Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Särky hampaan juuressa/ikenessä

Vierailija
22.10.2021 |

Mulla ei oo ollut ennen hammassärkyä. Nyt kuitenkin vihloo yläposkihampaan yläpuolelta ihan juuresta. Kylmä ja kuuma aiheuttavat kovia vihlauksia, muutenkin vihloo. Voiko hampaassa olla reikä tai pulpiitti? Voiko kipu tuntua silloin enemmänkin siellä hampaan yläpuolella hampaiden välissä kuin esim. hampaan pinnalla?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vihlaisut tuntuneet hampaan pinnalla

Vierailija
2/11 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla juuressa tulehdus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehdus se voi olla. Itse olin kipeä ja oli kuumettakin. En ymmärtänyt, että hammastulehdus voi nostaa kuumetta vaan luulin että flunssa tuli. Päivystykseen, jos kuumeesi nousee. Muuten voit pärjätä maanantaihin?

Vierailija
4/11 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla pulpiitti. Etenkin tuo kuumavihlonta vihjaa tähän suuntaan. Toivotaan ettei mene pahemmaksi.

Vierailija
5/11 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen hammas paikattiin kuukausi sitten, kun on ollut epämääräistä oireilua ajoittain ja siinä pinnalla oli kuulemma pieni karies. Hammasta ei kuvattu, mutta hammaslääkärin mukaan oli pinnallinen. Voisikohan kuitenkin olla ollut syvempi ja tulehdus edelleen? Kipu on ainakin lisääntynyt paikkauksen jälkeen ja nyt on vuorokauden verran ollut kovaa johon ei perussärkylääkkeet auta. T. Kysyjä

Vierailija
6/11 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Miten asia ratkesi? Mulla toooodella samanlainen tilanne ja ihan paineissa mietin et pitääkö odotella kivun loppumista vai taas käydä hammaslääkärillä asian tienoilta

Vierailija
7/11 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös sitä, että ien on vetäytynyt ja hampaan juuri tai joku vastaava on tullut esiin. Se osa ei ole tottunut siihen joten ilmaisee asian vihlomalla.

Vierailija
8/11 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ienvetäymä reagoi kylmälle ja kuumalle. Sipaise ikenen reunaan hammastahnaa ja jätä se siihen, voi auttaa

Vierailija
9/11 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ienvetäymä reagoi kylmälle ja kuumalle. Sipaise ikenen reunaan hammastahnaa ja jätä se siihen, voi auttaa

Mielellään sellaista hammastahnaa mikä on auttaa vihlontaan.

Vierailija
10/11 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hammas puruarka eli kun puret hampaat yhteen? Voit myös koputtaa hammasta esim. lusikan tylpällä päällä.

Vierailija
11/11 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hammas puruarka eli kun puret hampaat yhteen? Voit myös koputtaa hammasta esim. lusikan tylpällä päällä.

Ei ole puruarka, eikä lusikalla koputtaessa tunnu ihmeelliseltä. Mulla siis oikealta alhaalta paikattiin poskihammas kaksi viikkoa sitten, kun oli ollut pitkään alkava ja nyt sitten piti paikata. Kävin rötgenissä tammikuussa ja siitä se reikä löytyi, mutta ei ollut kukaan yhteydessä asian tiimoilta. Kun itse menin huhtikuun lopulle varattuun aikaan tekemään purentakiskoja, lääkäri sanoi että pitääkin nyt paikata.

Viikon verran oli arka ja vihloi, mutta ne oireet hävisivät pikkuhiljaa, eikä hammas vaivannut enää mitenkään. Viime sunnuntaina syödessäni vihlaisi kovaa ja luulin paikan lohjenneen, joten kävin heti maanantaina yksityisellä. Sanoivat että paikka on tallella ja hio paikkaa hieman matalammaksi. Jäätiin seurailemaan, kun ei silloin vielä ollut kunnolla särkyä eikä selkeitä pulpiitin oireita ollut. Sen jälkeen alkanut kuitenki jomottelemaan alaleukaa ja tuntuu korvassakin. Onko tässä nyt selkeät tulehduksen oireet ja juurihoito edessä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän