Koristelen ja leivon halloweeniksi mutta ylinmääräisiä herkkuja en varaa joten pyydän, älä laita lastasi "karkki tai kepponen" kierrokselle!
Veikkaan ettei moni muukaan osaa varautua näihin keppostelijoihin joiden määrä tuntuu tasaisesti lisääntyneen. Halloween koristeet kuistilla tuntuvat oikein toimivan kutsuna ja mietinkin, pitäisikö laittaa oveen lappu että karkkia ei heru, vai pommittavatko jenkkityyliin sitten kananmunilla koko talon..
Kommentit (20)
Napalminalleja kinuaville kakaroille.
Tälläkin palstalla on jatkuvasti ítkuísia päästöjä, että kun kukaan ei auta ja kukaan ei ikinä tule käymään ja ikää karttuu ja yksinäisyys vain pahenee. Olet ajatuksinesi tällä tiellä. Parikymmentä vuotta ja ne tenavat pyörittävät systeemejä sinun kotikunnassasi.
Vierailija kirjoitti:
Tälläkin palstalla on jatkuvasti ítkuísia päästöjä, että kun kukaan ei auta ja kukaan ei ikinä tule käymään ja ikää karttuu ja yksinäisyys vain pahenee. Olet ajatuksinesi tällä tiellä. Parikymmentä vuotta ja ne tenavat pyörittävät systeemejä sinun kotikunnassasi.
Meinaatko, että ne tenavat tulevat aikuisina kostamaan, kun eivät saaneet herkkuja? Vai käykö niin, että muistavat karkinantajaa ja tulevat vanhainkotiin pitämään seuraa?
Pääsiäisenähän ne lapset kiertää ovilla. Ainakin ennen. Ei oo koskaan minun ovellani käynyt pyhäinpäivän aikaan.
Minä äimistyin kun olin viime syksynä tupakalla nlon klo 20 ja 2 pikkupoikaa jotkut zombimaskit päässä tuli huutamaan, että karkkii vai kepponen?
Eihän minulla mitään ollut. Kuulin kun kiroilivat mennessään ettei kukaan anna karkkia.
Parempi pitää se pääsiäinen ja silloinkin sopia lapsiperheiden kesken naapureiden kanssa, että lapset käyvät toinen toistensa ovilla.
Minä hieron kaikkien tyttöjen ajat jotka tulevat kerjuulle
Vierailija kirjoitti:
Meinaat, että ne tuntemattomat lapset tulee vuosikymmenien päästä auttamaan ja pitämään seuraa jos niille nyt antaa karkkia? Eiköhän ne silloin pidä huolta köyhistä vanhemmistaan joilla ei vuosikymmeniäkään sitten ollut varaa ostaa edes karkkia vaan piti lähettää lapset kerjuulle.
Äh, mitä tiukkapipoja. Meille saa tulla, varaan karkkia jo valmiiksi.
Ei tätä suomeen…. Koska halloweenia edes vietetään suomessa? Parhaimmillaan saa varautua useampana viikonloppuna.
Meillä ei oo koskaan käynyt halloweenina ketään. Ainoastaan pääsiäisenä virpojia. Mutta kyllä meillä aina jotain karkkia löytyy jos joku nyt kuitenkin sattuisi tulemaan.
Typerien typerää pelleilyä kuolleiden kustannuksella.
Mieti, kun joltain on vaikka lapsi juuri kuollut ja sitten naapurin kakara tulee luurankopuvussa soittamaan ovikelloa ja huutamaan karkkia ja kepposta.
Melkoisen avutonta ellet osaa olla aukomatta ovea ei-toivotuille vieraille.
Virpojien ym varalta on ollut tapana irrottaa ovikello sähkövirrasta tai ruuvata mekaanisen kellon kupu irti.
Tämä on hyvä keino kun haluaa olla rauhassa. Ei tarvitse tehdä isoa numeroa siitäkään.
Lupaan etteivät 23- ja 25-vuotiaani lähde kerjuulle. Eivät ole olleet ennenkään.
Elämä on joillekin tosi vaikeaa ja draamantäyteistä.
Vierailija kirjoitti:
Pääsiäisenähän ne lapset kiertää ovilla. Ainakin ennen. Ei oo koskaan minun ovellani käynyt pyhäinpäivän aikaan.
Pääsiäisenä saakin tulla. Virpomisessa on hyvä tapa, että kysyvät saako virpoa eivätkä "keppostele" kostoksi, jos ei sovi/karkkia ei ole varattu.
Vierailija kirjoitti:
Ei tätä suomeen…. Koska halloweenia edes vietetään suomessa? Parhaimmillaan saa varautua useampana viikonloppuna.
31 pv ihan sama päivä kun muaallakin
Meidän lapset on nyt muutamana vuonna käyneet pelottavissa asuissa pimeällä ovien takana. On heistä tosi jännää ja kivaa. Tosin olen antanut luvan käydä vain luokkakavereilla, joiden tiedän itsekin samoin toimivan.
Kyllä tähän pimeään syksyyn saa vähän tulla ilonaiheitakin. Ei sovi ehkä meille tosikko aikuisille, mutta lapsille.
Tänä vuonna etenkin, kun pyhäinpäivä on vasta seuraavana viikonloppuna.
Varmasti osa tästä mielensä pahoittaa, mutta niin kai se aina menee.
Karkkia ei ole ja kepposet ilmoitetaan poliisille.
Hanki sellaisia perinteisiä kovia mummonkarkkeja. Ei ole iso investointi, ja luultavasti oppivat, että sinun ovelle ei kannata tulevaisuudessa tulla.