Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi mennä naimisiin mieheni kanssa koska hänellä on ruma sukunimi

Vierailija
27.12.2014 |

Itse kannatan perinteisiä arvoja, eli sitä, että nainen ottaa naimisiinmennessä miehensä sukunimen. Omalla miesystävälläni taas on liian ruma sukunimi, jota en halua. Mitä tehdä, kun kuitenkin rakastan miestä? Sukunimi on Stark.

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
2/91 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat game of thrones vibat! Mä voin mennä sen kans naimisiin ihan vain siks että saisin ton sukunimen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
4/91 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 02:28"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 02:24"]Voisitko ajatella yhdistää sukunimet? Niin mä tein. Tai keksisittekö yhdessä jonkin ihan uuden?
[/quote]

Yhdistelmäsukunimi olisi vieläkin rumempi, ja siinä olisi edelleen se Stark. Ja ehdotin tuota toista vaihtoehtoa, muttei käy, mies nimittäin tykkää olla Stark. AP
[/quote]

Joopajoo. Perinteisiä arvoja kannattava nainen ehdottaa kokonaan uuden nimen keksimistä :D

Vierailija
5/91 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan rankkaa. Pahemmaksi menee, kun tyttäret pitää nimetä Sansaksi ja Aryaksi :D

Vierailija
6/91 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 02:54"]Tämän täytyy olla joku trolli, ei kukaan voi olla niin pöhkö ettei mene sukunimen takia naimisiin. Starkhan kuulostaa ruotsalaiselta, jopa eliittinimeltä, kuten joku tuossa mainitse. Ellei minulla ja olisi ruotsalainen sukunimi, ottaisin tuon heti, kuulostaisin yläluokkaiselta ja ruotsinkieliseltä. Lisäksi... Game of Thrones.
[/quote] Haloo, ei stark ole ruotsia vaan saksaa. Saksa on muutenkin yläluokkaisempi kuin Ruotsi. Vahva, stark!

Vierailija
7/91 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 03:08"]Ned Start on mestattu jo eka kaudella ( hups.. Spoilasin)

[/quote]

Joo, mut Catelyn-AP suunnittelee tässä jaksoja, jotka sijoittuu ennen ekaa kautta.

Vierailija
8/91 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stark on juuri hyvä sukunimi. Tunnen useamman Starkin.

Vierailija
9/91 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 02:54"]Tämän täytyy olla joku trolli, ei kukaan voi olla niin pöhkö ettei mene sukunimen takia naimisiin. Starkhan kuulostaa ruotsalaiselta, jopa eliittinimeltä, kuten joku tuossa mainitse. Ellei minulla ja olisi ruotsalainen sukunimi, ottaisin tuon heti, kuulostaisin yläluokkaiselta ja ruotsinkieliseltä. Lisäksi... Game of Thrones. [/quote] Haloo, ei stark ole ruotsia vaan saksaa. Saksa on muutenkin yläluokkaisempi kuin Ruotsi. Vahva, stark!

[/quote]Höpö höpö. Kaivapa ruotsin sanakirja esiin, siellä se stark on. Ja Suomessa kun ollaan, niin nimenomaan kyseessä vanha ruotsalaistaustainen sotilasnimi.

Vierailija
10/91 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika tossa nyt sitten on? Minä tykkäisin jos mun sukunimi olisi stark

Vierailija
11/91 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ned Starkin oikea etunimi on muuten Eddard, Ned on vain kutsumanimi. Winter is coming. Sorry, it has already arrived.

Vierailija
12/91 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna se mies mulle!

Vierailija
13/91 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lueskellut vanhoja Kingejä? ;)

Vierailija
14/91 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stark Senap

Vierailija
15/91 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat olla perinteinen voit pitää oman nimesi.Vanha sukunimilaki oli tullut voimaan vasta 1921 joka velvoitti naista ottamaan miehen nimen. Sitä ennen pidettiin omat nimet tai talon nimi. Esim Jos mies tuli kotivävyksi otti vaimonsa tai talon nimen. Tää uusi laki on hyvä. Jokainen saa pitää oman nimensä tai vastaavasti ottaa minkä nimen haluaa. Pidä oma nimesi, mitä sitä vaihtamaan. 

Vierailija
16/91 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin starckin kanssa taannoin, siinäpä olisi ollut jopa harkitsemisen arvoinen sukunimi, jos vihille olisi päätynyt.
Mutta, koska miehesi sukinimi ei sovi arvoihisi, jota se sika!!

Vierailija
17/91 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ensimmäisenä mieleen ironman ja Tony stark. Sitten tietysti GOT .. Paitsi epäilen ettei miehesi nimi ole stark vaan joku muu. Kuka olisi niin typerä että huutelisi täällä tunnistettavia asioita ?

Vierailija
18/91 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 04:48"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 02:14"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 02:14"]Mikä sitten on oma sukunimesi? [/quote] No ihan suomalainen, tyyliin Heinonen tai Virtanen. Pidän enemmän perinteisistä sukunimistä. AP

[/quote]

Stark on mitä perinteisin nimi, vanha "sotilasnimi". Saattaa olla Suomen sodan peruja. Maalaispojat, joilla ei ollut sukunimeä, vaan olivat Jussinpoikia ja vast., saivat armeijassa sukunimen, joka oli usein kuvaava. Mulla on ruotsalainen tuttu, jonka nimi on Zahr. Hänen esi-isänsä oli isokokoinen ja kovaääninen, hänestä tuli kuulemma tsaari mieleen. :)

Stark on hieno nimi.
[/quote] Kiinnostaisi tietää millainen oli armeijassa nimen saanut sotamies Nännimäinen..

Vierailija
19/91 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
20/91 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 16:45"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 04:48"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 02:14"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 02:14"]Mikä sitten on oma sukunimesi? [/quote] No ihan suomalainen, tyyliin Heinonen tai Virtanen. Pidän enemmän perinteisistä sukunimistä. AP

[/quote]

Stark on mitä perinteisin nimi, vanha "sotilasnimi". Saattaa olla Suomen sodan peruja. Maalaispojat, joilla ei ollut sukunimeä, vaan olivat Jussinpoikia ja vast., saivat armeijassa sukunimen, joka oli usein kuvaava. Mulla on ruotsalainen tuttu, jonka nimi on Zahr. Hänen esi-isänsä oli isokokoinen ja kovaääninen, hänestä tuli kuulemma tsaari mieleen. :)

Stark on hieno nimi.
[/quote] Kiinnostaisi tietää millainen oli armeijassa nimen saanut sotamies Nännimäinen..
[/quote] Varmaan tissimiehiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi