Mistä nää on oire?
Onko nämä ahdistusta vai harhaluuloja?
Olen 16. Mulla on diagnooseina (asiaan liittyvinä) todettu määrittämätön ahdistuneisuushäiriö ja psykiatrini epäilee paranoidista skitsofreniaa.
Olen tällä hetkellä ahdistuksen ja tuon mahdollisen skitsofrenian vuoksi psykiatrisella osastolla pakkohoidossa.
Jos kyseenalaistatte älykkyyttäni sanon vain sen, että se on ikäistäni korkeammalla tasolla psykologin testien mukaan.
11v lähtien minulla on ollut ajatuksia siitä, että vanhempani aikoisivat/haluaisivat tappaa minut.
Viime aikoina (kesästä lähtien) mulle on tullut ajatuksia siitä että vapaamuurarit ja Illuminati johtavat maailmaa ja haluavat tappaa meidät tavalliset ihmiset. Ajattelen myös että se tarkoittaa jotain erityistä että eräällä Illuminatin jäsenellä ja minulla on sama syntymäpäivä ja että Helsingin yliopiston symbolin liittyminen vapaamuurariuteen tms. ja minun ajatukset siellä opiskelusta joskus tulevaisuudessa liittyisivät toisiinsa sillä tavalla, että minusta on tarkoitus tulla vapaamuurari.
Muita ajatuksiani ovat että saan syanidi/myrkkykaasu/häkämyrkytyksen ja kerran jopa se, että vanhempani tarkoituksella tappaisivat minut häkämyrkytykseen. Ahdistus tästä asiasta on kasvanut monesti niin suureksi, että en ole pystynyt nukkumaan tai olemaan kotona.
Kommentit (29)
Apua, mitä sontaa...
Ja ihmiset uskoo tälläistä, kyllä on sinisilmäisiä tai pikemmiten tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Apua, mitä sontaa...
Ja ihmiset uskoo tälläistä, kyllä on sinisilmäisiä tai pikemmiten tyhmiä.
Millä perusteella kokemukseni ovat sontaa? :/
Ota kaikki apu vastaan siellä, mitä saat. Kyllähän nuo harhaluulot paranoiaa ovat. Voimia ja tsemppiä!
Nykyaikana on vaikeaa, kun some on yhdistänyt kaiken maailman salaliittoteoreetikot ja näihin uskovat, on aika helppo saada vakuutuksia näiden olemassaolosta. On vaikeampi todistaa, että niitä ei ole, mutta päähän siinä menee sekaisin itse kullakin, jos alkaa itse pyöritellä näitä ajatuksia. Siksi tosiaan kannattaa itse tehdä se päätös, että ei ajattele eikä ainakaan hae tietoa harhojen aiheisiin liittyen. Keskittyy sen sijaan itsestä huolehtimiseen ja tavalliseen arkeen.
Ps. Ahdistuksen hallinnassa voi käyttää ns.mielensisäistä STOP-merkkiä, kun ahdistusta tuottavat ajatukset alkaa mielessä pyöriä. Tueksi voi myös itselleen sanoa stop ja siirtää ajatukset hyvinvointia edistäviin asioihin.
Hyvin erotat ajatukset, jotka eivät ole totta. Tuo on jo askel paremman mielenterveyden tielle. Diagnoosihan ei ole mikään elämän loppu. Skitsofrenia ei tarkoita että ihminen olisi jotenkin huonompi kuin kukaan toinen, eikä mikään diagnoosi tee ihmisestä pahaa ihmistä. Tietenkään diagnooseista ei kannata irl kertoa ihan kaikille, ihmisillä on mitä typerimpiä ennakkoluuloja ja joukkohysteria leviää tänä päivänäkin uskomattoman helposti.
Oletko katsonut Youtubesta kanavaa Living well with schizophrenia? Itseäni Laurenin tekemät videot ovat auttaneet todella paljon mt-haasteiden kanssa.
Älä lannistu lääkkeiden suhteen. Joudut kokeilemaan useita, ennen kuin löytyy se, joka toimii. Kyllä se siitä, aikaahan se vaatii, ja nuorena toki tuntuu että koko elämä valuu hukkaan kun pitää vaan odotella. MT-haasteiden kanssa voi elää ihan hyvää elämää <3
Vierailija kirjoitti:
Ota kaikki apu vastaan siellä, mitä saat. Kyllähän nuo harhaluulot paranoiaa ovat. Voimia ja tsemppiä!
Nykyaikana on vaikeaa, kun some on yhdistänyt kaiken maailman salaliittoteoreetikot ja näihin uskovat, on aika helppo saada vakuutuksia näiden olemassaolosta. On vaikeampi todistaa, että niitä ei ole, mutta päähän siinä menee sekaisin itse kullakin, jos alkaa itse pyöritellä näitä ajatuksia. Siksi tosiaan kannattaa itse tehdä se päätös, että ei ajattele eikä ainakaan hae tietoa harhojen aiheisiin liittyen. Keskittyy sen sijaan itsestä huolehtimiseen ja tavalliseen arkeen.
Juu
En ole kiinnostunut salaliittoihin