Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannustatko lastasi opiskelemaan?

Vierailija
27.12.2014 |

Vai annatko lapsen hoitaa koulun omatoimisesti puuttumatta mitenkään? Kerrotko lapselle, että opiskelu on tärkeää, että pääsee opiskelemaan sitä, mitä haluaa?

Mua on aina ihmetyttänyt, mikseivät vanhemmat kannusta lapsia opiskelemaan, ja miksei lapsille kerrota opiskelun tärkeydestä. Mulla on ollut hyvä perhe aikanaan ja koskaan mua ei kukaan patistanut opiskelemaan. Kukaan ei kertonut, miksi täytyisi tehdäkin jotain koulun eteen. Mä olen siis tyypillinen alisuoriutuja, joka ei edes ymmärtänyt, mitä merkitystä koululla oli. Samaa näen/kuulen päivittäin lasteni kavereiden tilanteesta. Mun mielestä olisi tärkeää olla kiinnostunut lasten koulusta ja kertoa lapsille, mitkä opiskelun vaikutukset elämään ovat. En tarkoita, että lapsilta vaaditaan liikaa, vaan jokaiselta omien kykyjen mukaan, mutta kun suurin osa lapsista vetää aivan riman alta, kun ei vaan tajuta. Mä en ole koskaan puuttunut lasten koulunkäyntin, en vahdi onko läksyt tehty ja/tai oikein, mutta olen aina kertonut, kuinka paljon koulu vaikuttaa tulevaisuuteen. Ja toki kysyn, onko läksyt tehty ja pyydettäessä autan läksyissä, mutta aika harvoin ovat apua tarvinneet. Meidän lapset eivät ole mitään neroja, mutta silti pienellä työllä molemmilla teineillä on ka yli 9, ja kuopuksellakin parhaat mahdolliset arvostelut. Mua jotenkin säälittää lasten kaverit, joiden koulu ei kiinnosta ketään ja vaikea päästä yläkouluun jälkeen opiskelemaan sitä, mikä eniten kiinnostaa.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän