. riisi-, manna- ja helmipuuro) sekä itsetehdyt kiisselit. :)

Leipää kannattaa leipoa itse, niin säästää rahaa ja saa erilaisia makuja (leipätaikinaan voi tukkia suurinpiirtein kaikki ruuantähteet ja jauhojen loput kaapista).

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi