Otan lähes joka päivä töistä lounaan mukaan
En maksa siitä, eikä mulle kuulu se ruoka, mutta ei ole huono omatunto. Teen siis osa-aikaista työtä ja lähden aina lounasajan jälkeen kotiin. Syömään sitä ilmaista lounastani.
Toki voin myös käsi sydämellä todeta, että otan ruokaa vain ja ainoastaan siitä, mikä menisi joka tapauksessa hävikkiin eli en "syö kuormasta".
Kommentit (14)
Oletko töissä päiväkodissa, sairaalassa vai missä?
Vierailija kirjoitti:
Varas, ja loinen
Niin siis otan ruokaa jota kukaan muu ei enää kaipaa, paitsi ulkona oleva bioroskis. Ei mua hetkauta jos joku kutsuu mua loiseksi. Kuten sanoin, en koe tästä asiasta huonoa omaatuntoa.
Tiistaina ainakin näytti olevan useassa sairaalassa kalaruoka.
Vierailija kirjoitti:
Unohtamatta kouluja ja koulun hävikki ruokia. Joita jotkut kantaa napureille,kun naapurit ei viitsi mennä ruokakasi jonoon.
Siinä tulee suuri säästö.
Olen ollut keittiötyössä yli 20 vuotta,
Muiden työntekijöiden kanssa jaettu loppuruoka kotiin vietäväksi.
Eipä ole juurikaan tarvinnut kaupassa käydä.
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Päiväkoti. Ja sitä ruokaa muuten jää yli valtavia määriä! Ruokkisin itseni viikon sillä määrällä mitä jää päivässä tai parissa yli.
Vierailija kirjoitti:
Tiistaina ainakin näytti olevan useassa sairaalassa kalaruoka.
Työpaikkani ruokalistaa ei löydy netistä.
Voiko olla vielä tänä päivänä, ettei näitä valvota kunnolla? Kiva maksaa veroja, kun rahat menee näpistäjille.
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla vielä tänä päivänä, ettei näitä valvota kunnolla? Kiva maksaa veroja, kun rahat menee näpistäjille.
Mutta jos se ruoka menee bioroskikseen joka tapauksessa niin mitä ihmeen väliä on sillä ottaako ap sitä mukaansa? Parempi minusta että joku sen hyödyntää kuin että menee roskiin. Enemmän ihmettelen ettei työpaikalla ole järjestetty tuota luvalliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on yksityinen päiväkoti ja se ei myöskään ole mun syy, että keittiöllä lasketaan et yks lapsi vetää tyyliin aikuisen ison annoksen. Jotkut eivät syö lähes mitään päiväkodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos se ruoka menee bioroskikseen joka tapauksessa niin mitä ihmeen väliä on sillä ottaako ap sitä mukaansa? Parempi minusta että joku sen hyödyntää kuin että menee roskiin. Enemmän ihmettelen ettei työpaikalla ole järjestetty tuota luvalliseksi.
Jep ja kyse on yhdestä annoksesta per päivä. Se ei vielä näy missään ku ottaa huomioon kuinka paljon ruokaa menee roskiin.
Monta vuotta jo syöty omia eväitä. Tarjolla vaan perustarvikkeita kahvista näkkileipään. Eipähän rahaa mee turhiin lounaisiin. Kerra pari kuussa ehkä ulos syömään ku ei jaksa omia eväitä syödä.
Ainiin. Teen tätä ihan vain pihistelläkseni ruokakuluissa. Tällä viikolla en ottanut ainoastaan yhtenä päivänä ruokaa mukaan, sillä kyseinen ruoka maistui todella kummalliselta (ikään kuin pilaantuneelta, kalaruoka).