Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MINUN mielestäni täydellinen työnjako parisuhteessa:

Vierailija
25.12.2014 |

Tai mieheni mielestä myös, yhdessä ollaan suhteemme "säännöt" laadittu.
- Raha ja omaisuus on yhteistä. Mentiin yhteen niin nuorina ettei kummallakaan ollut mitään omaa omaisuutta valmiiksi. Molemmilla on siis sama elintaso ja yhtä paljon ylimääräistä rahaa käytettävissä. Tili on myös yhteinen niin ei tarvi ees taas siirrellä sitä yhteistä rahaa.
- Kotityöt on yhteisiä, molemmat tekee oman osuutensa ja joustaa tarvittaessa toisen hyväksi jos toisella on sairautta tai kiirettä enemmän.
- Lapset on yhteisiä ja hoidetaan yhdessä. Molemmat heräilee tarpeen mukaan öisin ja viikonloppuisin vuoroaamuina molemmat saa nukkua pitkään. Myös vauva-aikana mieskin on osallistunut yöheräilyihin tarpeen mukaan niin ettei kumpikaan ole liian väsynyt.
- Seksi on yhteinen asia josta molemmat on "vastuussa", se ilmoittaa kenen tekee mieli ja toinen parhaansa mukaan toteuttaa toiveen, mutta joustetaan myös ja ymmärretään puolin ja toisin jos joskus on liian väsynyt tai kipeä.
- Unelmat ja toiveet on yhteisiä. Tai toki molemmilla on omiakin, mutta pyritään rakentamaan myös niitä yhteisiä unelmia ja tavoitteita joihin yhdessä pyritään. Nyt esim rakennetaan taloa ja pitkän ajan haave on että päästään joskus matkustelemaan enemmän yhdessä eri puolelle maapalloa kun lapset on isompia.

- Yhdessä ollaan oltu 19v ja kaikenlaista koettu. Tämä on meille sopiva malli ja työnjako, jollekin muulle voi sopia joku muu. Tärkeintä on mielestäni että se on yhdessä sovittu niin että molemmat voi olla tyytyväisiä. Täältä saa turhan usein lukea kuinka parisuhteessa toinen on se joka sanelee ehdot ja toinen alistuu. Surullista. Toki kompromissejä pitää tehdä mutta tasapuolisesti puolin ja toisin.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimii hyvin omat rahat ja harrastukset, unelmista osa yhteisiä, suurin osa omia ja niitäkin saa toteuttaa. Minulla päävastuu kodinhoidosta, miehellä rahan tuonnista taloon. Yhdessä jo 16 v. ja paranee vaan!

Vierailija
2/10 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuulostaa ihanalle <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton tiliasian muuttaisin. Toisen kuoleman jälkeen tili jäädytetään ja on oikeasti ikävä juttu kun ei ole pennin hyrrää. Voi mennä viikkoja ennenkuin pesä on selvitetty ja tili aukeaa taas. Meillä 25v takana, erilliset tilit samassa pankissa, nettipankissa voi sekunnissa siirtää tililtä toiselle, kummalakin vielä erilliset säästötilit joissa sama summa. Raha liikkuu kysymättä edestakaisin.

Vierailija
4/10 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä oma pankkitili jolle oma palkka tulee on ihmisoikeuskysymys.

Vierailija
5/10 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan täydellistä se. Että mä hoidan meidän 2 lasta ja kodin, paitsi mies töiden jälkeen yleensä hoitaa isompaa kun vauva on niin hankala ja viikonloppuna saan ehkä nukkua vauvan kanssa pitkään. En haluaisi ikinä töihin, mutta nyky-yhteiskunta on niin saatanan tasa-arvoinen että naisenkin on tehtävä töitä. Olisin mieluusti nyrkin ja hellan välissä.

Vierailija
6/10 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 18:26"]Ton tiliasian muuttaisin. Toisen kuoleman jälkeen tili jäädytetään ja on oikeasti ikävä juttu kun ei ole pennin hyrrää. Voi mennä viikkoja ennenkuin pesä on selvitetty ja tili aukeaa taas. Meillä 25v takana, erilliset tilit samassa pankissa, nettipankissa voi sekunnissa siirtää tililtä toiselle, kummalakin vielä erilliset säästötilit joissa sama summa. Raha liikkuu kysymättä edestakaisin.
[/quote]

Meillä on yhteisen käyttötilin lisäksi omat säästötilit joissa on sen verran rahaa ettei tulisi ongelmia jos toinen kuolisi ja tili jäädytettäisiin. Ei meillä siellä käyttötilillä yleensä paria tonnia enempää ole. Lisäksi on vielä yhteinen säästötili jonne säästetään "muuten vaan" niin että esim välillä tehdään matka tai ylimääräinen lainanmaksu.

T. Ap

Vierailija
7/10 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, jos saatte noilla säännöin homman pelittämään. :) Olen itse talousasioista tarkka, joten yhteinen tili olisi meille ehdoton ei. 

Meillä ei varsinaisesti sääntöjä ole. Me keskustelemme ja kuulostelemme, mitä toistemme päässä ylipäätään liikkuu. :D Mitä ajattelemme tulevaisuudesta, millaisia unelmia on, mitä tekee mieli ja mikä mättää. Minusta tuo on kaiken A ja O, ilman varsinaisia sääntöjen laatimisia. 

Vierailija
8/10 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 19:20"]

Hienoa, jos saatte noilla säännöin homman pelittämään. :) Olen itse talousasioista tarkka, joten yhteinen tili olisi meille ehdoton ei. 

Meillä ei varsinaisesti sääntöjä ole. Me keskustelemme ja kuulostelemme, mitä toistemme päässä ylipäätään liikkuu. :D Mitä ajattelemme tulevaisuudesta, millaisia unelmia on, mitä tekee mieli ja mikä mättää. Minusta tuo on kaiken A ja O, ilman varsinaisia sääntöjen laatimisia. 

[/quote]

No ei mekään noita "sääntöjä" nyt olla mihinkään seinälle kirjattu tai edes istuttu erikseen alas miettimään, ne vaan nyt on muotoutuneet tässä suhteen kuluessa kun ollaan asioista keskusteltu ja elämää eletty :) Meillä on talousasioissa hyvin samanlainen tapa kuluttaa rahaa, joten rahasta ei olla koskaan riidelty. Ymmärrän kyllä että yhteinen tili on ongelma, jos toinen kuluttaa sieltä kaiken rahan jättämättä toiselle mitään.

t. ap

Vierailija
9/10 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 18:35"]Mulle on ihan täydellistä se. Että mä hoidan meidän 2 lasta ja kodin, paitsi mies töiden jälkeen yleensä hoitaa isompaa kun vauva on niin hankala ja viikonloppuna saan ehkä nukkua vauvan kanssa pitkään. En haluaisi ikinä töihin, mutta nyky-yhteiskunta on niin saatanan tasa-arvoinen että naisenkin on tehtävä töitä. Olisin mieluusti nyrkin ja hellan välissä.
[/quote]

No mikä pakko sun on työmarkkinoille tunkea? Pysy kotona jos kerran siitä nautit. T. Kiukkuinen haahka.

Vierailija
10/10 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 19:26"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 19:20"]

[/quote]

No ei mekään noita "sääntöjä" nyt olla mihinkään seinälle kirjattu tai edes istuttu erikseen alas miettimään, ne vaan nyt on muotoutuneet tässä suhteen kuluessa kun ollaan asioista keskusteltu ja elämää eletty :) Meillä on talousasioissa hyvin samanlainen tapa kuluttaa rahaa, joten rahasta ei olla koskaan riidelty. Ymmärrän kyllä että yhteinen tili on ongelma, jos toinen kuluttaa sieltä kaiken rahan jättämättä toiselle mitään.

t. ap

[/quote]

Olen se jota lainasit: 
Minulla on kyllä tuttavia, jotka nimenomaan laativat säännöt tuolla tavalla. Esim. uskollisuuden suhteen. Enkä tiedä, onko se nyt mitenkään "väärin". Emme itse tee noin ja henk. koht. pidän tuollaista aika jäykkänä (enkä usko, että tuollaisia voi säännöillä oikein "turvata", jos toinen kokee tarpeelliseksi pettää). Mutta pidän tuota tapaa itsekin hyvänä, mitä teilläkin, eli keskustelua ajan kuluessa. :>

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi