Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia nukkua 11-13h/yö?

Vierailija
27.12.2014 |

En jaksa herätä. Menen 2-3 aikaan yöllä nukkumaan ja herään klo 14-15 päivällä. Ei oo mitään syytä herätä aiemmin joten miks heräisin.

Puoliso nukkuu 8-9h/yö ja oon alkanut pohtimaan, ettei nää mun 12h yöunet ehkä ole normaalijuttu. Onko joku pystynyt vähentämään nukkumistaan? Millä keinoin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös ikinukkuja. Pääsin siitä eroon, mutta meinaa tulla heti takaisin kun "repsahdan". Eli ensinnäkin pistin nukkuma-ajat kuntoon - nukkumaan ennen puolta yötä. Tämä ei vielä muuta tunteja lyhyemmäksi, mutta tasapainottaa. Sitten pistin ruokavalion kuntoon, eli terveellistä ruokaa ja vitamiineja paljon sekä ruuasta että purkista. Lisäksi aloin käymään kävelyllä päivittäin. Kummasti viikossa ei oikeesti enää nukuttanut samalla lailla!

Vierailija
2/6 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko masentunut? Mulla on tuota ongelmaa juurikin masennuksen takia..ei siinä muu auta kun normaaliin aikaan (viim. Klo 23 nukkumaan) ja aamulla ylös viimestään klo 9. Aluks tuntuu pahalta, mutta kyllä se keho tuohonki tottuu :) Eikä tuu pöhnää, kun nukkuu ns. normaalin vuorokausirytmin mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nukun normaalisti 12 h. Yksi syy on tosin siihen, mikä tekee tuntimäärästä ehkä lyhyemmän, että nukahdan vasta 2-3 tunnissa. Joskus kestää kauemminkin. 

Kesäisin saan hyvin nukahdettua ja nukun vähemmän.

Vierailija
4/6 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös. Vaikka laitan herätyskellon soimaan esim 10.00, en todellakaan herää jos on vapaapäivä. Saatan helposti torkuttaa 5min välein parin tunnin ajan. Kärsin masennuksesta ja vihaan Suomen talvea.

Vierailija
5/6 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa tuo sama rytmi kuin aloittajalla. Kun ei ole sovittuja menoja tai muuta tärkeää niin tulee valvottua yöt ja nukuttua päivät.

Vierailija
6/6 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella nukun enemmän, n. 10-11 h. Kesällä valoisuus herättää. Melatoniinia on vissiin runsaasti (ja kaamosmasennusta).