Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nuoret naiset on muuttunut täydellisen näköisiksi viime vuosina?

Vierailija
22.10.2021 |

Oletteko huomanneet, että etenkin nuoret naiset on nykyään tosi viimeisteltyjä? Ennen nuoret näytti eriltä. En yhtään ihmettele miksi nykyään on niin valtavat ulkonäköpaineet.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kaikesta huolimatta menneet parempaan suuntaan,, pari vuosikymmentä sitten kun tuli ulkomailta Helsinkiin, tai muualle Suomeen, nuoret naiset olivat kuin pieniä rekkakuskeja, rakennustyöläisiä ulkoisesti. Lyhyeksi leikatut hiukset, miehekkään oloinen asenne, naurettavia muovisia pinnejä hiuksissa ja ne vaatteet..olisivat sopineet paremmin joillekin katujätkille. Esim Ruotsista aina tullessa ero oli viiltävä. Ruotsalaiset naiselliset kauniit nuoret tytöt olivat kuin kokonaan eri planeetalta.

Vierailija
22/53 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun itse vanhenee, vaikuttaa niin, että nuoret näyttävät koko ajan freshimmiltä ja kauniimmilta.

Kun itse on nuori ja fresh, saman ikäisiä katsellessa arvioon ei tule mitään lisähehkeyttä siitä nuoruudesta.

Eli vanhojen mielestä tosi moni nuori on kaunis/komea, kun alitajuinen vertailukohde on peili. Ja nuorten itsensä mielestä ollenkaan niin moni ei ole kaunis/komea.

Tämän olen kyllä myös huomannut.

Silloin kun olin 20v, oli omanikäisistä pojista ehkä 5% mun silmään komeita, mutta nykyään varmaan 50% parikymppisistä on vähintäänkin ok ja jollain tasolla komeita.

Tämän hetken parikymppisillä on myös paljon komeempi tyyli kuin yhdeksän vuotta sitten oli.

N29

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, korjailevat meikkiään joka viides minuutti ja yhtä usein laittavat hiuksiaan järjestykseen. Minusta on surullista tämä nuorten ulkonäkökeskeisyys. Itsekin kyllä pidän huolen, että näytän siistiltä ja nätiltä, mutta en nyt sentään ole vähän väliä peilaamassa ja korjailemassa. Ja olen usein ilman meikkiäkin missä vaan.

On ahdistava ajatus, että koko ajan pohtisin ulkonäköäni ollessani ihmisten ilmoilla, kuten monet laittautujat miettivät. Mutta kyllähän sen ymmärtää, että nuorena on epävarma itsestään.

N40

Vierailija
24/53 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä tiedä. Lihavia ainakin ovat.

Vierailija
25/53 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret eivät myöskään kai käytä juurikaan päihteitä toisin kuin vähän vanhemmat sukupolvet. Sekin näkyy tiettynä suttuisuutena.

Vierailija
26/53 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkitutoriaalit ja verkkokaupat on tehneet myös sen, että nuorten naisten kasvotkin näyttää aika samalta, kun varjostuksilla ja valovoiteilla kasvojen muotokin yhtenäistyy.

En meinannut tunnistaan nuoren serkun tyttöystävää ilman meikkivoiteita, niin erilaisilta kasvot näyttivät.

Vierailija
27/53 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä väite, että nuoret naiset olisivat täällä muuttuneet vasta viime aikoina täydellisiksi on valhe. Ei kyllä ole parannusta mihinkään. Kuten ei muuallakaan maailmassa. He ketkä ovat olleet nättejä, niin ovat sitä olleet ennenkin. Voi olla, että nykyisin nättejä tai muka täydellisiä on oikeasti paljon vähemmän kuin ennen.

Vierailija
28/53 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret eivät myöskään kai käytä juurikaan päihteitä toisin kuin vähän vanhemmat sukupolvet. Sekin näkyy tiettynä suttuisuutena.

Jaa, noi Bulevardin UFFin söpöt tytöt ainakin polttaa tupakkaa.

Ja ovat tosi suloisia ja hyväihoisia, kuten nyt tosi nuoret ihmiset ovat jos ei ole finnejä tms.

29/53 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä pyllyjä on.

T: 20v Ykä 😎

vuonna 2004 syntynyt ykä.

Vierailija
30/53 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit ovat vieneet suomalaisia parempaan suuntaan. Ja kaikkeen on enemmän mahdollisuutta esim. nuoret käy kampaajalla eikä tarvii itse värjätä. Käyvät kosmetologilla ja saavat rahaa vaatteisiin. Itse pidin 90- luvulla Kotipizzan ilmaislippistä ja Adidaksen verkkahousuja.

Vierailija
31/53 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on kahdet kasvot; meikkinaama ja oikea naama. Käytännössä kyse on kahdesta eri ihmisestä ja tätä voisi sanoa kauneuden omimiseksi, kuten esim.blackface on mustuuden omimista ja joidenkin mielestä rasismia. 

On olemassa oikeasti kauniita naisia ja sitten kauneutta omivia, jotka käyttävät meikkiä naamarina. 

Sitten on vielä ne, joille meikki ei riitä ja kyllä näitäkin on yhä selvemmin ja avoimemmin.

Ehkä kauneus on nykyään eräänlainen haarniska. Siltä vaikuttaa kun näkee tuollaisia läpeensä käsiteltyjä mimmejä.

Siinähän tepastelevat.

Vierailija
32/53 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kun itse vanhenee, vaikuttaa niin, että nuoret näyttävät koko ajan freshimmiltä ja kauniimmilta.

Kun itse on nuori ja fresh, saman ikäisiä katsellessa arvioon ei tule mitään lisähehkeyttä siitä nuoruudesta.

Eli vanhojen mielestä tosi moni nuori on kaunis/komea, kun alitajuinen vertailukohde on peili. Ja nuorten itsensä mielestä ollenkaan niin moni ei ole kaunis/komea.

Tämän olen kyllä myös huomannut.

Silloin kun olin 20v, oli omanikäisistä pojista ehkä 5% mun silmään komeita, mutta nykyään varmaan 50% parikymppisistä on vähintäänkin ok ja jollain tasolla komeita.

Tämän hetken parikymppisillä on myös paljon komeempi tyyli kuin yhdeksän vuotta sitten oli.

N29

Joo, mutta 10 vuotta sitten parikymppiset miehet näyttivät muodin perusteella lähinnä 90-luvun alun elämäntapa-alkoholisteilta. Tuosta ei voi kuin parantaa.

M39

Vierailija
33/53 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäännyn kai väärällä tavalla, kun ei minun mielestäni nuoret näytä mitenkään erityisen freeseiltä ja täydellisiltä. Jotkut näyttävät freesimmältä kuin toiset.

Sen olen kyllä huomannut, että ihmiset näyttävät keskimäärin nuoremmilta kuin esimerkiksi 90-luvulla. Siis jos vertaa esimekiksi nykypäivän 20-vuotiasta 90-luvun 20-vuotiaaseen. Tai ehkä pitäisi sanoa, että ihmisten odotetaan näyttävän nuoremmilta. Jos parikymppisellä on vaikka lievät ilmejuonteet, hänen sanotaan heti näyttävän ikäistään vanhemmalta, julmimmat kommentit ovat luokkaa "olisin luullut vähintään 45-vuotiaaksi". Mutta kun katsoo tosiaan niitä vanhoja kuvia 80- tai 90-luvulta, ilmejuonteiden alut ihan nuorillakin ihmisillä ovat ihan normaaleja.

Kun itse olin parikymppinen, ei tullut ikinä mieleeni laittaa naamaani mitään erityisiä tököttejä ja seerumeita. Kosteusvoidetta vain silloin kun iho tuntui kuivalta, lähinnä talvella. Nykyään yhä nuoremmilla kuuluu olla kokonainen arsenaali kosmetiikkaa. Tekeehän se ihon puunaaminen ja hoitaminen yleensä sileämmän, kuulaamman ja hehkuvamman näköiseksi, jos on omalle ihotyypille sopivat tuotteet. Siihen päälle sitten viimeistellyt meikit.

Vierailija
34/53 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filttereitä käytetään somessa minkä ehtii, sitten tulevat meikit ja plastiikkakirurgia. Monenlaiset piikitettävät aineet kasvoihin ja vartaloihin. Ennen tätä ei tehty niin yleisesti kuin nykyään.

Vierailija
35/53 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset nuoret naiset ovat nykyään edustavan näköisiä. Ihmisten ilmoille laittaudutaan, kuten on lähestulkoon kaikkialla muuallakin maailmassa.

Vierailija
36/53 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin pk-seudulla hoikkuuden paine on kova. Kyllä sen huomaa ja ruotoa kuuluu esitellä.

Toki on kaikenlaista luukkia, mutta selvästi on tämä kattokaa mun bodii-jengi.

Vierailija
37/53 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vertaa 80-luvun ja tämän päivän nuorten ulkonäköä (Suomessa) niin kyllähän nykyään nuoret naiset on paljon viimeistellymmän näköisiä. Eikä se ole mikään ihme. Tarjonta kohtuuhintaisissa vaatteissa ja meikeissä on suuri, nettikaupoista voi tilata minne vain mitä vain ja youtubesta voi katsoa ohje- ja tyylivideoita... Ja itseään voi kuvata/videoida vaikka kuinka paljon ja hyödyntää senkin datan ulkonäön kehittämisessä.

Suuri osa nuorista on tietenkin aika samasta muotista. Mutta niinhän se oli ennenkin, aikanaan yläasteella kaikilla oli Leviksen 501:t ja college-paita. 

Vierailija
38/53 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin pk-seudulla hoikkuuden paine on kova.

Pätee aikuisiinkin. Jostain Töölö/Haaga -akselilta kun lähtee Itä-Suomeen lomalle niin eipä tunne enää itseään paksuksi.

Vierailija
39/53 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos parikymppisellä on vaikka lievät ilmejuonteet, hänen sanotaan heti näyttävän ikäistään vanhemmalta, julmimmat kommentit ovat luokkaa "olisin luullut vähintään 45-vuotiaaksi". Mutta kun katsoo tosiaan niitä vanhoja kuvia 80- tai 90-luvulta, ilmejuonteiden alut ihan nuorillakin ihmisillä ovat ihan normaaleja.

Ne ilmejuonteet meikataan nykyään taitavasti pois valovoiteilla, varjostuksilla ym. Ja se myös yhtenäistää nuorten naisten kasvoja.

Vierailija
40/53 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on kahdet kasvot; meikkinaama ja oikea naama. Käytännössä kyse on kahdesta eri ihmisestä ja tätä voisi sanoa kauneuden omimiseksi, kuten esim.blackface on mustuuden omimista ja joidenkin mielestä rasismia. 

On olemassa oikeasti kauniita naisia ja sitten kauneutta omivia, jotka käyttävät meikkiä naamarina. 

Olen mies, mutta tästä kommentista tuli mieleen kuinka Japanissa on sanonta kolmesta kasvosta, jotka jokainen ihminen omaa. Yhdet kasvot näkee koko maailma, yhdet kasvot näytät pelkästään kavereille, perheenjäsenille, suvulle jne. ja ne KOLMANNET KASVOT on ne kasvot, joita kukaan muu ei nää. Ne on ne kasvot, jotka oikeasti olet. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi