Mikä on lapsiperheiden suurin ongelma?
Minusta köyhyys. Liian moni lapsi elää kroonisessa köyhyydessä.
Kommentit (8)
Mä en tiedä, kun me ei kuulemma olla lapsiperhe. On vaan yksi lapsi eikä lisää tule. Siispä ei kuulemma olla lapsiperhe. Ollaan vissiin sit veloja, ja niillähän ei oo ongelmia.
Sori, äärimmäisen OT
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 17:14"]Mä en tiedä, kun me ei kuulemma olla lapsiperhe. On vaan yksi lapsi eikä lisää tule. Siispä ei kuulemma olla lapsiperhe. Ollaan vissiin sit veloja, ja niillähän ei oo ongelmia.
Sori, äärimmäisen OT
[/quote]
Joo minullekin on sanottu että yksi lapsi on sama kuin että ei olisi ollenkaan!
Köyhyys on todellinen ja iso ongelma. Ja mielestäni se on ihan valtion ylläpitämää. Jos lapset huomioitaisiin kunnolla verotuksessa verovähennyksin, niin lapsiperheköyhyys vähenisi. Luultavasti se ei edes tulisi valtiolle kalliimmaksi kuin nykyinen systeemi, jossa vanhempien työnteko muuttuu kannattamattomaksi jo kohtuu tuloilla, kun verotuksen jälkeen joutuu kuitenkin hakemaan vielä toimeentulotukea.
Maalaisjärjen puute ja itsekkyys (lasten ja vanhempien) taas ovat suurimpia kotikutoisia ongelmia.
Välinpitämättömyys. Kasvatus vastuu siirretään päiväkodeille ja kouluille
Laki kieltää mielisairaitten sitomisen sänkyyn kiinni. Moni lapsi selviytyisi lapsuusvuosiltaan paljon paremmin omilla taidoillaan. Lapsi oppii vaikka mitä tekemään, jopa käyttämään rahaa viisaammin kun vanhempansa. Aikoinaan minä ja sisaremme varastettiin rahaa vanhemmiltamme ja käytiin ostamassa kaupasta ruokaa. Oli pakko, oli niin nälkä.
Se, että äidit roikkuu av:lla eikä vietä aikaa lasten kanssa vaikka on joulu
Itsekeskeisyys.