"Jouluna kuuluu ottaa rennosti ja levätä"
Sanoo mun mies. Mulla meinas itku tulla tänään kun mies makas sohvalla eikä pyynnöstäni tehnyt mitään. Meillä kun on joulunakin ihan samat kotityöt kuin arkena ja joulun takia vielä rutkasti lisää. Nyt vasta ehdin ekan kerran tänään istahtaa=(
Kommentit (12)
Nostan miehellesi hattua. Elää kuten opettaa.
No mitä sä sitten teet? Siivoat vai?
Me ollaan lapsiperhe ja levätään joulu. Ei tehdä mitään. Miehesi on ihan oikeassa. Meillä kyllä mies tykkäsi kokata, pestä auton ja tehdä pizzaa lasten kanssa. Mä vai olen.
Meillä oli tänä vuonna vain kuusi nurkassa, lahjat hankittuina lapsille ja jouluruuat (kaikki valmista kaupasta) pöydässä, muuten sama meno kuin arkena eikä muita huoneita siivottu kuin olohuonetta sen verran, että mahduttiin joulua viettämään. On ollut ihanan rentoa. Aika monta vuotta mies sai mua siihen opettaa, ettei jouluna vaan kannata hössöttää ja siivota. Oli ehkä paras joulu ikinä!
Ap hei, sovitat nyt itsellesi marttyyrin viittaa. Mitä ihmettä olet tehnyt koko joulun? Meillä oli 8 henkeä jouluaterialla tänään ja ihan kivasti meni. Tein itse laatikot, rosollin, leivoin leivät ja joulupullat. Suunnittelin hyvin, joten ihan lunkisti meni. Tyttäreni auttoivat minkä iältään pystyivät. Enimmäkseen ihan luppoaikaa ollut kaikesta tuosta huolimatta (olen yh). Todellakin ollut aikaa rentoutua.
Meillä on erityislapsi joka tarvii huomiota koko ajan. On pyykit, tiskit, eikä ruokakaan tule itsestään pöytään. Mun vanhemmat tuli meille syömään, piti hiukan siivota, silittää pöytäliina, kattaa pöytä. Tortut ja lanttulaatikko uuniin, perunoitten kuoriminen ja keitto, ruuat esille, jälkkärin teko. Oltais me voitu kukin hakee jääkaapista suoraan ja lämmittää mikrossa, eiks niin?
Ap.
Mies on oikeassa, relaa välillä. Ei ne kotityöt minnekään katoa, ehtii ne tehdä myöhemminkin. Meillä tiskipöytä notkuu tällä hetkellä tiskeistä ja pyykkikorista pursuaa likaista pyykkiä ja mä nostin just jalat pöydälle ja kaadoin lasin viiniä.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 23:58"]
Meillä on erityislapsi joka tarvii huomiota koko ajan. On pyykit, tiskit, eikä ruokakaan tule itsestään pöytään. Mun vanhemmat tuli meille syömään, piti hiukan siivota, silittää pöytäliina, kattaa pöytä. Tortut ja lanttulaatikko uuniin, perunoitten kuoriminen ja keitto, ruuat esille, jälkkärin teko. Oltais me voitu kukin hakee jääkaapista suoraan ja lämmittää mikrossa, eiks niin? Ap.
[/quote]
Ihan normitouhulta kuulostaa. Luuletko olevasi jotenkin erityinen kun suoriudut tuollaisesta "taakasta"? On tässä muillakin siivoilut ja lapset ja tiskit ja kokkailut ja lukuisat vieraat ja paljon isommassa mittakaavassa kuin sinulla ap. Silti ollut mukava ja rauhaisa joulu. Se on kuule ihan omista asenteista kiinni!
Toivon että saat apua, aika rankalta kuulostaa.
Normitouhua juu, mutta tuosta rennosti ottamisesta ei kyllä mun osalta tulee mitään jos mies ei tee osaansa edes pakollisista rutiineista
Samaa mieltä miehesi kanssa. Relaa.